TimeShift (2007)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Saber
Uitgegeven door Sierra

In het jaar 2025 is oorlogsveteraan kolonel Michael Swift in de Quantum Labs van de Amerikaanse overheid in Washington DC, waar hij twee van de belangrijkste uitvindingen van de eeuw test, namelijk een apparaat waarmee je de tijd kunt manipuleren en een tijdmachine, genaamd Quantum Transporter. Tijdens een experiment gaat er van alles mis en moet Swift van alle tijdsaspecten gebruik maken om de wereld te redden.

avatar van Zuzuu
Deze spel is vanaf 5 oktober te koop in de Nederlandse winkels.

Er zijn hoge verwachtingen voor deze spel, dus hopelijk wordt het ook wat

hoe kan je stemmen!!!!!!!

Ik heb pas de demo kunnen spelen en het is het geld zeker waard! Wat heerlijk om de tijd te kunnen manipuleren, wapens af te pakken en zorgen dat je niet wordt geraakt door granaten en explosies! Fantastische game!!

avatar van Test Drive
Leuke shooter. Geen spanning en alleen maar hetzelfde , robotten knallen dus.

avatar van pkunk
Best leuk. Zit goed in elkaar en speelt erg lekker. Jammer dat ze het verhaal niet wat beter hadden kunnen maken.

avatar van waxs
Hele spectaculaire intro, alleen valt het spel ingame vies tegen.

avatar van jossieboy12
Ik vindt de game geweldig, ik heb de demo al gespeeld.Maar ik moet helaas wachten tot die op de playstation 3 uitkomt. Effetjes wachten dus

avatar van Hadouken
Mijn eerste indrukken zijn goed. De intro is goed en het eerste level is heerlijk chaotisch. Best veel interactie, explosies, kogels vliegen om de oren, dingen kunnen kapot, mooie ragdoll physics, heerlijk! Het is afwachten hoelang het leuk blijft, maar het bevalt tot nu toe goed.

Ik heb alleen nog niet veel met de tijd gespeeld, simpelweg omdat ik het meestal vergeet. Ook kun je de crosshair volgens mij niet veranderen en dat is jammer want deze vind ik een beetje kut. Door de inaccuraatheid duurt het soms wel erg lang voordat je tegenstander dood is.

raar dat deze game niet meer in de belangstelling komt, want naar mijn mening doet hij echt niet onder aan de andere shooters van de laatste maanden.. leuke wapen, het timeshiften is ook echt leuk bedacht op sommige momenten. lichamen die uitelkaar spatte is wel komisch.
graphisch misschien een ander niveau dan crysis, call of duty 4 en gears of war, maar kwa gameplay is hij echt wel leuk! vrij lang speel plezier ook nog eens wat je met call of duty 4 dan weer niet krijgt. Maar cod 4 is wel verslavender:P.

avatar van Princess Piranha
De letters op de hoes doen me denken aan Time Splitters ^__^

TimeShift heeft mij in zekere zin een beetje teleurgesteld. Oké, dat je de tijd kunt stoppen en vertragen is best cool, maar voor de rest is het een gewone, vermakelijke shooter die niets verkeerd doet, maar eigenlijk ook maar repetitief overkomt na een tijdje spelen. De graphics zijn verzorgd, de actie is bloedstollend en ook de vijanden zijn best slim. TimeShift is een leuke shooter die best zijn mannetje weet te staan tegen de concurrentie, maar meerdere topper zoals bv. Call of Duty 4, Clive Barker's Jericho zijn ook vette shooters, alhoewel die laatste titel is meer naar een kleiner publiek gericht. Ik vrees dat TimShift snel vergeten zal worden door de hevige concurrentie en niet meer snel zal worden opgepikt om eens terug te herspelen. Cijfer: 3,5/5!

looANIMEool
Besturing is goed, speelt soepel en je hoeft er niet bij na te denken. Het tijd besturen is goed uitgewerkt. Verder een best leuk spel en grappige achievments. Verder is het verhaal niet echt geweldig en het voelt een beetje standaart aan.

avatar van Tha Luz
Erg leuk spel besturing is erg goed en soepel(net zoals ANIME zegt),het idee is ook erg goed bedacht en ook erg vet uitgewerkt,het word soms echter wel iets te makkelijk.Ik was niet echt helemaal ondersteboven van de graphics maar ach:).Zitten echt een paar hele leuke missies bij,wel vreselijk linear maar ach.Ook nog een paar buggs maar daar kijk je zo overheen,jammer dat dit spel ook niet erg bekend is geworden terwijl dit egt nog een heel erg goed spel is!
4.0*

Vette game het introfilmpje (ik kreeg er gewoon kippenvel van) krijgt van mij 5* de game 4*

avatar van Awake78
Uit het oog, uit……de tijd?!

Een snufje Metroid Prime, een theelepel Half-Life 2 en een toefje Prince of Persia; het eind vorig jaar uitgebrachte Timeshift is een beetje van alles wat, maar wat weet dit spel het geweldig te combineren!
First-Person Shooter Timeshift kende vorig jaar een zeer ongelukkige timing. Het spel kwam eind oktober uit voor de Xbox360 en de PC. In die tijd moest het opboksen tegen knallers als Halo 3, Assassin’s Creed en natuurlijk Call of Duty 4. Het zal dan ook voor weinigen een verassing zijn dat dit spel bij de grote massa nauwelijks opviel. Desondanks is het een hartstikke fijne titel. Waarom? Dat lees je hieronder.

Verhaal?!?
Het verhaal is, zoals het een echte FPS betaamt, flinterdun en vertelt over een uit het verleden teruggereisde Doktor Aiden Kronis. De beste man heeft een zeer vooruitstrevend leger gebouwd in de toekomst en probeert daarmee in het verleden de wereld te veroveren. Aan jou de taak om met jouw supersonische pak dit te voorkomen.
Timeshift zou in eerste instantie worden uitgebracht voor de gewone Xbox en dat valt toch lichtelijk te zien aan de graphics. Over de toch zeer gedetailleerde graphics zit een gelikt HD-sausje wat duidelijk achteraf is aangebracht. Desalniettemin zijn de omgevingen zeer gevarieerd en stijvol in beeld gebracht. Alles lijkt hieraan te kloppen. Het spel is een toonbeeld van een linieare shooter, maar omdat sommige landschappen vrij open en groot zijn is dit geen enkel probleem. Je hoeft in ieder geval niet te lang te zoeken, wat in andere spellen soms wel eens vervelend kan zijn.

De tijd zal het leren…
De puzzels in het spel zijn leuk. Niet moeilijk of zeer uitdagend, maar gewoon leuk ter afwisseling. Natuurlijk moet je hier zoveel mogelijk je tijdsvoordelen goed benutten. Huh….?! Tijdsvoordelen? Yep, je kunt tijdens het spelen de tijd terugspoelen, de tijd vertragen en de tijd stil zetten. Vooral die laatste is leuk en ontzettend goed uitgewerkt. Ter voorbeeld: Je rent door de stilstaande regendruppels naar je vijand toe en pakt met een simpele druk op de knop zijn wapen uit zijn handen. Vervolgens laat je de tijd weer lopen en de soldaat zal zich peinsend afvragen waar zijn shotgun gebleven is, om hem vervolgens op een aardig schot hagel te trakteren. Dit kan enkele hilarische momenten opleveren!
De A.I. is ook goed op peil. Als een tegenstander in bovenstaand voorbeeld zijn wapen kwijt is, zal hij gerust op zoek gaan naar een ander wapen in de buurt. Wederom een leuk detail. Het spel zit vol met zulke leuke details. Zo zul je de wind horen suizen als je op een metershoge steiger staat. De uitlaatgassen van je quad (die je zelf kan besturen) kun je bijna ruiken door het authentieke geluid ervan en de beeldvullende ontploffingen zul je door je scherm en speakers voelen trillen.

Conclusie
Aan alles is gedacht in deze actievolle shooter, zelfs aan de lekker lange speelduur van de single-player welke officieel rond de 14 uur ligt op de middelste moeilijkheidsgraad. De multiplayer is helaas niet van het hoogste niveau, maar biedt toch een aardig potje vermaak.
Maar waarom is dit spel dan geen heuse topper? Misschien omdat het toch de epische eindbazen mist uit Metroid Prime, de geloofwaardige NPC’s (Non Playable Carachters) uit Half-Life 2 niet heeft en de halsbrekende toeren van de Perzische Prins niet kan evenaren. Desondanks een prettige ervaring en zeker een om in de gaten te houden voor de budgetbakken!

+ zeer vermakende shooter
+ mooie sfeervolle omgevingen
+ geluiden uitstekend
-nergens echt vernieuwend
-soms een lichte frustratie vanwege een verdwaald checkpoint
-geen eindbazen om lekker tactisch op tekeer te gaan

Awake78 schreef:
-geen eindbazen om lekker tactisch op tekeer te gaan

lol ik vin het juist een + punt geen eindbazen die zijn gewoon verveelend en onlogish in een spel

avatar van Awake78
Ja je kunt het uiteraard lekker vinden dat er geen eindbazen zijn, maar feit is wel dat deze vaak meerwaarde bieden aan een spel en ook een soort hoofdstuk afsluiten waardoor je het idee hebt dat je iets hebt afgerond.
Ze kunnen inderdaad vervelend zijn, maar onlogisch mag je dan wel uitleggen

ik heb toch wel genoeten van deze shooter, het liniaire vind ik niet erg of te hard opvallen, ik vind dat het tegenwoordig precies zo een must is, maar dat is voor mij geen prioriteit voor een goed spel. ik vind de wapens leuk, speel graag met de kruisboog, het is niet altijd even makkelijk, soms moet je ook is na denken al is het niet lang, grafisch vind ik hem oké maar alles ziet er heel plastiekerig uit, ik kan het niet anders beschrijven. heb hem met ales op maximum gespeeld....ik heb er alleszinds van genoten maar een echte topper is het toch niet....maar wel zeker een aanrader!

avatar van DarthSolidKevin
Schijnt een zeer overgewaardeerd spel te zijn....

avatar van kaholiic
Vind ik niet ,,Want het is gewoon een erg vette game met een lekkere soepele besturing en graphics die me toch wel verbazen. Ben nu denk ik op de helft, maar ik denk dat ik bij de 4* blijf of het wordt 3,5* Ook erg stoer is dat je de tijd kan stoppen, terug doen en langzamer kan maken. Ikzelf hou van de tijd stoppen, achter een badguy staan en van achter ze hoofd met een shotgun vermorzelen. Ook vind ik het lekker simpel niet TE simpel, maar gewoon simpel van niet te vaak dood gaan en lekker doorspelen.
Amen

GVD!!
Wat een ongeloofelijk kut level zit ik in.. Als het zou blijft geef ik hem 2*!! Kan iemand mij helpen?! Ik zit op het vliegschip en ik moet die irritante vliegtuigjes kapotschieten maar ze zijn zo snel! Kijk ik bij walkthrough's en daar staat bij dat dit het simpelste level is! Ze zeggen gewoon een beetje blijven schieten...2ox doodgaan zonder een rede vind ik wel genoeg!

avatar van DES-Niels
De tijd vertragen/stil zetten/terugspoelen, kies degene die het langzaamst op gaat, en je hoeft het niet altijd te gebruiken.
En ja, het is een stomme missie, alleen gehaald op de makkelijkste stand. (waarschijnlijk alleen van dat)

avatar van kaholiic
Oooow,,,Dacht dat je geen time kan gebruiken tijdens die missie.
Daarom probeerde ik het maar ok niet. Maar toch bedankt DES-Niels

avatar van StayVisible
In een van de reviews lees ik als minpunt; nergens echt vernieuwend. Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
De grote kracht van dit spel is duidelijk het spelen met de tijd, dit hebben de makers van dit spel op prachige wijze in het spel verwerkt. Erg vermakelijk, juist omdat het vernieuwend is.

Had dit spel laatst nog gekregen van iemand. Maar het beviel mij niet meer zozeer. Binnenkort maar van de hand doen bij Game Mania.

avatar van superdude
dat zou ik niet doen, bij game mania krijg je er mischien 1 of 2 euro voor of minder, soms krijg je zelfs maar 10 cent!

superdude schreef:

Het spel is ook niks meer waard, dus logisch dat ze er dan zo weinig voor geven.

Review!

Mijn Reviews zijn vaak onwillekeurig gekozen, en deze keer kwam deze uit de grabbelhoed.

Timshift..Een mengeling van allemaal games en of dit bevallen is, laat ik dat in mijn review maar uitleggen.

Timeshift ziet er mooi uit, was nogal verbaasd over de filmpjes want die zijn gewoon subliem. Prachtige, gedetailleerd filmpjes die aangenaam kort zijn waardoor het niet gaat vervelen. Vervelen zou het snel gaan omdat er vrij wel niks gebeurt in de filmpjes. Beetje onduidelijk allemaal. Jammer eigenlijk omdat als er een beetje actie in de filmpjes zou zitten was het toch veel leuker geweest.

Grootste amusement-factor is natuurlijk de tijd. Want die kan je besturen. Wat dit inhoudt is dat je de tijd kan terug zetten, stil zetten en tot slow-motion veranderen. Te gek is dit want gewone vijanden zijn geen partij voor jou. Lekker een spelletje mee spelen en dan op het laatste moment verlossing brengen. Wat ik met verlossing brengen noemen bedoel ik met een shotgun door de achterhoofd knallen. Gameplay is goed, heb aan bijna niks geërgert. Wat dit met zich mee brengt is dat alles gewoon lekker snel gaat en je gewoon kan doorspelen zonder ergens vast te zitten omdat je niet weet wat je met de knoppen moet doen.

Wat al boven mij is vermeld in een prachtige review van Awake. Is dat het soms niet goed is aangegeven waar de checkpoint is. Kom je er na 15 minuten eindelijk achter waar je heen moet..In een verborgen gangetje achter een klein kiertje onder een brug. Euhmm..Klopt dat wel?

Verhaal is inderdaad flinterdun. Niet dat dit erg is, want het toch niet veel bij het geheel bij gebracht. Omdat het verhaal één van de minder belangerijke onderdelen is, word het ook meteen een stuk makkelijkere spelen. Je hoeft nergens op te letten omdat het toch geen gevolgen heeft op je latere missie's.

Einde..

2 Camels in a tiny car!