Planetarian: The Reverie of a Little Planet (2004)

Alternatieve titels: Planetarian: Chiisana Hoshi no Yume | Planetarian HD

Nintendo Switch / PC / PlayStation 2 / PlayStation Portable

Ontwikkeld door Key
Uitgegeven door Key, Prototype en Sekai

In de toekomst heeft de mensheid zichzelf bijna uitgeroeid. De oorzaak is een lange, vernietigende nucleaire oorlog, die uitbrak nadat de natuurlijke grondstoffen van de planeet uitgeput raakten en het koloniseren van andere planeten op een mislukking was uitgelopen. Sarcophogus City, een stad waar de regen nooit ophoudt, vormt het toneel voor het emotionele verhaal van een Junker en een robot, Yumemi, in de vorm van een jonge vrouw. Planetarian is een visuele sci-fi-roman.