Resident Evil 5 (2009)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One
Action / Shooter

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Als Chris Redfield, die vroeger bij het S.T.A.R.S. team zat, maak je nu deel uit van de BSAA unit. Tijdens deze gevaarlijke missie in de broeierige woestijn van Afrika, waar een nieuw ras van gemuteerde zombies ontdekt is, is je leven constant in gevaar.

avatar van LimeLou
Zoek anders een walktrough op van die plek waar je nu bent. Ik heb in ieder geval nooit moeite gehad met die alligatoren.

PlayHigh schreef:
Hoe kom ik voorbij die alligatoren op het vlot als shiva gaat draaien aan die hendel en Chris op dat vlot?! L1 of R1 ontwijken ja maar hij pakt hem te laat of helemaal niet zelfs word er elke keer dood gebeten. Iemand advies aub? Dan kan ik verder want het is een leuk spel.

Ik denk dat je een nieuwe controller moet aanschaffen. Teveel gegooid met de controller?
Heb je ook Tekken 6 in je collectie en wou je een Platinum trophy halen?
Ik denk echt dat het puur aan je controller ligt, OF je bent te traag, maar dat lijkt me sterk bij deze simpele game.. Probeer een controller van een maat uit. In ieder geval succes ermee man.

Pikachu schreef:

Heb je ook Tekken 6 in je collectie en wou je een Platinum trophy halen?

Nou klopt beetje, maar nooit mee gegooit. En ik heb geen tekken 6. Alleen dat ding blijft wel eens vallen en stuitert op de grond, overal waar ik hem neer leg, blijft wel eens op de grond vallen maar zo te voelen doen deze knopjes het gewoon goed kan ze nog goed indrukken in tegenstelling tot een 2e controller die ik heb die is ook gevallen met de rechter trigger op de grond en die is wel half gaar als je hem in drukt dus die heb ik weg gedaan, zou kunnen dan maar bij andere spellen zoals GTA IV en wat dan ook echt nergens last van, ik zie die alligators ook niet aan komen, soms ontwijkt hij wel maar meestal niet en ik heb best wel reflexen. Ik heb al die walktrough gekeken maar hij doet hem in één keer word er niet wijzer van, ik kom niet verder dan de 2e en er zijn er 4.. dus dat word elke keer dood gaan. Moet je ook bijvoorbeeld met de analoge naar links of rechts tikken? iig voor dat denken dat het aan mijn controller ligt, die is nog gewoon goed, spel staat op normal volgens mij maar echt moeilijk.

0,5
Trust me.. Dat dacht ik zelf ook.. (Ik heb zelf 3 originele Sony controllers en 2 boomerang achtige controllers van de Mediamarkt vermoord uit frustratie, so I know what I'm talking about. ) De knopjes kunnen het goed doen, maar de reactie van de knopjes is een ander verhaal. (Hier kwam ik achter toen ik Heavy Rain speelde.) De controller zag er perfect uit van de buitenkant, en met Shooters werkte de game perfect, maar toen ik eenmaal Heavy Rain speelde, reageerde de controller helemaal niet (Kwa Move) Controller draaien, schudden met de controller etc etc.. Ik heb dus wederom een nieuwe controller aangeschaft. Probeer een "goeie" controller uit van een vriend.

BTW ik heb net hetzelfde stuk geprobeert met de Aligator, maar er geen problemen mee gehad, dus ik denk echt dat het de controller is.
Succes ermee mate.

Het is me al gelukt, het lag denk ik gewoon aan mij. Nu ging ik gewoon links op het vlot staan en richte met L1 op het water en zodra L1 of R1 in beeld kwam drukte ik op R1 samen met de analog naar rechts. Denk niet dat het zo perse op die manier moet maar zo is het mij iniedergeval gelukt. Controller is gewoon prima, nu alleen het volgende probleem: die twee pscyhopaten met allebei een kettingzaag.

PlayHigh schreef:

Upgrade je revolver

hey Pikachu wat heb jij resident evil 4 voor een cijfer gegeven?

banjo schreef:
hey Pikachu wat heb jij resident evil 4 voor een cijfer gegeven?

Een 0.5 omdat ik niet lager kon geven.

Heb je Resident evil 4 ook een 0.5 gegeven?

kiriyama

Leer lezen man!

banjo schreef:
Heb je Resident evil 4 ook een 0.5 gegeven?

Uiteraard, en ik heb ook uitgelegd waarom.

Vind je het onterecht?

Ja ik heb deel 4 grijs gespeeld, en ik heb m zelfs in m'n top 10 staan...

@ Kiriyama leer normaal reageren man!

Ik benoem het zo omdat het mij verbaast dat hij OOK resident evil 4 een 0.5 heeft gegeven...

avatar van Dragonslayer
Pikachu schreef:
De Resident Evil serie werd ECHT verkracht toen de films uitkwamen.(Dat iemand die regisseur nog niet vermoord heeft, is echt een wonder.) De Survival horror game werd omgetoverd in een actie game. Het begon al bij Resident Evil 4. De game was GEEN Resident Evil game meer. Het was wel een goede game, maar de gameplay.. Nee... De langzame gameplay met fixed camera's angles zoals bij deel 1 t/m 3 waren gewoon verdwenen. De sfeer,en de horrorelementen zijn totaal verdwenen. Bij elk nieuw Resident Evil deel, wordt de game nog erger verkracht dan de vorige. Resident Evil: Operation Raccon City.. Are you serious? Ik hoop dat diegene die die game heeft ontworpen vandaag overreden wordt door een vuilniswagen. WAT DOE JE!!! De hele Resident Evil naam wordt verziekt door de nieuwe Resident Evil games! Als je een jaar of 15,16 bent dan begrijp ik dat je de nieuwe games geweldig vindt, want je bent niets anders gewend dan de nieuwere delen. Laatste goede deel van Resident Evil vind ik Resident Evil: Code Veronica.

Dat het 'Resident evil - gevoel" eruit is betekent NIET meteen dat het een slecht spel is. Kom eens met betere argumenten aanzetten. Voor een 0,5 heb je er aardig wat nodig.

Dan nog iets, als je elke keer met hetzelfde aan komt zetten worden de fans boos dat het niet vernieuwend genoeg is. Krijg je het zelfde gezeur wat de COD serie over zich heen krijgt. Dan wordt het pure uitmelkerij.

Heb wel m'n vermoedens dat capcom de serie heeft aangepaast puur en alleen om een groter publiek te trekken.

Vette game man. Speel hem nu op easy en vind het bij de eerste wave van eppo's nu al retespannend.

Kom er op dit moment nog niet eens voorbij zelfs.

Op easy.

Ah, ok.

Was toch makkelijker dan ik dacht. Gewoon een tijdje blijven rennen en uitkijken voor die gigantische kerel.

Vind hem nu al net zo vet als 4. Alleen die partner had voor mij niet zo gehoeven, maar ach.

En tja, dan kan je maar niet rennen en schieten. Hoort blijkbaar gewoon niet bij deze serie.

Dit gaat voor mij een fijne rit worden vermoed ik zo.

Wat ik wel mis is die oude vertrouwde typewriter shit.

Dragonslayer schreef:

Game is inderdaad helemaal niet slecht, maar dit was voor mij wel het laatste deel wat ik van Resident Evil koop.

Heerlijke game met spetterend strakke graphics maar ben wel even overnieuw begonnen met een iets hogere moeilijkheidsgraad.

Het moet wel leuk blijven.

En zo is het toch wel net iets leuker.

Mensen kunnen klagen dat het teveel actiegericht is maar deze is wel erg lekker uitgewerkt.

Al ben ik inmiddels toch ook wel van mening dat ze het loop en schiet principe er toch ook wel aan toe hadden mogen voegen.

Dat zou bij deze wijze van spelvoering toch iets meer gepast zijn.

Eigenlijk vind ik deze zelfs nog vetter dan 4. Gast heeft tenminste niet zo'n gay kapsel.

avatar van Dutch-J3ff
Toffe game!!

Ik moet wel zeggen dat Sheva zo wat altijd in de
weg loopt in de game, behoorlijk irritant.

Zit je bijvoorbeeld op een Zombie te mikken, wil je schieten
staat ze plotseling voor je neus...lol

Voor de rest mooie graphics en de gameplay is oke.

avatar van Starmaster501
Je moet dit ook gewoon co-op spelen, dit spel is echt baas in co-op met veel momenten waarop je van spanning op het puntje van je stoel zit en veel samenwerken!

avatar van Dutch-J3ff
Starmaster501 schreef:

Ja dat weet ik, Co-op is sowieso leuker, maar ik had daar op het moment geen zin in.

Starmaster501 schreef:

Klopt, het is een leuke game voor in de ton

Dragonslayer schreef:

Lees anders al mijn posts, want ik heb mijn argumenten goed onderbouwd, en ik weet dat meerdere mensen er hetzelfde over denken.
COD krijgt wel kritiek, maar blijft ondetussen wel 1 van de best verkochte games.. En er verandert geen mallemoer aan de game, omdat de echte fans gewoon tevreden zijn. Silent Hill bleeft hetzelfde en behoud zijn fans, evenals Dead Space.
Resident Evil gooit ineens het roer om, en dat komt hun duur te staan.. En verliest duizenden fans..

Ik vraag me wel eens af of het Jeroen Dijsselbloem is die de stem van Albert Wesker heeft ingesproken.

net weer aan begonnen na jaren. wat blijft dit toch een heerlijk spel ! graphics zien er net zo strak uit als in 2009

avatar van dr channard
gelukkig

Als je het spel co-op speelt en je bent player 2, moet je zorgen dat je het level afmaakt voordat je stopt. Als je namelijk voor het einde van een mission stopt en je gaat verder vanaf een save point, krijg je geen ranking en heb je volgens het spel het level nog niet gehaald. Dit is ongelooflijk vervelend, want voor de extra missies die bij de gold edition zitten, moet je het spel uitgespeeld hebben. Echter moest ik bij twee levels eerder stoppen en werd ik een keer gedisconnect, dus dat wordt nog even anderhalf uur opnieuw spelen (how fun!)