Thea: The Awakening (2015)

Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One / PC
Strategy

Ontwikkeld door MuHa
Uitgegeven door MuHa, Monster Couch en Tactile Fusion

Thea: The Awakening is een turn-based overlevingsgame die doordrenkt is met Slavische mythes en monsters en die zich afspeelt in een tijd nadat een apocalyptische macht, die alleen bekendstaat als The Darkness, de wereld heeft overspoeld. Er zijn volop Striga’s en Baba Yaga’s, maar geen helden, monsterdoders en grote legers die in staat zijn om ze te verbannen. Je hebt alleen een paar hopeloze en hongerige overlevenden die wanhopig proberen in leven te blijven. Jij bent hun laatste en enige echte hoop. De game combineert een turn-based gameplay met de spanning van een rogue-like, een boeiend verhaal dat je kunt ontdekken via een reeks in-game gebeurtenissen en een uniek gevechtssysteem op basis van een complex kaartspel.

Even recensies aankijken maar dit klinkt super interessant.

Het is een van de betere in het TBS genre van de laatste jaren als ik het moet geloven. Heb hem zelf vreemd genoeg zelf nooit aangeschaft hoewel het wel een beetje mijn genre is en het op de PC maar een appel en een ei kost tegenwoordig.