Mortal Kombat 11 (2019)

Alternatieve titel: Mortal Kombat XI

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Fighting

Ontwikkeld door NetherRealm
Uitgegeven door Warner Bros.

In deze elfde uitgave van de bekroonde franchise, zal de strijd om de Outer Realms weer losbarsten. Buiten de lijst van klassieke karakters is er dit keer een geheel nieuw Custom Character Variation-systeem, waarmee spelers hun favoriete vechters kunnen personaliseren. Daarnaast introduceert het spel ook een nieuw filmisch verhaal dat voortborduurt op de epische saga die inmiddels zijn 25e jaar ingaat.

avatar van theo79
banjo

Je hoeft naar mijn mening niet eens altijd zo technisch te zijn om online kans te maken tegen goede technische spelers

Althans ik doel dan op spelers die enorm lange combos kunnen. Ik heb vaak soms nog het idee dat die mensen eigelijk helemaal niet zo goed het spel snappen.

Ze winnen veel omdat ze zoals ik dat noem 'lange knoppencombinaties" hebben ingestudeerd. Daar moeten ze dan even een opening voor zien te vinden en zodra ze die hebben gevonden voeren ze dat hele riedeltje aan knoppencombinaties uit.

Ik zie regelmatig dat ik nog wel van zulke spelers win door afstand te houden en ze daar te raken waar ik kan. Ik zie het als een kick boks wedstrijd waarbij je op een KO kan winnen of op punten, ik probeer de wedstrijd op punten te winnen.

Verhaal wat ik nu vertel geldt niet natuurlijk niet voor alle spelers want er zijn uiteraard ook heel veel spelers die het spel wel heel goed snappen en lange combos en dergelijke uitvoeren.

Sowieso kom je online van alles tegen van enorm slechte spelers tot enorm goede dus er zal voor iedereen online wel lol te beleven vallen. Je komt vaak genoeg spelers van je eigen niveau tegen.

Wat ik trouwens nog wel even een dingetje vind in het online gebeuren is dat heel veel moves traag lijken te reageren. Bepaalde combos die ik probeer komen dan niet lekker uit de verf en bij anderen lijkt het wel allemaal goed te gaan. Normaal gesproken zou je denken dan ligt het vast aan jezelf maar een PSN vriend van me die normaal gesproken een enorm goede Mortal Kombat speler is die ondervind de zelfde problemen.
Vooralsnog denken wij dat het iets heeft te maken met het onbedraad spelen, hij en ik spelen beiden met de originele draadloze PS4 controller.

Zelf heb ik ook wel een bedrade Hori commander controller voor de PS4 die ik normaal voor Street fighter gebruik maar ik krijg hem bij Mortal kombat niet zo ingesteld als dat ik wil.