Mortal Kombat 11 (2019)

Alternatieve titel: Mortal Kombat XI

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch / Google Stadia
Fighting

Ontwikkeld door NetherRealm
Uitgegeven door Warner Bros.

In deze elfde uitgave van de bekroonde franchise, zal de strijd om de Outer Realms weer losbarsten. Buiten de lijst van klassieke karakters is er dit keer een geheel nieuw Custom Character Variation-systeem, waarmee spelers hun favoriete vechters kunnen personaliseren. Daarnaast introduceert het spel ook een nieuw filmisch verhaal dat voortborduurt op de epische saga die inmiddels zijn 25e jaar ingaat.

Nou ik vind die nieuwe toevoegingen trouwens best wel leuk. Mileena en Rain, maar vooral Rambo dan.... Het is weer een perfect ongepaste keuze die stiekem toch wel weer geinig is.

avatar van Red Extreme
My boy is back! Badass karakter, beste Rain tot nu toe en mijn main naast Noob Saibot. Ik kan niet wachten!

Mortal Kombat 11 Ultimate | Official Rain Gameplay Trailer - YouTube

Sinner schreef:

Vooral Rambo dan? Geen enkele gast karakter gaat over een MK karakter. De gast karakters zijn echt wel heel goed gedaan, maar ze nemen de plaats in van andere klassieke MK karakters en dat zint me niet. Spawn oké, maar als het van mij afhing had ik de andere gast karakters omgewisseld met klassieke MK karakters.

Ja. Bij MK boeit het me meestal wat minder dan bij een Injustice bvb. (of om het even welke serie) De roosters worden al zo groot dat ik voor een Terminator, Robocop en Rambo graag een oogje dichtknijp. MK heeft toch een wat kitschy gehalte waarbij ik dit soort toevoegingen wel leuk vind.

Zeker aangezien de meerderheid (ik denk zelfs bij 11 het grootste gedeelte) van de karakters die ik wil zien er toch al in zitten. En we wellicht nog een DLC drop mogen verwachtten.

Sinner schreef:

Er zijn toch nog klassieke karakters dat we missen waar nog altijd achter gevraagd wordt, namelijk Havik, Reiko, Ermac, Smoke, Reptile, Sareena, Nitara, Li Mei, Cyrax en Sektor

Red Extreme schreef:

Hoef ik niet per se allemaal erin. Kwestie van een beetje een verschil te houden tussen deze en de vorige twee games bvb. Zou ik alle voorgaande games afgaan dan zal ik wellicht ook nog wel een of ander obscuur karakter of bekender karakter tegenkomen waarvan ik denk dat hij / zij leuk zou zijn ok toe te voegen maar ik vind het rooster divers genoeg. En ik vind dat het speelse bij MK met bepaalde guests het net weer leuk blijft houden. Cyrax en Sektor bvb mis ik eventjes totaal niet omdat die al zo vaak ten tonele zijn gekomen, Reptile eveneens - om maar wat voobeelden te noemen. En zoals gezegd neem ik haast aan dat er nog wel een DLC pack komt dus veel kans dat er nog minstens eentje of zo uit die lijst ten tonele verschijnt.

Ik heb meer problemen met guest characters bij andere franchises (specifiek bvb bij Injustice) waar ze uit 70 jaar+ DC Comics kunnen trekken om dan met Sub-Zero en Raiden te komen aanzetten dan bij MK11.

En again - ik vind de roosters van de fighting games al gigantisch in 2020. Ik moet bekennen dat ik van al de franchises (althans de grote) ik nog niet eens de DLC in huis heb - hoeveel ik er ook van houd. Dus ik mis nog tientallen gezichten over diverse franchises die ik toch allemaal nog wil hebben nu de kans er is. Alleen kost het handen vol geld.

Maar ik kan me voorstellen dat fervente MK spelers bepaalde karakters idd even terug willen zien. Alleen ben ik altijd redelijk vlug tevreden. Als ik me bedenk dat we begonnen zijn begin jaren '90 met fighting games waarin je de keuze had tussen 8 of 12 figuurtjes en je er nu vaak 30 hebt in een begin rooster dan kan ik eigenlijk onmogelijk nog zitten nitpicken over wie er wel of niet inzit. Naar eigen mening dan.

Ik wel kan wel nitpicken over het feit dat er geen degelijke Marvel fighting game is ala MK of Injustice of Samurai Shodown. Of een Star Wars fighter. Maar dat zijn weer andere zaken.

Vanaf vandaag Kombat Pack 2 beschikbaar en upgrade voor next gen consoles

avatar van theo79
Ondanks dat ik dit spel ook al op de PS4 had heb ik hem nu ook op de Switch gekocht. Blijft toch wel een vrij leuk spel. En wat is "Retrocade" toch een toffe stage, de mooiste die ik ooit in een fighting game heb gezien.

theo79 schreef:

Hoe groot is het grafische verschilntussen de ps4 en de Switch? Niet dat ik ga doubledippen (xbox one) maar was wel erg benieuwd hoe het zich in verhouding met de grote broertjes houd. (er zijn nl nog wel een paar de ik graar wil aanschaffen - power rangers - maar dit is neugier).

Sinner

Op de Playstation 4 ziet er er allemaal wel net wat strakker uit vind ik, bovendien lijkt alles net wat soepeler te lopen op de PS4. Grote voordeel van de Switch is natuurlijk dat je het overal waar je maar wil kan spelen. In de praktijk zal ik de Switch versie (nu) dus meer spelen dan de PS4 versie. En Power Rangers moet je zeker eens kopen, dat is echt een leuke game.

Dus op zich is dat ook een geslaagde port. Ik houd me wel op de Xbox (ook qua DLC e.d) maar heb MK11 nog niet van dichtbij kunnen zien of spelen op de Switch, en het blijft toch wel eentje waar ik benieuwd naar was qua snelheid en qua gevoel.

Power Rangers zit er gegarandeerd asn te komen binnen niet al te lange tijd op de Switch. Dat is net zoals Scott Pilgrim vs The World toch eentje die ik bijzonder graag wil hebben. Indien niet fysiek dan maar als download.

avatar van FunkStarr
Goede MK uit de reeks, de graphics zijn weergaloos en de mogelijkheden om je characters te customizen zijn eindeloos. Nieuwe characters zoals Rambo, Robocop, Teminator, en zelfs Christopher Lambert als Raiden (mijn favoriet) zijn erg vet (toch mis ik Shinnok en Quan Chi in deze). Scorpion lijkt echter wat overpowered vergeleken met de rest. Ook vind ik dat het allemaal net een tikkeltje te ingewikkeld is. De Tutorial heb ik met veel pijn en moeite doorlopen, maar als de Tutorial al voor lichte frustraties zorgt voorspelt dat weinig goeds. Op Brutal difficulty moet je al een behoorlijk doorgewinterde MK freak zijn want daar is haast niet doorheen te komen, maar sommige Towers zijn ook erg lastig en ik vind ook dat je wel heel veel moet spelen om alle items en skins te unlocken. Verder een erg goede game, maar alles gaat mij net een tikje te snel. Dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. De combo's zijn erg lastig vaak en sommige button combinaties zijn gewoon niet fijn om uit te voeren. Van mij mogen er nog wel een paar characters bij zoals Shinnok en Quan Chi, maar ook Reiko, Havik, Smoke en Reptile. Raiden is altijd m'n favoriete MK character geweest en in deze is het niet anders. Op de één of andere manier vind ik hem ook gewoon het lekkerst spelen tot nu toe.

Red Extreme schreef:

Alleen Sareena en Li Mei mogen wat mij betreft achterwege gelaten worden maar verder wel eens met dat lijstje. Shinnok en Quan Chi (kleine kans dat ze erin gaan komen) ook wat mij betreft maar dan heb je alweer 10 nieuwe characters, maar van mij mogen characters als D Vorah, Kollektor, Cetrion maar ook Joker en Spawn er ook lekker uit. (Die laatste 2 hebben sowieso al niets met MK te maken). Van de Guest characters vind ik Rambo wel vet, Terminator en Robocop gaan wel. Maar ook die hebben natuurlij keigenlijk niets met MK te maken.

avatar van FunkStarr
Toch geen nieuwe characters meer, en dat terwijl er toch veel geruchten gingen dat er nog een paar characters bij zouden komen. Mortal Kombat 11 DLC ends as NetherRealm shifts to new game - Polygon

Ben al een behoorlijke tijd bezig om van Raiden alle skins te verzamelen, ik zit nu op 63 van de 76. Maar toch kloppen er bepaalde zaken niet. Zo staat er dat 1 bepaalde skin uit the gauntlet zou komen, maar die heb ik helemaal uitgespeeld (wat een ongelofelijk gedoe was, dit is echt een goede reden om het spel te gaan haten) en toch heb ik die skin niet gekregen. Wat ik hiermee ook wil zeggen is dat ze het wel heel erg uitgebreid en lastig hebben gemaakt om alle skins te verzamelen. Wat mij betreft is dit dan ook het grootste minpunt van de game, gewoon te veel en te uitgebreid. Daarnaast zoals al eerder aangegeven is het haast onmogelijk om alle skins te verzamelen van een character, dan moet je zo godvergeten veel uren erin steken en dan nog is het geen garantie. Ook ben je echt wel heel lang bezig om een beetje goede amount van hearts, souls en coins te verzamelen.

Mortal Kombat 12 per ongeluk bevestigd? | Power Unlimited - pu.nl

Deel 12 al! hopelijk met veel nieuwe twisten en vernieuwingen en niet alleen maar met mooiere graphics. Maar al zou het alleen maar mooiere beelden hebben, dan gaat het als nog heel goed verkopen zo sterk is die formule (en ja dat mag niet verandert worden! )

Banjo schreef:
Mortal Kombat 12 per ongeluk bevestigd? | Power Unlimited - pu.nl

Grotendeels met je eens maar er mag van mij wel 1 ding veranderen, en dat is dat ze eens van die 'block button' afstappen. Maar iets in mij zegt dat dat helaas nooit gaat veranderen bij MK.

In het kader van de september targets (https://www.trueachievements.com/targets) sinds lange tijd weer es een fighting game gespeeld. (Niet echt mijn genre). Laatste keer was denk ik Mortal Kombat op de Ps Vita.

Nu zag ik deze op GamePass staan en als toch wel fan van de originele Mortal Kombat games (deel 1 en 2) deze dit weekend veel gespeeld. En dan vooral Story Mode en wat andere solo stuff. Ik zuig hard met dit soort games en de basic tutorials had ik al aardig wat moeite mee dus heb de game maar op easy en soms zelfs very easy gespeeld. Maar ziet er gaaf uit, brute actie, prima story mode en de fatalities blijven awesome. Als achievement hunter heb ik inmiddels ook van elk karakter minimaal 2 fatalities uitgevoerd. Dolle pret.

Ja prima GamePass vermaak voor tussendoor.

...wacht...blijkbaar staat er dus weer een nieuwe REBOOT gepland van Mortal Kombat...

Report: Mortal Kombat 1 to get Peacemaker and Homelander as DLC characters

Mortal Kombat 1 Leaks as a Reboot of The Franchise

...het begint nou toch wel een beetje saai te worden imo. Deel 8 of 9 was ook al een Reboot van de eerste 3 delen en nou gaan ze dus datzelfde trukje weer eens doen of zo? Nou is mijn interesse in veel van de 'originele' franchises toch al vrij laag (Mortal Kombat, Tekken, zelfs Soul Calibur en Dead or Alive) vanwege het eindeloos herhalen van hetzelfde kunstje jaar in, jaar uit, maar dit zou toch wel echt de kroon gaan spannen. Eens afwachten wat er uiteindelijk van aan is - maar ik heb het nou toch echt wel gehad met origin-stories van Sub-Zero, Raiden, Scorpion, Liu Kang en Cage....

Tijd voor SNK om eens verder te gaan waar ze gebleven waren de laatste jaren - KOF en Samurai Shodown waren prima - een Fatal Fury of dergelijke zou erg gewaardeerd worden. En dat Arc Systems degelijke fighters weet uit te brengen is ook al lang geen geheim meer. Het is in ieder geval een stuk spannender dan de zoveelste uit de rits die ik net genoemd heb (ook al ligt Soul Calibur me toch nog altijd na aan het hart).

avatar van theo79
Sinner een Fatal Fury is op dit moment al in de maak door Snk! Daar kijk ik erg naar uit.

theo79 schreef:
Daar kijk ik erg naar uit.

Oh dat is volledig aan me voorbij gegaan. Daar kijk ik inderdaad ook naar uit dus.

Ik ben nog altijd niet bijster onder de indruk van het idee / verhaal erachter. Zal onhetwijfeld wel degelijk spelen maar...ben een beetje franchise moe na 30 jaar en nu dus 12 games en spinoffs.

Grappig. Alleen Next-Gen en Switch. Nou had ik vanmiddag bezoek van een vriend die fanatieke fan is maar hetzelfde gevoel heeft als mij. Die had natuurlijk ook zijn Switch bij met deel 11 erop. (in bezit op XBOX en Switch dus) Gekocht om ook on the Go af en toe een Match te kunnen spelen en waarempel...het werkt ook nog zeer degelijk. De graphics hebben duidelijk ingeboet aan kracht (low medium/low) maar het speelt net zo vlot en doeltreffend als zijn grote broertje. Ik was best onder de indruk. En met een Switch opvolger in het achterhoofd kan dat aspect altijd worden gepatched (betreffende Mortal Kombat 1).

Maar goed. Geen Day 1 release voor mij. Net zoals een Tekken of DOA is de charme er een beetje af. Ik houd me nog steeds aanbevolen boor Street Fighter 6 (wellicht Day 1), Fatal Fury en DNF.

(we hadden trouwens meer lol vanmiddag met Fantasy Strike, en die Power Rangers Fighting game).

avatar van JacoBaco
Sinner Deel 1 t/m 3 heb ik destijds helemaal kapot gespeeld, maar na het spelen van Mortal Kombat Mythologies: Sub-Zero was ik er ineens helemaal klaar mee. Ik heb het weer serieus opgepakt sinds deel 11, dus mijn MK pauze heeft zo'n 22 jaar geduurd. En ik ben nu behoorlijk hyped voor deze reboot, maar ik snap ook dat jij wat minder enthousiast ben.

Een franchise waar ik een beetje op uitgekeken ben is Tekken. In tegenstelling tot Street Fighter, dat blijft gewoon erg tof. Vorige week de demo gespeeld en dat was super.

Oja, het leukste aan Mythologies was dit https://youtu.be/VgkKruPiHjQ