Indiana Jones and the Fate of Atlantis (1992)

Commodore Amiga / Macintosh / PC

Ontwikkeld door LucasArts
Uitgegeven door LucasArts

Als Indiana Jones een beeldje moet vinden wat even later gestolen wordt door een Nazi-officier raakt hij verwikkeld in een avontuur dat hem uiteindelijk zal brengen naar Atlantis .

avatar van Mart
Alweer een supergame van Lucasarts. Het verhaal is interessant, de puzzels zijn goed doordacht en ook zit er veel spanning in. Het leuke is dat je het avontuur op drie manieren kan spelen: Met Sophia (dan moet je meer gebruik maken van teamwork), alleen (dan moet je meer puzzels oplossen) of met je vuisten (dan moet je dus meer vechten). Hierdoor blijft het spel je heel lang bezighouden. Ook de voice-acting is goed gedaan!

Qua traditionele point-and-click adventures bestaat er niks beters dan dit. Alleen de Monkey Island-reeks komt in de buurt.

avatar van Jelle
Precies.. geweldig spel, eerste adventure die ik ooit gedaan heb en het is een van mijn favoriete genres gebleven

avatar van jorisbeltsin
hier ben ik destijds uren zoet mee geweest
heb 'm nog eens terug bovengehaald nu

Heerlijke adventuregame!
De avonturen van Indiana Jones zijn natuurlijk perfect voor een computerspel. En Lucasarts heeft er iets heel moois van gemaakt.
De verhaallijn en puzzels zijn erg leuk. Het spel is ook zeer sfeervol en nog best moeilijk. Ik heb met aardig wat puzzels nog moeite gehad. Ik vraag me af of ik het spel eigenlijk wel eens heb uitgespeeld.
Maar dan moet ik hem binnenkort maar weer eens opnieuw spelen. Ik weet zeker dat ik me er weer enorm mee ga vermaken.

Ik speelde dit spel altijd met mijn vader, maar het lukte ons nooit om langs een bepaald punt te komen(wij wisten helemaal niet dat je drie verschillende paden kon kiezen en we gingen altijd het vechters pad op). Een paar jaar later ging ik het maar is alleen proberen, en het lukte! Ik nam het "samen" pad dit keer.

avatar van rpger
Prachtige game uit de gloriedagen van Lucasarts.

avatar van sporthaas
Wat een wereldgame is/was dit.
Lucasarts de meester van dit soort games. Heel wat uren/dagen plezier van dit spel gehad.

Guybrush
Geweldige game is dit! Kan me nog goed herinneren hoe lastig al die puzzels waren en hoe bevredigend het was indien ik ze het opgelost 4,5*

Shaw
De puzzels zijn perfect: pittig, ze vereisen immers wel wat inzicht, maar niet overdreven moeilijk, zodat je het internet of iets dergelijks niet hoeft te raadplegen. Het geeft een fantastisch gevoel als je een moeilijke puzzel toch opgelost krijgt. Indiana Jones is en blijft een van de beste, zo niet dé beste, filmhelden en het verhaal is best boeiend. Dit kan ik echt uren aan een stuk spelen zonder verveeld te raken. Een absolute topper en een van mijn favorieten.

avatar van rpger
Hadden ze dit verfilmd had je een betere film gehad dan de laatste Indy film, wat een drama was dat.

Shaw
Je kan het nooit zeker weten, maar dit spel heeft wel een goed verhaal en de laatste film was inderdaad maar een bijeengeraapt zootje onzin en een slap aftreksel van de oude trilogie, die ik altijd erg vermakelijk heb gevonden.

avatar van Thomas83
Inderdaad. Deze game verfilmen was geen verkeerd idee geweest. Heerlijk spel, met een interessant verhaal. Er zijn eigenlijk helemaal niet zoveel (goede) films over Atlantis.

neo (crew)
Die spoiler tags hebben hier dus totaal geen zin voor de mensen die de film niet hebben gezien, maar wel dit spel hebben gespeeld.

avatar van Thomas83
Ach, je kan met spoilers beter het zekere voor het onzekere nemen. Het kan zo zijn dat je dit spel wel hebt gespeeld maar de film niet hebt gezien. Dan zou mijn opmerking toch het een en ander verraden aan het plot.

avatar van horizon
Top adventure spel. Alleen was de speech update niet nodig mi.

avatar van FlorisV
Goede herinneringen aan, nu opnieuw aan het spelen via Steam (was een prikkie bij Instant Gaming) en ik heb tot nu toe maar 1x hulp nodig gehad, dat stukje in de jungle met dat knaagdier. Blijft zeer bevredigend als je door logisch nadenken en goed onderzoeken steeds een stukje verder komt. Die voice acting...is inderdaad later toegevoegd, ik vind hem wel grappig, zeker de buitenlandse accenten zijn leuk gedaan.

One of my all time favorites, heb een originele big box Amiga versie (11 floppies) en heb de game meerdere malen doorlopen. Prachtige game.

avatar van FlorisV
Door dat gedoe met die ballon had ik er geen zin meer in...letterlijk pfff.