Q.U.B.E. 2 (2018)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Puzzle / Adventure

Ontwikkeld door Toxic
Uitgegeven door Trapped Nerve

Q.U.B.E. 2 dompelt je onder in een vervallen buitenaardse wereld. In de rol van archeologe Amelia Cross moet je de omringende ruimte herscheppen en samenwerken met andere overlevenden om een weg thuis te vinden. Graaf steeds dieper om de ongelooflijke waarheid te leren van de oorsprong van de wereld waarop je je nu bevindt.

avatar van Delloo
Bijna perfecte game. Als je van Portal achtige games houdt is dit (net als Turing Test) een echte aanrader. De puzzels zijn prachtig en prikkelend. Maar nooit zo moeilijk dat er een walkthrough nodig was.
Waarom niet perfect? Omdat het verhaal echt nergens op slaat. Een gecrashte ruimtevaarder(es) die op een wereld komt waaruit ze wil ontsnappen. Ze moet daarvoor flinke sprongen maken met behulp van verschillende soorten van blokken. Op een gegeven moment kom je er achter dat ze zwanger is. Dan lijkt dat jumpen mij niet echt handig in haar situatie, maar daar wordt volledig aan voorbij gegaan. Wat meer humor had ik wel leuk gevonden.