Drowning (2018)

PC / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Nintendo Switch / Macintosh

Ontwikkeld door Polygonal Wolf
Uitgegeven door Sometimes You

Dit narratief gedreven spel plaatst je in de schoenen van een middelbare scholier welke gebukt gaat onder een depressie. Wandel door een serene omgeving waarin het verhaal middels gedachtewolkjes wordt uiteengezet.

avatar van rickazio
Nu nog een fatsoenlijk logo

In deze korte walking sim loop je over een pad in een omgeving, waar je voortgang in de wandeling de chronologie volgt en de omgeving, sfeer en muziek zich aanpassen naar hoe het in een bepaalde periode met je gaat. Je leert hoe de hoofdpersoon omgaat met zijn depressie.

Op zich heel aardig gedaan, al was het een korte rit van een minuut of 30 met een paar alternate endings, maar de materie van depressie is zo flinterdun en oppervlakkig weggezet....Wellicht dat dit komt omdat ik 40 ben en het over een tiener handelt, maar omdat dit wel is waar deze game om gaat, kan ik het, ondanks de goede neergezette sfeer qua low poly graphics en mooie begeleidende muziek, niet meer dan 2* geven.