
Mortal Kombat 11 (2019)
Alternatieve titel: Mortal Kombat XI
PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch / Google Stadia
Fighting
single player / multi player / online
Ontwikkeld door NetherRealm
Uitgegeven door Warner Bros.
In deze elfde uitgave van de bekroonde franchise, zal de strijd om de Outer Realms weer losbarsten. Buiten de lijst van klassieke karakters is er dit keer een geheel nieuw Custom Character Variation-systeem, waarmee spelers hun favoriete vechters kunnen personaliseren. Daarnaast introduceert het spel ook een nieuw filmisch verhaal dat voortborduurt op de epische saga die inmiddels zijn 25e jaar ingaat.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=mWytXS73aFI
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Combos is not everything - YouTube - m.youtube.com
Het is natuurlijk ook maar online. Ik raad jou aan om eens naar een offline toernooi te gaan. Dat is een heel andere mindset, daar moet je omgaan met stress. Je komt tegenstanders tegen van jouw eigen niveau, maar ook betere speler die wel weten wanneer ze een combo moeten gebruiken en wanneer ze 'footsies' moeten spelen.
En toch krijg ik best vaak boze berichtjes van mensen als ik van ze win. Dat zijn voornamelijk vaak mensen die zelf veel (moeilijke) combo's in de battles uitvoeren. Dan krijg ik ook teksten naar mijn hoofd geslingerd van "learn combo's you noob"
Ik denk dan altijd kijk nu wat jullie dat gebracht heeft, jullie hebben die combo's geleerd en vervolgens verlies je van iemand die ze amper geleerd heeft.
Toch krijg ik ook vaak berichtjes van mensen die me (erg) goed vinden maar zeggen ze er dan bij je zou beter de combo's moeten leren zodat je nog een lastigere tegenstander wordt.
Nou ik heb gister met iemand even wat combo's geoefend en ik ben van 6 hit combo's naar 9 en 10 hit combo's gegaan en die weet ik nu ook regelmatig in het heetst van de strijd toe te passen. Ik merk wel dat er een enorm verschil in zit een lange combo uit te voeren als je aan het oefenen bent en wanneer je het in een online battle probeert te doen. Onder druk is inderdaad lastiger.
Toch denk ik Nomak, dat Mortal Kombat voor de meeste mensen wel heel erg om combo's draait. Veel spelers zijn eigelijk alleen maar bezig met die lange combos uit te voeren. Tegen bepaalde spelers is dat heel lastig spelen. Al block je een bepaalde combo van ze dan gaan ze gewoon door met hun andere knoppencombinatie die ze hebben ingestudeerd. Dan is het heel lastig daar tussen te komen. En ja ik vraag me dan net als jou af zijn die spelers nou wel of niet goed in fighting games.
Zelf speel ik dus met Sub Zero maar daarbij moet je sowieso dichtbij je tegenstander staan om de fatal blow uit te kunnen voeren. Voor mijn gevoel is dat ongebalanceerd. Wat ik nog wel regelmatig doe/probeer is mijn tegenstander met een ijsbal te bevriezen en dan de fatal blow te doen. Dan heb je een kans van zo goed als wat 100 procent dat hij raak gaat, maar ja dan moet je dus wel zien dat je dat eerst lukt dat bevriezen van je tegenstander.
Mooi spel maar ik haat het ook met regelmaat.
Maar dat valt nog niet mee zeg, pittig


Vermaak me ook prima in de Krypt btw. Weet dat er veel over word geklaagd mbt het unlocken van, maar de krypt zelf is een leuke bezigheid imo.
Towers zijn ook favo hier en speel ik graag.
Nog geen favo character, maar tot dusver veelal met Scorpion

Mortal Kombat 11 practise 10 hit combo sub - YouTube - m.youtube.com
Het is me ook al een paar keer gelukt om een 11 hit te maken maar meer dan dat ga ik denk ik nooit redden.
Aan de ene kant vind ik het wel een leuk spel maar tegelijkertijd zijn er ook een boel dingen waar ik me aan erger. Van te voren werd gezegt dat deze Mortal Kombat wat meer qua gameplay zou lijken op Street fighter maar daar zie ik weinig van terug eerlijk gezegt. En ik snap wel Mortal Kombat is een ander spel dan Street fighter dus uiteraard zal het anders spelen maar Mortal Kombat voelt gewoon minder goed qua gameplay vind ik.
Ik denk dat het spel Mortal Kombat een veel betere computerspelserie zou kunnen zijn dan dat het nu is. Het zou wat mij betreft wat meer terug mogen naar de basis zoals het ooit begon. Qua gameplay had ik het liever gezien zoals een Mortal Kombat 2 speelt maar wel zo dat het nu in deze tijd prima mee kan. Gewoon een wat uitgebreidere versie van Mortal Kombat 2 dus.
Ik ga in ieder geval me weer wat meer richten op Street fighter v maar ik merk al wel dat ik ook daar weer eerst aan de gameplay moet wennen.
Dit zegt trouwens niet dat ik helemaal geen Mk 11 meer ga spelen maar wel wat minder intensief dan de afgelopen weken.
Mijn beoordeling van 4 sterren voor Mk 11 ga ik over nadenken of ik die toch iets ga verlagen alhoewel 3,5 ster mischien weer net wat te weinig zou zijn voor dit spel.

Tevens aangekondigd zijn:
Nightwolf, Sindel en Spawn.
Check:
Mortal Kombat 11 Season Pass Includes Spawn, Nightwolf, And More In New Shang Tsung Gameplay Trailer - Game Informer - gameinformer.com
die aanbieding is vandaag voor het laatst....
Mortal Kombat 11 Nintendo Switch REVIEW - HYPE or TRASH? - YouTube
Een eerlijke recensie van de Switch versie.....
Als ze echt lef hadden dan veranderen ze iets aan de tactiek maar ja verander niets aan je winnend paard.
Die gok schijnt te groot te zijn... En ja ook op de Switch is het een indrukwekkend spel vooral op het grafisch gebied. Ik ga gewoon met de stroom mee en speel wat ik ook vroeger al gespeeld heb.
Vermakelijk is het wel maar niet de revolutie die ik had gehoopt...
En dat begint te vervelen na 11 delen!. Naar voor naar achter en druk op X.
Zucht... maar je krijgt als liefhebber wel je gram in deel 11 ik snap dat wel.
Veel gemengde gevoelens aan mijn kant...
Geen idee of dat al vanaf Mortal Kombat 4 zo is. Ik stam een beetje uit de tijd dat Mortal Kombat 1 uitkwam. Ik heb dan ook Mortal Kombat 1 en Mortal Kombat 2 behoorlijk veel gespeeld. Daarna jaren en jaren niet meer gegamed. Eigelijk pas sinds Mortal Kombat X weer. Ik heb toen de Ps4 gekocht vooral om te kijken of ik Street Fighter nog leuk zou vinden en heb toen gelijk Mortal Kombat X erbij gekocht.
Street Fighter v deed mij eigelijk gelijk wel heer erg denken aan Street Fighter 2 maar bij Mortal Kombat vond ik toch wel veel veranderd aan het spel. Ik vind Mortal Kombat er zeker wel gaaf uitzien en ik vind sommige characters ook echt supertof. Jammere van dat soort games vind ik dat het schijnbaar loont om lange lastige knoppencombinaties in te studeren. Ik heb een Psn vriend die echt enorm goed is in al die lange combo's en die dan ook meestal wel van me wint maar toch heeft hij het alsnog lastig tegen me. Gaan we Street fighter v spelen dan heeft hij geen schijn van kans. Dan komt er naar mijn mening inzicht bij het spel kijken. Wat mij betreft is Street fighter dan ook een echte fighting game en Mortal Kombat niet. Ik weet dat heeel veel mensen dat niet met me eens zijn maar voor mij is het een feit.
Zou Mortal Kombat meer de weg inslaan zoals Street fighter en Samurai shodown zou spelen had ik Mortal Kombat mischien wel het tofste van al die games gevonden. Mortal Kombat heeft gewoon een geweldig sfeertje en vooral de ninja characters spreken mij enorm aan. Ik heb trouwens wel zo'n beetje alle Mortal Kombat delen in bezit omdat ik ook graag mag verzamelen. Ik heb alleen nog nooit bepaalde delen heel uitgebreid gespeeld. Voor mij blijft Mortal Kombat 1 en 2 in ieder geval heel speciaal. Mortal kombat x en 11 zijn tof maar hadden naar mijn mening nog toffer kunnen zijn.
Dit jaar komen er een aantal fighting games uit waar ik enorm naar uitkijk dus ik hoop dat 2020 wat dat betreft een tof jaar wordt.
En de camera volgt dat en je besluipt je vijand als het ware, en ik ben daar wel een fan van.
Hadden ze dat in deze Mortal Kombat 11 gedaan dan was dat wel een flinke stap voor uit geweest.
Ik ben vaak niet zo kritisch op spellen maar als het aan komt op vechtspellen dan wel.
theo79 Ja dat krijg je als NetherRealm niks aan het concept durft te veranderen het is een vol pakket wat je krijgt, maar op deze spelwijze spelen we al sinds Mortal kombat 4??
Sorry maar dat klopt voor geen meter. Mortal Kombat 4 was een eerste, voorzichtige stapje richting 3D fighters zoals Tekken - weliswaar mislukt (vandaar ook mijn minst favoriete uit de hele serie) en 5, 6 en 7 waren zelfs volledig 3D - dus inclusief het side-steppen, maar ook met behoorlijk wat nieuwtjes zoals de interactie met de backgrounds, (sommige dodelijk, sommige niet) en dus volwaardige Tekken / Soul Calibur achtige games (Deadly Alliance (5) en (Deception (6)) zijn zelfs wat mij betreft twee onderschatte games die ik nog met plezier uit de kast haal. Daarna had je het 8ste deel - het VS DC gebeuren dus. En het is pas met deel 9 dat Netherrealm uiteindelijk de serie een reboot heeft gegeven en back-to-basics is gegaan. Dat de vechtstijl niet bizar is gewijzigd en de special moves en combo's sindsdien min of meer op dezelfde manier worden gedaan (net zoals bij Injustice) vind ik niet zo'n punt - iedere serie heeft tenslotte zijn eigen stijl en manier van spelen - het wordt aangescherpt per deel, soms maar minimaal en soms lijkt het niet (of soms is het eerder een regressie voor sommige fans - dat had en heb ik met SFV en Tekken 6) maar dat hoort nou eenmaal ergens bij fighting franchises. En de meeste redelijke tot echt goede spelers weten heus wel te anticiperen op moves, combo's e.d.
...maar daar hoor ik dus niet bij. Ter informatie. Ik ben erg matig, speel de storymode en thuis op de bank tegen andere amateurs - we kennen wel min of meer de special moves en na een half uurtje zitten we er wel in maar na een uur max hebben we het ook wel weer gehad.
Maar tbh - ergens dit jaar koop ik me Samurai Shodown en Dead or Alive 6 en dan is mijn fighting game lust ook wel weer even getemperd met alle DLC die ik nog graag zou toevoegen. Tenzij er iemand met een nieuwe franchise op de proppen komt. (Ik zou nog steeds een echte Star Wars Fighting game willen hebben maar goed - ik zie niet echt iets in die richting gebeuren - en ook de Marvel properties zouden zich perfect lenen hiervoor maar blijkbaar...).
Samurai Shodown moet je zeker kopen. Is echt een bijzonder goede fighting game. Ergens volgende maand komt Granblue fantasy versus uit en die schijnt ook zeer goed te moeten gaan worden.
Ergens volgende maand komt Granblue fantasy versus uit en die schijnt ook zeer goed te moeten gaan worden.
Eventjes naar wat gameplay footage gekeken en het ziet er niet slecht uit. Ik heb het even gehad met de Anime fighting games (ik noem ondermeer de Blazblue games en Guilty Gear bvb - ook al vind ik ze erg goed, soms is het me wat te druk) - maar deze ziet er net wat meer 'traditioneel' uit. Ook maar even in de gaten houden.
Ik heb het ook niet zo op Blazblue en Guilty Gear. Granbleu Fantasy Versus is van de zelfde makers als de eerder genoemde games maar is inderdaad qua gameplay veel traditioneler. De gameplay schijnt aardig wat weg te hebben van Street fighter. Granblue ziet er ook wat minder chaotisch uit dan spellen zoals Blazblue en speelt ook net wat trager. Mensen die vorig jaar een demo van Granblue hebben gespeeld waren overwegend enthousiast. Kopen ga ik hem sowieso.
Er komt trouwens dit jaar ook een nieuwe Guilty Gear uit waarbij behoorlijk gesleuteld schijnt te zijn aan de gameplay. De nieuwe Guilty Gear schijnt een stuk makkelijker te zijn dan de voorgaande delen.
Een andere fighting game die dit jaar uitkomt is Blazing strike. Die lijkt me ook erg interessant. Zie het volgende linkje:
Blazing Strike gameplay 20190905 - YouTube - m.youtube.com
- De Krypt ziet er op de Switch lelijk uit
- Af en toe heb je glitches (fouten)
- Nog steeds het oude Mortal Kombat gevecht systeem (dat ken ik nou wel)
- Karakters waar voor je betalen moet!
+ Het loopt erg snel en soepel 60fps
+ Brute Fatality's
+ Grafisch indrukwekkend
+ heeft een prima Story mode
Nou ja...da's wel bij iedere fighter zo tegenwoordig. Kan je amper MK 11 kwalijk nemen. Sign of the Times. Ik ben er ook totaal geen fan van trouwens. Zeker niet omdat ik ook bij Tekken en Soul Calibur (en dus ook MK en straks wellicht Dead or Alive) nog een hele hoop extra karakters moet aanschaffen. Leuk om nog iets als extraatje te hebben. Niet zo leuk om bijna de kosten van een extra spel erin te moeten gooien. Ik snap dan ook dat veel mensen wachten op een GOTY editie bij Fighting Games.
1 knop is bij mij al lam geworden...

Het is een X-box controller en die bevalt me niet bij vechtspellen de D-pad is te te glad (vlak) waardoor je niet de snelle controle hebt die je zou willen...
Overigens - als je dan toch op zoek bent naar een nieuwe controller (wel met bekabeling) zou ik niet voor een officiele gaan, maar voor DPD controller - die liggen net zo goed of zelfs net wat beter in de hand (anti-sliplaagje op de achterkant) en zijn verder identiek en kosten bij bol maar 27 euro. In de mediamarkt heb ik er verleden jaar eentje voor 23 euro opgepikt.
bol.com | PDP controller - Official Licensed - Xbox One + Windows 10 - Blauw
Overigens - als je dan toch op zoek bent naar een nieuwe controller (wel met bekabeling) zou ik niet voor een officiele gaan, maar voor DPD controller - die liggen net zo goed of zelfs net wat beter in de hand (anti-sliplaagje op de achterkant) en zijn verder identiek en kosten bij bol maar 27 euro. In de mediamarkt heb ik er verleden jaar eentje voor 23 euro opgepikt.
Is die d-pad iets dikker dan de officiele controller?
En die tumbsticks lijken ook wat dikker dus daar hoeven geen extra dopjes op?
of lijkt dat allemaal zo

En mijn fijnste controller is toch die van de Switch die smelt zo lekker samen met je hand...
Maar de perfecte controller heb ik nog niet meegemaakt de Gamecube (wavebird) controller waarschijnlijk.
Hori Fighting Commander Controller (White) (PC Gaming) kopen - Nedgame
Dan kun je je duurdere controller ook weer sparen he...
Next Mortal Kombat 11 Kombatants to Be Revealed Tomorrow
More Mortal Kombat 11 DLC Teased by Ed Boon | Game Rant - gamerant.com