Far Cry: New Dawn (2019)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
single player / online

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Zeventien jaar na de gebeurtenissen uit Far Cry 5 pogen de overlevenden van een nucleaire ramp nog een nieuw bestaan op te bouwen in Hope Country. In deze totaal vernietigde wereld geldt het recht van de sterkste. Een groep onder leiding van de nietsontziende tweelingzusjes Mickey en Lou heeft het gebied in handen.

avatar van STG18
De game ziet er goed uit en de mechanics werken prima, maar na een uur of 15 gaat het farmen voor materialen, overnemen van outposts, heen en weer rijden/fasttravelen op de map vervelen. Het voorspelbare verhaal weet me ook niet vast te houden.

avatar van rustugan
Hoewel ik het volgens mij niet mag zien als een DLC van FC5, voelt deze game wel een beetje zo. Komt natuurlijk ook omdat het in dezelfde wereld als FC5 afspeelt. Mickey en Lou zijn bij lange niet te vergelijken met bad guys als de Seeds, Pagan Min of Vaas. Ook is er weinig afwisseling, meer dingen zijn van 't zelfde. Eigenlijk vond ik de expeditions nog wel het leukste. FC New Dawn is een vluchtig tussendoortje. Wanneer je FC liefhebber bent raad ik hem aan om het even te checken, anderzijds zou ik eerst aanraden te beginnen met FC 3, 4 of 5.