Psychonauts 2 (2021)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Xbox Series X/S / Macintosh

Ontwikkeld door Double Fine
Uitgegeven door Xbox

Dit tweede deel van Psychonauts speelt zich af na het einde van Rhombus of Ruin. Raz heeft zijn mede psychonauts, Sasha Nein en Milla Vodello, geholpen met het redden van hoofd-psychonaut Truman Zanotto. Na deze redding keert het team terug naar het hoofdkwartier, om te ontdekken dat de organisatie niet meer is wat het leek te zijn. Het psychisch onderzoek begon tijdens Zanotto's afwezigheid langzaam af te glijden in meer onorthodoxe studies, waaronder necromantie.

avatar van Princess Piranha
Ik hoop nog op een Nintendo Switch editie!

Dat komt vast wel goed!

Psychonauts 2 Review -- Mind Over Matter - GameSpot
Psychonauts 2 Review - Waanzinnig fijne platformer - nl.ign.com

Veel uitstekende recensies! ik heb dit nog nooit gespeeld is dit een spel vol antihelden? zo lijkt het een beetje.

Oude Observator
Klopt banjo. Ik ben best benieuwd naar deze opvolger.

avatar van Finidi
Hype! Net eerste level gespeeld en is weer erg tof, net als het origineel

Gezien de positieve kritieken gisteren even opgestart want het is een GamePass titel en voordat ik het wist was ik een paar uur verder, erg mee vermaakt en ga ik snel verder spelen. Originaliteit en creativiteit spat er vanaf.

Origineel echter nooit gespeeld, ook ooit maar es doen.

mrdig schreef:
Origineel echter nooit gespeeld, ook ooit maar es doen.

Idem. Echter wel in bezit. Dus...eerst die maar eens spelen. Heb hem wel eens een keertje hier en daar gespeeld maar nooit echt verder mee gegaan, ondanks dat hij best wel charmant was. En ook deze ziet er inderdaad heel erg leuk uit. Dat grafisch stijltje vind ik geweldig en afgaande op het korte stukje dat ook ik op Gamepass heb gespeeld (loopt morgen wel af bij mij) toch weer een bijzonder leuke game. Ik vind het vooral ook leuk dat het er op lijkt dat de nadruk ook echt op het platformen lijkt te liggen, en niet zozeer op verslaan van vijanden... (afgaande ook op bvb andere gameplay die ik gezien heb).

Dus...weer eentje voor de wishlist.

Het duurde een maandje maar gisteravond dan uitgespeeld, vrije lange game ook: heb er bijna 20 uur inzitten maar ik ben wel iemand die een heel level uitpluist en zoveel mogelijk collectibles probeert te verzamelen.

Maar dan de game: een creatief meesterwerkje, zit uitstekend in elkaar. Leuk verhaal, allemaal unieke karakters (met uitstekende voice acting) en de daarbij behorende levels. Ondanks de lengte verveelt het zelden, elk uur is nagenoeg anders. Die laatste level met een soort van Efteling Carnaval Festival inclusief bijpassende muziek is een instant klassieker volgens mij. Sowieso wat een pracht en praal die levels, echt van genoten. 3d platforming werkt verder zoals je mag verwachten en de upgradable skills die je hebt zijn ook leuk. Game wist me ook vaak enorm te verrassen zoals die korte 2d platforming sequences; geniaal. Platforming wordt goed afgewisseld met her en der wat actie en de endbosses zijn prachtig. Nergens wordt het echt moeilijk trouwens.

Zijn er dan minpuntjes, tja wellicht toch ergens de lengte, sommige levels hadden wel iets korter gekund. Iets te vaak het `doe dit maar dan 3x` tactiek. En ook je abilities (Psychic Powers): je hebt er uiteindelijk 9 maar je kan er maar 4 tegelijk toewijzen aan een knop dus zit je daar vaak wat mee te klooien (wat zat waar ook alweer en wat heb ik nu weer nodig etc....).

Dikke aanrader: 4.5*