Resident Evil 5 (2009)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Switch
Action / Shooter

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Als Chris Redfield, die vroeger bij het S.T.A.R.S. team zat, maak je nu deel uit van de BSAA unit. Tijdens deze gevaarlijke missie in de broeierige woestijn van Afrika, waar een nieuw ras van gemuteerde zombies ontdekt is, is je leven constant in gevaar.

Precies hetzelfde in RE4

avatar van Miss.Blonde
Misschien een domme vraag: Maar is het spel in het engels, of kan je het ook in het Nederlands instellen? En dat geldt voor zowel alle Resident Evil Games?

avatar van LimeLou
Nee, alleen in het engels. en dat geld voor elke RE- game ja

avatar van jirachi04
Wie wilt nou games spelen in het Nederlands? (misschien enkele uitzonderingen) Engelse stemmen zijn zoveel beter dan bijvoorbeeld, een spel met de stem van Patty Brard.

Heavy Rain had goede nederlandse voice acting

avatar van jirachi04
LimeLou schreef:
Heavy Rain had goede nederlandse voice acting

Dan is dat een uitzondering Maar ik vond het echt irritant in Uncharted2.

Precies

avatar van Miss.Blonde
Oke, bedankt Maar ik bedoel namelijk dat de spel instructies in het Nederlands zijn vertaald enzo? Dus niet de stemmen, dat zal het beste zijn in het Engels natuurlijk.

avatar van LimeLou
Nee, de instructies ook niet.

avatar van Dragonslayer
Weet iemand of er een Resident Evil 6 in de maak is? Ik kan er maar weinig over vinden via google.

avatar van Starmaster501
Of hij in de maak is, is nog niks over bekend. Dat hij komt is 100% zeker.

avatar van caliber27
ik vind dit een goede game net iets beter dan dead rising 2 (dat mij toch wel aardig snel verveelde)

avatar van dr channard
Ik ben deze game aan het herspelen en ik snap niet waarom het in de top 250 staat.

Het is en blijft een fun game, maar de spanning en horror is ver te zoeken in dit deel. Als je resident evil 4 en 5 gaat vergelijken is de vijfde gewoon een exacte kopie, maar meer actie gericht (schieten, schieten en nog eens schieten) waar deel 4 het zeer traag opbouwd met zo min mogelijk vijanden , naar meer. Deel 4 was ook duisterder, donkerder.

Kan het eigenlijk vergelijken met Alien en Aliens. Alien (res 4) is een topfilm, is pure spanning en schrikeffecten. Aliens is het actievervolg (resident evil 5), maar met het verschil dat Aliens ook een topfilm is en Resident Evil 5 geen topgame is.

Meningen verschillen. Ik vind dit gewoon een terechte opvolger van RE4

davidbmaster
Grafich briljant.Maar geen resident evil sfeer jammer.

avatar van dr channard
Ok, ik ben nu wat verder en moet zeggen , de delen in het lab zijn beter opgebouwd qua spanning dan de eerste levels in de pure zon met hordes vijanden. Ook in het moeras is het veel toffer dan in de stad. Hoe verder in de game hoe beter maar voel nog steeds geen spanning. Bijvoorbeeld :

Het deel met de rode beesten begint super. Je hoort dingen , je ziet hem kruipen op de muur en overal zie je dingen, maar opeens wordt de spanning doorbroken want het monster komt gewoon door het glas... waarom niet via het plafond met een kruigeluidje ofzo...

Wel een dikke duim voor de krokodillen of aligators, het gevoel van , alstublieft laat ze me niet mee opeten, als ze toetakelen is zeer goed. Ook een dikke duim voor de gebrande lijken op de loopband die opeens tot leven kwamen, ik schrok me rot. Jammer van dat introductie van dat rare beest dat je in één keer kan kapotsnijden. Het begon intrigerend, eieren die bewegen. Je zet de stroom aan, je hoort een schreeuw en de eieren zijn open... je wilt verder lopen , en dan opeens filmpje ... JAMMER, je weet nu dat het bij jou is, spijtig.

Ik ga de game mss wel verhogen nadat ik het uitgespeeld heb, maar in de buurt van res 4 komt dit spel zeer zeker niet.

Resident evil 4 had gewoon meer het gevoel van; 'wow , nu ben ik gewoon de klos' daarmee bedoel ik de scènes met die supergrote reuzen die je in je eentje moet doden, de scène in het moeras met de grote vis, die mompelende monniken brrr, die zombie dat ineens uit de koelkast kwam en vuur vat brr, die lelijke zombies met stekels en lange armen die je willen pakken en je dan doorboren met stekels, brrr en veel meer. Waarom geven ze jouw in deze resident evil 5 een machine gun om die reus te verslaan ? Dan heb je als speler het gevoel dat je het aankan. Waarom laten ze je niet gewoon zombies met brommers afmaken in de game zelf , zonder machine gun of zonder dat je ze afmaakt in een filmpje. Ach zoveel dingen die beter konden maar tevergeefs

avatar van patenpac
Ben net begonnen met spelen en tot nu toe is het echt een top game. Mooie graphics, moeilijke vijanden, coole eindbazen, mooi verhaal... (alleen de controles zijn wat minder)
Tot dusver echt de moeite waard

jirachi04 schreef:

oh god, dat is zeker een WOII spel...
of WOI?
als ze Patty Brard vragen.

avatar van JacoBaco
Ik heb Infamous helemaal in het Nederlands gespeeld. Vond het wel oké. Bij Uncharted 2 en God of War 3 ook geprobeerd, maar dat is tergend slecht!

avatar van Pikachu
0,5
De Resident Evil serie werd ECHT verkracht toen de films uitkwamen.(Dat iemand die regisseur nog niet vermoord heeft, is echt een wonder.) De Survival horror game werd omgetoverd in een actie game. Het begon al bij Resident Evil 4. De game was GEEN Resident Evil game meer. Het was wel een goede game, maar de gameplay.. Nee... De langzame gameplay met fixed camera's angles zoals bij deel 1 t/m 3 waren gewoon verdwenen. De sfeer,en de horrorelementen zijn totaal verdwenen. Bij elk nieuw Resident Evil deel, wordt de game nog erger verkracht dan de vorige. Resident Evil: Operation Raccon City.. Are you serious? Ik hoop dat diegene die die game heeft ontworpen vandaag overreden wordt door een vuilniswagen. WAT DOE JE!!! De hele Resident Evil naam wordt verziekt door de nieuwe Resident Evil games! Als je een jaar of 15,16 bent dan begrijp ik dat je de nieuwe games geweldig vindt, want je bent niets anders gewend dan de nieuwere delen. Laatste goede deel van Resident Evil vind ik Resident Evil: Code Veronica.

Gezien ja.... Geweldig

kiriyama

Ook al gezien. Ziet er echt fantastisch uit! Dit deel heb ik aan me voorbij laten gaan, maar dat gaat met deeltje 6 denk toch niet gebeuren.

haha

avatar van LimeLou
Achteraf vind ik die campaign van Leon er wel goed uit zien, maar... zo veel actie in die van Chris.... Waar is de horror? Bij deel 5 was er ook nauwelijks sprake van horror, maar het had wel in ieder geval een macabere, duistere sfeer.

avatar van Visie

Ziet er vet uit! Jammer dat de horror minimum is, maar zo een achtbaanrit is ook altijd welkom.

Voor survival-horror moeten jullie maar op Silent Hill 6 wachten.

kiriyama
Visie schreef:

Voor survival-horror moeten jullie maar op SIlent Hill 6 wachten.

Nou de nieuwe SH ziet er nu ook niet bepaald eng uit en kent ook veel actie stukken.

avatar van Visie

Ach tegenwoordig is niks eng. SH6 bevat wel rustige momenten, maar vergeleken met SH2 is het meer een actiespel. SH3 bevatte al behoorlijk actie en die chick rende de hele game met een bazooka.
Ik geef horror voorrang, maar RE6 is altijd welkom!

Hoe kom ik voorbij die alligatoren op het vlot als shiva gaat draaien aan die hendel en Chris op dat vlot?! L1 of R1 ontwijken ja maar hij pakt hem te laat of helemaal niet zelfs word er elke keer dood gebeten. Iemand advies aub? Dan kan ik verder want het is een leuk spel.