Mortal Kombat 11 (2019)

Alternatieve titel: Mortal Kombat XI

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Fighting

Ontwikkeld door NetherRealm
Uitgegeven door Warner Bros.

In deze elfde uitgave van de bekroonde franchise, zal de strijd om de Outer Realms weer losbarsten. Buiten de lijst van klassieke karakters is er dit keer een geheel nieuw Custom Character Variation-systeem, waarmee spelers hun favoriete vechters kunnen personaliseren. Daarnaast introduceert het spel ook een nieuw filmisch verhaal dat voortborduurt op de epische saga die inmiddels zijn 25e jaar ingaat.

theo79 schreef:
He-Man, Skelletor, Orco en dat soort characters zouden dan wel leuk kunnen zijn.

Nou...dan zal ik banjo eens blij maken. Als ik dan toch een volledig nieuwe fighter zou willen - dan zou Masters of the Universe een van mijn drie favoriete franchises zijn om mee aan de slag te gaan Legio diverse karakters en absurde fighting styles die je daar in kan verwerken - laat staan achtergronden en whatever.

De overige twee spreken ook een beetje voor zichzelf vind ik - Star Wars en Transformers. Waarbij Masters of the Universe en Star Wars het liefst in 2D en Transformers vanwege de diverse transformaties het liefst in een 3D omgeving (niet al te groot trouwens, maar wel de mogelijkheid om gebruik te maken van bvb de optie om te veranderen in een Jet, Truck of whatever).

Maar helaas. Het zal wel bij dromen blijven. Maar inderdaad ik heb inderdaad hetzelfde idee - ik houd MK toch liever een beetje eh...'serieus'? Of 'in stijl'? Of hoe je het ook zou noemen.

Sinner

Er komt trouwens wel een power rangers fighting game aan in ik geloof April. Tot nu toe vind ik het er wel aardig uitzien. Maar een master of the universe fighting game zou inderdaar ook niet gek zijn.

Een mortal kombat hoort inderdaad een beetje serieus te zijn of mischien beter gezegt een beetje duister. Daar gaat een Shaggy denk ik niet bij helpen.

Mortal Kombat 11 Hands-on Preview - nl.ign.com

He-Man met die paarse panther zie je dat al voor je Panthor - He-Man - MOTU - Masters of the Universe - YouTube.
Met die grote zwaarden en bijlen dat zou verplichte kost worden he...
Nu haal ik hem misschien wel denk ik, als het maar niet zo standaard word als de vorige Mortal Kombat XL.
alleen om het grafische doe ik het niet.

banjo schreef:
Mortal Kombat 11 Hands-on Preview - nl.ign.com

Met die grote zwaarden en bijlen dat zou verplichte kost worden he...
alleen om het grafische doe ik het niet.

Persoonlijk vond ik Mortal Kombat xl wel goed. Deze mk 11 kijk ik nu ook enorm naar uit. Laat het maar April zijn wat dat betreft

Vind ik overigens geen ramp. Ik moet zeggen dat het hele Gear gebeuren voor mij bij Injustice 2 ook nog altijd eerder cosmetisch is aangezien ik me vooral beperk tot couch vs games en dus niet bepaald competetief speel. Dat vind ik ook het leuke aan Doa bvb - het unlocken van alle diverse kostuums.

Ik meende dat deze MK ook een soort perks krijgt voor kleding tatoeage's, hoeden etc etc
of hebben we het nu over zelfde mannen?
Ik vind dit wel een gemiste kans lekker up levelen extra's krijgen en steeds sterker (groeien) is er nu niet meer bij.

avatar van Nomak
Characters sterker laten groeien is wel het allerslechtste dat je in een fighting game kan implementeren. Goed dat ze dat niet doen.

Tijdelijk dan.. een soort rage mode maar ik ga geen nieuwe dingen meer aankaarten...
'iedereen' wil gewoon weer precies dezelfde gameplay.
Ik wil graag vernieuwingen zien...

avatar van Nomak
banjo schreef:
Tijdelijk dan.. een soort rage mode

Nomak schreef:
Dit kan, maar dat is niet echt wat je noemt "lekker up levelen extra's krijgen en steeds sterker (groeien)". Als je zoiets zegt dan krijg ik de indruk dat je iets rpg achtigs bedoelt waar jouw character sterker wordt als je meer speelt. Dan kan je wel missen in een fighting game, zeker als het ook nog eens competititief wordt gespeeld.

Het zou kunnen mits je het beperkt tot een soort quest mode zoals bvb Mortal Kombat 5 / 6 / 7 hadden (of in ieder geval 6 en 7 als ik me niet vergis. Maar idd - in versus mode, online of whatever vind ik het ook een onnodige toevoeging. Het cosmetisch aspect vind ik een leuke toevoeging (hoewel ik dan wel weer liever een volledig costuum vrijspeel zoals vroeger of zoals in DOA) maar niet meer dan dat.

in een andere modes ja dat zou mooi zijn..

avatar van theo79
Laat het maar eens even rap 23 april zijn zodat we dr eens ff een aantal online in elkaar kunnen batsen.

Maar zonder gekheid alles wat ik tot nu toe gezien heb van Mortal Kombat 11 ziet er meer dan fraai uit. Het is voor mij alleen nog even zien hoeveel er van waar is dat deze mk minder draait om lange combo's en juist meer draait om de juiste moves in te zetten op het juiste moment. Dat bevalt mij namelijk over het algemeen juist aan spellen zoals Street fighter (v)

27 maart tot 1 april de Beta

-marco- schreef:
27 maart tot 1 april de Beta

Ja dat heb je dan weer niet als je het spel fysiek koopt...... (toch?)

theo79 schreef:

Ja dat heb je dan weer niet als je het spel fysiek koopt...... (toch?)

Zeker wel. voor iedereen die het spel heeft gepreorderd, ook fysiek

-marco-

Oo dat wist ik niet. Nu heb ik hem ook niet gepre orderd maar ik koop hem zowieso wel op dag van release. Mischien had ik dat dan toch beter anders kunnen doen.

Give us Mileena or we riot!!

-marco-

Als je hem toch gaat kopen, zou ik pre orderen als ik jou was. Je krijgt dan niet enkel toegang tot de Beta, maar ook Shao Kahn als speelbaar personage

avatar van theo79
Sommige mensen die deze Mortal Kombat al gespeeld hebben durven hem in bepaalde opzichten te vergelijken met Mortal Kombat 2. Dat zou ik toejuichen als het qua gameplay daar wat van weg heeft. Nu nog een aantal lange weken wachten.

Met mijn beta code is iets misgegaan, dus mis dit weekend de demo/beta

-marco- schreef:
Met mijn beta code is iets misgegaan, dus mis dit weekend de demo/beta

Dat is flink balen. Ik heb het spel niet gepre- orderd maar ga hem straks wel gelijk op de release data kopen. Ik heb al wel veel filmpjes op youtube bekeken en het spel ziet er erg goed uit vind ik. Ik kijk er erg naar uit. Even eens wat anders spelen dan Street fighter v en Fighting ex layer.

New character reveal, the Kollector (aparte naam)

Ontmoet de Kollector uit Mortal Kombat 11 | Nieuws | InsideGamer.nl

En de bevestigde karakters tot heden zijn:

The Full Mortal Kombat 11 Roster So Far - Game Informer - gameinformer.com

Ik ben persoonlijk erg blij met Kano, Baraka, Kitana en shan tsung

avatar van theo79
Vandaag loop ik even een winkel binnen hier in het centrum om te vragen of hij dinsdag Mortal Kombat 11 heeft zodat ik dr gelijk om 08:30 kan staan. Hij zegt jazeker maar waarom neem je hem nu niet mee??! Ik dacht die maakt een grap maar niets bleek minder waar.

Ik ben dus potdikkie al de hele middag Mortal Kombat 11 aan het spelen. Tot dusver zeg ik dat het een topgame is. Hij lijkt wat trager en makkelijker dan Mortal Kombat x en dat juich ik toe. Het ziet er ook allemaal bruut uit.
Enige nadeel van Mortal Kombat blijf ik vinden dat je moet blocken met een knop. Ik ben bij spellen zoals Street fighter best wel goed in blocken maar bij Mortal Kombat blijf ik dat lastig vinden. Hopelijk veranderen ze dat ooit in de toekomst nog eens bij MK.

Maar goed ik ben dus enorm blij want ik kan het hele weekend MK 11 spelen

Nice theo79

Ik moet nog even 2,5 week geduld hebben Zit momenteel in USA (ook geen straf hoor )

Op welke console speel je en heb je al een favo character?

Tof.

Weet nog dat ik voor de laatste Spider-Man bij een zekere gelige keten stond in verband met een bepaalde inruilactie en hem achter de balie zag liggen en zei zo van maar hij ligt daar en hij zo van 'jaahaa hij ligt daar'.

Kreeg 'm gewoon glad niet mee dus.

Als de dood voor Europese regelgeving ofzo die gap.

-marco-

Ik speel hem op de playstation 4.

Ik zat te twijfelen tussen Scorpion en Sub zero als main character maar ik denk dat het Sub Zero gaat worden. De reden daarvan is dat ik niet heel goed ben in Mortal Kombat en ik bang ben dat als ik Scorpion ga gebruiken ik teveel ga spammen met de teleportatie move. Ik heb nu al een aantal online battles gehad en kom dat vaak Scorpions tegen die dus ook de hele tijd die teleportie move doen.

Meestal als ik een Mortal Kombat deel een tijdje speel win ik nog wel aardig wat battles maar daar moet ik hard voor werken.

Ik heb al een aantal bijzonder gave achtergronden/stages gezien...zo is er bv een stage dat je op de achtergrond een aantal arcade kasten ziet staan van verschillende Mortal Kombat delen waarop de demo dan draait.

Ja ben tot nu toe heel tevreden. Ziet er goed uit. Hoop een beetje een leuk niveau te halen, goed worden zal ik er helaas nooit in worden.

2,5 week wachten dat is nog wel even wat haha.
In ieder geval veel plezier dan in de USA.

avatar van theo79
Zoo....heb al de nodige uurtjes Mortal Kombat 11 erop zitten. Al veel online battles gehad dus ik ben niet de enige geluksvogel op deze wereld die het spel al heeft.

Het spel speelt geweldig en is verslavend. Hier ben ik de komende tijd wel zoet mee. Nu toch maar eens de motovatie vinden om te trainen op de combo's, ik blijf dat altijd lastig vinden.

avatar van theo79
Vanmorgen alweer vroeg begonnen. Online battles zijn er al genoeg te vinden. En voorlopig win ik over het algemeen ook nog. Dat zegt trouwens meer over het niveau van de anderen dan over die van mij want ik ben er echt niet heel goed in.

Verder denk ik dat dit 1 van de beste Mortal Kombat delen ooit is. Dus voor mensen die al jarenlang geen Mortal kombats gespeeld hebben maar het vroeger wel fantastisch vonden...deze gewoon eens een keer meepakken is het advies.

avatar van theo79
Inmiddels al een paar honderd batles gespeeld en nee dat verveeld nog niet. Komende weken ga ik dit volop spelen. Vooralsnog speel ik meer dan 50 % winstpercentage dus dat houdt het leuk.

Ik blijf het wel knap vinden van sommige andere spelers dat ze van die grote lange combo's eruit kunnen gooien en dan ook precies op het juiste moment daar de opening voor weten te vinden.

Zoals gezegt is het een prachtig Mortal Kombat deel en zit ik nog even te denken met hoeveel sterren ik dit deel ga beoordelen.