Mortal Kombat 11 (2019)

Alternatieve titel: Mortal Kombat XI

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch / Google Stadia
Fighting

Ontwikkeld door NetherRealm
Uitgegeven door Warner Bros.

In deze elfde uitgave van de bekroonde franchise, zal de strijd om de Outer Realms weer losbarsten. Buiten de lijst van klassieke karakters is er dit keer een geheel nieuw Custom Character Variation-systeem, waarmee spelers hun favoriete vechters kunnen personaliseren. Daarnaast introduceert het spel ook een nieuw filmisch verhaal dat voortborduurt op de epische saga die inmiddels zijn 25e jaar ingaat.

Nou ik vind die nieuwe toevoegingen trouwens best wel leuk. Mileena en Rain, maar vooral Rambo dan.... Het is weer een perfect ongepaste keuze die stiekem toch wel weer geinig is.

avatar van Red Extreme
My boy is back! Badass karakter, beste Rain tot nu toe en mijn main naast Noob Saibot. Ik kan niet wachten!

Mortal Kombat 11 Ultimate | Official Rain Gameplay Trailer - YouTube

Sinner schreef:

Vooral Rambo dan? Geen enkele gast karakter gaat over een MK karakter. De gast karakters zijn echt wel heel goed gedaan, maar ze nemen de plaats in van andere klassieke MK karakters en dat zint me niet. Spawn oké, maar als het van mij afhing had ik de andere gast karakters omgewisseld met klassieke MK karakters.

Ja. Bij MK boeit het me meestal wat minder dan bij een Injustice bvb. (of om het even welke serie) De roosters worden al zo groot dat ik voor een Terminator, Robocop en Rambo graag een oogje dichtknijp. MK heeft toch een wat kitschy gehalte waarbij ik dit soort toevoegingen wel leuk vind.

Zeker aangezien de meerderheid (ik denk zelfs bij 11 het grootste gedeelte) van de karakters die ik wil zien er toch al in zitten. En we wellicht nog een DLC drop mogen verwachtten.

Sinner schreef:

Er zijn toch nog klassieke karakters dat we missen waar nog altijd achter gevraagd wordt, namelijk Havik, Reiko, Ermac, Smoke, Reptile, Sareena, Nitara, Li Mei, Cyrax en Sektor

Red Extreme schreef:

Hoef ik niet per se allemaal erin. Kwestie van een beetje een verschil te houden tussen deze en de vorige twee games bvb. Zou ik alle voorgaande games afgaan dan zal ik wellicht ook nog wel een of ander obscuur karakter of bekender karakter tegenkomen waarvan ik denk dat hij / zij leuk zou zijn ok toe te voegen maar ik vind het rooster divers genoeg. En ik vind dat het speelse bij MK met bepaalde guests het net weer leuk blijft houden. Cyrax en Sektor bvb mis ik eventjes totaal niet omdat die al zo vaak ten tonele zijn gekomen, Reptile eveneens - om maar wat voobeelden te noemen. En zoals gezegd neem ik haast aan dat er nog wel een DLC pack komt dus veel kans dat er nog minstens eentje of zo uit die lijst ten tonele verschijnt.

Ik heb meer problemen met guest characters bij andere franchises (specifiek bvb bij Injustice) waar ze uit 70 jaar+ DC Comics kunnen trekken om dan met Sub-Zero en Raiden te komen aanzetten dan bij MK11.

En again - ik vind de roosters van de fighting games al gigantisch in 2020. Ik moet bekennen dat ik van al de franchises (althans de grote) ik nog niet eens de DLC in huis heb - hoeveel ik er ook van houd. Dus ik mis nog tientallen gezichten over diverse franchises die ik toch allemaal nog wil hebben nu de kans er is. Alleen kost het handen vol geld.

Maar ik kan me voorstellen dat fervente MK spelers bepaalde karakters idd even terug willen zien. Alleen ben ik altijd redelijk vlug tevreden. Als ik me bedenk dat we begonnen zijn begin jaren '90 met fighting games waarin je de keuze had tussen 8 of 12 figuurtjes en je er nu vaak 30 hebt in een begin rooster dan kan ik eigenlijk onmogelijk nog zitten nitpicken over wie er wel of niet inzit. Naar eigen mening dan.

Ik wel kan wel nitpicken over het feit dat er geen degelijke Marvel fighting game is ala MK of Injustice of Samurai Shodown. Of een Star Wars fighter. Maar dat zijn weer andere zaken.