Far Cry: New Dawn (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Google Stadia
single player / online

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Zeventien jaar na de gebeurtenissen uit Far Cry 5 pogen de overlevenden van een nucleaire ramp nog een nieuw bestaan op te bouwen in Hope Country. In deze totaal vernietigde wereld geldt het recht van de sterkste. Een groep onder leiding van de nietsontziende tweelingzusjes Mickey en Lou heeft het gebied in handen.

avatar van STG18
De game ziet er goed uit en de mechanics werken prima, maar na een uur of 15 gaat het farmen voor materialen, overnemen van outposts, heen en weer rijden/fasttravelen op de map vervelen. Het voorspelbare verhaal weet me ook niet vast te houden.

avatar van rustugan
Hoewel ik het volgens mij niet mag zien als een DLC van FC5, voelt deze game wel een beetje zo. Komt natuurlijk ook omdat het in dezelfde wereld als FC5 afspeelt. Mickey en Lou zijn bij lange niet te vergelijken met bad guys als de Seeds, Pagan Min of Vaas. Ook is er weinig afwisseling, meer dingen zijn van 't zelfde. Eigenlijk vond ik de expeditions nog wel het leukste. FC New Dawn is een vluchtig tussendoortje. Wanneer je FC liefhebber bent raad ik hem aan om het even te checken, anderzijds zou ik eerst aanraden te beginnen met FC 3, 4 of 5.

avatar van Julian McArthur
Mooie aanvulling. Voelt idd een beetje als een uit de kluiten gewassen DLC. Een lange epiloog. Het mist het redeck sfeertje en de humor van deel 5. Maar het trok spel trekt me aan. Dat post-apocalyptisch sfeertje, hoe de wereld om zeep is en overal nog herinneringen aan hoe het vroeger was. Dat vond ik mooi gedaan.
Ook het terugkomen van een aantal personages van deel 5 vond ik heel fijn.
Wel wat vervelend dat je die expeditions en outposts telkens drie keer moet doen op een telkens hogere moeilijkheidsgraad. Allé, het moet niet, maar als je voor 100% compleet wil gaan...

Het kan niet tippen aan Far Cry 5, maar het was een prima deel 5 part 2. Ondanks dat het een kleiner gedeelte van dezelfde map is voelt het echt totaal niet als de zelfde map aan. Dat is een goed punt. Het uitbouwen van de basis was ook wel leuk en sowieso om personages terug te zien. Veel meer lopen en wandelen dan zijn voorganger, waar ik juist de voertuigen leuk vond. Al met al prima afsluitend vervolg, maar meer een leuk tussendoortje. Graphics van de wereld waren wel echt subliem. Mooie game.

avatar van Aazhyd
Heb me hier prima mee vermaakt, maar sluit me wel aan bij vorige comments. Leuk voor er tussendoor.

Ik vond het wel jammer dat de map duidelijk kleiner was dan in FC5. Vooral het noorden hadden ze meer werk van kunnen maken.

Ik vond dit toen de tijd een erg vermakelijke game toch kon het in mij perspectief niet tippen aan deel 3 ( met name vaas , 1 van mij favoriete all time schurken ) en ook kom het niet in de buurt bij deel 5( waar ik nu op de helft van zit ongeveer ) Slecht wil ik het zeker niet noemen . Het werkt vloeiend ben geen bugs tegenkomen. Toch mist dit spel de x factor die andere delen wel heeft.

avatar van wwelover
Leuk, maar vond deel 5 wel wat fijner spelen. Soms ook erg frustrerend dat bepaalde lastige levels helemaal over moeten als je er bijna bent, terwijl checkpoint gewoon logischer waren.

avatar van Q jones
Geweldig spel. Deze samen met 5 vind ik de beste tot nu toe. Ik vind het bijna jammer dat ik hem heb uitgespeeld.

Iemand een tip wat hier op lijkt

avatar van Aazhyd
Je zou Horizon Zero Dawn kunnen proberen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat beide franchises leentjebuur hebben gespeeld bij elkaar.

Ja Horizon Zero Dawn is een goede of even buurten bij andere Ubisoft open world games, ze lijken allemaal wel op elkaar. Bijv Immortals Fenyx Rising, Assassin's Creed etc.. En wellicht iets als Ghost Recon Wildlands, Breakpoint, The Division etc...