Secret Files: Sam Peters (2013)

Alternatieve titel: Geheimakte: Sam Peters

PC / Android / Apple iOS

Ontwikkeld door Animation Arts
Uitgegeven door Deep Silver

In deze spin-off van de Secret Files/Geheimakte-serie is de speler Sam Peters, een blonde journalist die werkt voor "Uncharted Magazine". De game begint vlak na een vulkanische uitbarsting op een Indonesisch eiland. Wanneer Sam weer op het vasteland aankomt beseft ze dat haar baas een sappig verhaal nodig heeft. Ze besluit de onderzoeken van een Duitse professor nader uit te pluizen. Al snel komt ze er achter dat de professor genetisch gemanipuleerde dieren heeft ontdekt.