The Hong Kong Massacre (2019)

PlayStation 4 / PC
Action / Shooter

Ontwikkeld door Vreski
Uitgegeven door Vreski

Gesitueerd in het Hong Kong van 1992 volg je een voormalig agent die wraak zoekt op degene die zijn partner heeft vermoord. Baan je al schietend een weg door levels die variëren van restaurants tot op de daken, terwijl je de omgeving naar jouw hand zet door middel van slow motion. Ieder level kent vele uitdagingen, waarbij je tijdens het verhaal nieuwe wapens ontgrendeld.

Lijkt mij erg nice, beetje in de stijl van 'Max Payne'. En dan te bedenken dat hier maar twee mensen aan hebben gewerkt.

't lijkt me meer een directe "Hotline Miami"-clone, tenminste gebaseerd wat ik op de trailer zie.

Grovonion schreef:

En dat terwijl daar de opvolger van er ook aan zit te komen in de vorm van Shakedown Hawaii

centurion81 schreef:

Dat heeft helemaal niets met Hotline Miami te maken. Shakedown Hawaii is een soort van sequel op Retro City Rampage.

Sinner schreef:

Ahh yes, is ook zo!

avatar van Sateck
Ziet er heel tof uit. Maar ik heb het gevoel dat ik hier heel snel op uitgekeken ben.

Hotline Miami x Max Payne.

Dit leek mij wel een leuke titel om weer die 'Max Payne' vibe te krijgen.

Qua opzet moet je denken aan een 'Hotline Miami'; je moet jezelf schietend door verscheidene levels banen zonder geraakt te worden, want als je één keer geraakt wordt mag je opnieuw beginnen. Dit alles is overgoten met een heerlijk John Woo sausje en om het af te maken toffe slow motion. Het is tegelijkertijd simpel, frustrerend en erg vermakelijk.

De game slaagt erin om de jaren '90 sfeer over te brengen die je uit de Hong Kong films kent, met name een 'Lat Sau San Taam'. Dit zorgt voor een zeer spectaculaire gameplay, met locaties waar zowat alles stuk kan en het bloed van vijanden rijkelijk vloeit. Een pluspunt is dat de levels lekker kort zijn en er vrijwel geen laadtijden zijn, waardoor je gelijk een level opnieuw kunt starten als je voor de zoveelste keer bent doodgegaan.

Het is knap te noemen dat 'The Hong Kong Massacre' slechts door twee man is gemaakt, want ondanks de top-down view zit er nog best veel detail in verwerkt. Ik snap dat ze nog iets van een verhaaltje erin moesten verwerken, maar dit is vrij basaal en de herhalende cutscenes hoefden van mij ook niet zo. Het spreekt denk ik boekdelen dat dit in de laatste akte helemaal is weggelaten, hoewel dat de pret zeker niet mag drukken.

Al met al een vermakelijke game voor tussendoor.

Dikke 3,0 sterren.