Environmental Station α (2015)

Alternatieve titel: Environmental Station Alpha

PC / Macintosh
Action / Platform

Ontwikkeld door Arvi Teikari en Roope Mäkinen
Uitgegeven door Hempuli

In deze retro platformer bestuurt de speler een robot, op pad om een mysterieus, verlaten ruimtestation te onderzoeken met de missie om uit te vinden wat er precies daar plaatsvond. Overrompeld door wilde dieren is het station immens gevaarlijk om te verkennen, en bovendien hebben aardbevingen het navigeren door de verschillende gebieden zeer uitdagend gemaakt. Vergaar power-ups, ontdek geheime passages en bevecht ladingen van bazen, om het lot van het gedoemde ruimtestation te achterhalen.

avatar van mister-fool
Ik heb dit spel nog niet lang gespeeld, maar ik kan al wel verklaren dat dit een erg aangename metroidvania is. De eenzame sfeer is in ieder geval erg sterk. Het is bovendien leuk om een retroplatformer te zien die eens niet de graphic style van de NES na-aapt, maar eerder die van de gameboy colour.