Hellpoint (2020)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S
Action / RPG

Ontwikkeld door Cradle
Uitgegeven door tinyBuild

Betreed de ongure gangen van een verlaten ruimtestation, zwevend in de zielverzwelgende leegte van het heelal. Ontdek de verwarde reeks van gebeurtenissen die hebben geleid tot een occulte quantum-catastrofe. Jaag of word opgejaagd door krankzinnige mutanten, decadente demonen en afgrijselijke ruimtemonsters, allemaal onder constant toezicht van een alles verslindend zwart gat.

Space Souls! Vind 't niet meteen jawdropping uitzien, maar toch intrigued...

mister-fool
Interesting. Ik ben doorgaans wel geïnteresseerd in een nieuw soulskloons. Niettemin zijn er maar weinig spellen die ook maar enigszins in de buurt komen van de sfeer en spanning van de originelen.(Salt & Sanctuary en Momodora: Reverie Under the Moonlight komen in gedachte op). Hopelijk weet dit spel te verrassen.

avatar van AdrievMer86
Ik vind deze game geweldig. De sfeer en stijl is echt een combinatie van dead space, soul reaver en dark souls.
De muziek en sound is ook goed te noemen. De combat is exact dark souls en voelt vertrouwd.
Helaas is de framerate slecht te noemen op de switch. Misschien dat de ps4 versie stukken beter loopt op ps5 bijv. maar geen idee.
De switch versie is in ieder geval bagger op veel momenten. Het is op zich nog wel te spelen en dat komt voornamelijk omdat de gameplay en sound zo goed is. Maar qua framerate moeten ze nog wel wat updates uitbrengen.
De gameplay is iets gemakkelijker dan bijv. Dark Souls, al is de moeilijkheidsgraad soms ongebalanceerd.
Verwacht ook meer een B product in plaats van een AAA game zeg maar. Maar de retail prijs is dan ook 30-35 euro fysiek en digitaal. Voor pc kun je hem via bijv. eneba goedkoop krijgen. (zolang de voorraad strekt)

Edit: net voor een paar euro voor pc gekocht om framerate te testen. Maar op pc loopt ie hier 1080p high settings, vsync aan 122fps. Op pc dus prima te spelen. Op ps5 neem ik dan helemaal aan dat ie goed gaat lopen.

AdrievMer86 heb je al een score/cijfer in gedachten? of ben je er mee gestopt?
Ik kan hem nu voor een prikje krijgen Black friday shizzle...

avatar van AdrievMer86
Banjo schreef:
AdrievMer86 heb je al een score/cijfer in gedachten? of ben je er mee gestopt?
Ik kan hem nu voor een prikje krijgen Black friday shizzle...

Voor switch zou ik hem skippen vanwege slechte framerate. Moet wel zeggen dat ik hem al lang niet meer heb gespeeld voor switch. Dus geen idee of bepaalde updates de framerate gefixed hebben.
Las wel iets over een update die veel had gefixed.
Voor pc via eneba kun je hem nu voor 1 euro nog iets krijgen en dan raad ik hem wel echt aan.
In fysieke staat voor bijv. 20 euro voor ps4 of switch is het ook nog wel te doen.
Met de pc versie kwam ik aardig ver in de game. Ja de sfeer in deze "souls like" game heeft wel iets.