Mortal Kombat 11 (2019)

Alternatieve titel: Mortal Kombat XI

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Fighting

Ontwikkeld door NetherRealm
Uitgegeven door Warner Bros.

In deze elfde uitgave van de bekroonde franchise, zal de strijd om de Outer Realms weer losbarsten. Buiten de lijst van klassieke karakters is er dit keer een geheel nieuw Custom Character Variation-systeem, waarmee spelers hun favoriete vechters kunnen personaliseren. Daarnaast introduceert het spel ook een nieuw filmisch verhaal dat voortborduurt op de epische saga die inmiddels zijn 25e jaar ingaat.

Zo’n zin in. Deeltje 10 was ook geweldig (komt naar gamepass btw)

Hier vast wat gelekte details, waaronder bloederiger/gruwelijkere Fatality’s

Check:

Details gelekt door GameStop over Mortal Kombat 11 | Nieuws | InsideGamer.nl

avatar van horizon
De rapmuziek in de trailer is wel vijfentwintig keer niks.

Die rapmuziek van de trailer was bagger, maar heeft natuurlijk niets met het spel te maken. Maar die gelekte details bouwen dus eigenlijk gewoon verder op wat we al jaren van NetherRealm kennen. (en met name van Injustice 2) - dat 'personaliseren' van je karakter heb je daar tenslotte ook al, en een deluxe editie met de season pass inbegrepen zodat je meteen de 6 DLC karakters bij verschijnen krijgt ook. Niet zo heel erg veel nieuws dus.

Maar goed - dat hoeft ook niet aangezien Injustice 2 samen met Killer Instinct wat mij betreft nog altijd de beste fighting games van de huidige generatie zijn. Ik kijk er dus behoorlijk naar uit en ben voornamelijk benieuwd wie wel / niet in het rooster wordt opgenomen (buiten de obvious choices als Sub-Zero / Scorpion en Raiden). Ik weet dat ze niet super-populair zijn maar Frost, Nitara of Kira zou ik wel leuk vinden om terug te zien (of een van de drie of zo). En natuurlijk enkele nieuwe fighters.

Na deel 4 ging het achter uit en was er geen vernieuwing meer...
Ik zie veel liever dat ze andere brawlers weer nieuw leven in blazen zoals Bio FREAKS (1998) of een Fighters Destiny (1998).

Mortal kombat 11 is (waarschijnlijk) veel te veel van het zelfde

Mortal kombat 11 is (waarschijnlijk) veel te veel van het zelfde

Ik ben het wel voor een groot gedeelte met je eens. Alhoewel de laatste twee mortal kombat delen best wel aardig zijn. Probleem vind ik alleen dat er teveel van die infinite combo's zijn.
Ik zag gister dit voorbij komen, een remake van mortal kombat :

Mysterious Mortal Kombat HD remake prototype appears online, and it looks promising - eventhubs.com

Ik vind het er erg gaaf uitzien. Precies mooi genoeg want als je het nog 'mooier' zou maken zou het zn karakter verliezen.

Het vorige jaar zijn trouwens enorm veel fighting games uitgekomen dus we zitten niet persee vast aan mortal kombat.
Zelf probeer ik wel zo'n beetje alle fighting games te kopen omdat ik naast gamer ook verzamelaar ben van fighting games.

Na deel 4 ging het achter uit en was er geen vernieuwing meer...

Dan kunnen ze zowat met 90% van alle games stoppen vanwege 'geen vernieuwing'.

Overigens 'geen vernieuwing'? Heb je toch even niet opgelet, denk ik dan zo. Deel 4 is met afstand de slechtste uit de reeks. Deel 5 is de eerste die zich in een 3D arena afspeelt en ook een (slappe) verhaal modus in de vorm van Konquest toevoegt. Ook de Krypt is nieuw. Tevens had ieder karakter liefst drie vechtstijlen.

Deel 6 ging weer een stapje verder - Konquest mode werd verder uitgebreid - de interactiviteit van de arena's werd fors (!!) uitgebreid met damage en instant kill zones. Plus er werden voor de eerste keer mini games aan toegevoegd in de vorm van een Schaak variant en een Tetris varian (die overigens erg geinig is).

Deel 7 was dan weer een beetje over-the-top - alles en iedereen werd in 1 game gepropt wat een beetje chaotisch was. Qua verhaal ook niet echt meer te volgen. Maar wel leuk voor een potje met twee spelers en de Mario Kart kloon met Mortal Kombat figuurtjes was best geinig.

Deel 8 ging terug naar basics en introduceerde DC karakters in de 'moderne' fighting games - een mooie voorbode voor Injustice jaren later.

Over 9 en X hoef ik het eigenlijk niet te hebben maar die vind ik trouwens uiterst geslaagd. Met name 9 - die op zich al een beetje als 'reboot' telt van de reeks - dus een 'remake' van Mortal Kombat vind ik zelf maar onzin.

Maar om maar te zeggen dat Mortal Kombat na deel 4 niets 'nieuws' te bieden had? Of het nu de stage transitions zijn of de x-ray moves / supermoves (in Injustice) - of de meer-dan-bovengemiddelde content in de vorm van de Krypt, verhaallijn, afzonderlijke karakter-eindes of diverse tower-challenges - Mortal Kombat (of Injustice aangezien beide games in elkaars verlengde liggen) bied hopen meer dan de meeste fighters op de markt. En ik houd geeneens van de eerste 1-3. (vanwege stijf / houterig / saai / eenmaal je elke fatality gezien hebt is de lol er wel vanaf, als je merkt dat ieder mannetje gewoon een kloon met een andere fatality of special move is - dat is in de latere delen wel anders).

Dus hier kijk ik nog altijd naar uit. Alleen weet ik nog altijd niet of ik hem ook op dag 1 in huis haal. Soul Calibur kreeg je tenslotte ook al voor 30 euro in de sales periode een maand na release. En Dead or Alive zit er ook nog aan te komen.

Ik hoop op een nieuwe vecht stijl niet compleet anders maar net even frisser en gekker..
Maar persoonlijk zou ik graag willen dat ze een ander vechtspel nieuw leven in blazen.
Ze blijven bij Mortal kombat omdat het stoer is (en verkoopt) maar Bio Freaks zat ook vol potentie.
Of bedenk eens iets totaal nieuws.. dan heb je volledig mijn aandacht.

Zojuist de reveal geweest. Ziet er weer dope uit. Erg veel zin in. Ik blijf toch fan van deze serie.

Check:
Here's Everything From The Mortal Kombat 11 Reveal Event - Game Informer - gameinformer.com

avatar van theo79
Mortal kombat 11 ziet er bijzonder indrukwekkend uit moet ik zeggen.
Zodra deze in de winkel ligt haal ik er gelijk eentje op.
Ik vind mortal kombat qua gameplay mischien dan niet de allerbeste fighting game (ik ben er helaas niet enorm goed in) maar mortal kombat heeft altijd wel een ietwat duister sfeertje, heerlijk!!!

Dit is deel 11 mensen! en dan ook nog in de vorm van een vechtspel....
Dus je kijkt de hele tijd maar naar 1 scherm dus 1 achtergrond.
Als het over Call Of Duty ging waren er veel meer berichten met kritiek er in.
De kracht van Mortal kombat is.. dat de karakters zo enorm tof zijn dat snap ik dan weer wel.
En hij komt komt naar de Switch dat is ook best wel aardig

banjo schreef:
Dit is deel 11 mensen! en dan ook nog in de vorm van een vechtspel....
Dus je kijkt de hele tijd maar naar 1 scherm dus 1 achtergrond.
Als het over Call Of Duty ging waren er veel meer berichten met kritiek er in.
En hij komt komt naar de Switch dat is ook best wel aardig

Snap je vergelijking niet helemaal met call of duty?

theo79 nou als we het nu over (bijvoorbeeld) Call Of Duty deel 11 hadden, dan hadden veel mensen gezegd dat het weer meer van het zelfde gaat worden kwa gameplay.
En Mortal Kombat doet precies het zelfde trucje het gaat er mooier uitzien!, maar het speelt weer precies hetzelfde daar ben ik bang voor.

avatar van Nomak
Voor een leek speelt elke fighting game hetzelfde.

Ondertussen kopen diezelfde mensen elk jaar weer een nieuwe Fifa waarin de verschillen kleiner zijn dan bij een nieuwe MK, SF of eender welke nieuwe versie van eender welke fighting game.

banjo schreef:

Oo oke ik snap nu wat je bedoeld.
Ja het lijkt ook inderdaad altijd veel op elkaar maar op zich is dat denk ik ook logisch want anders krijg je een volkomen ander spel.

Ik vind trouwens wel dat bv de Street fighter delen (veel) van elkaar verschilllen.
Street fighter 2, Street fighter alpha, third strike, Sf 4 en Sf v, ze zijn allemaal anders.

Meer van hetzelfde is niet per definitie slecht.

Vele games die (nagenoeg) jaarlijks uitkomen, SF, MK, Fifa, Mario, COD, AC etc etc speel ik met veel plezier. Soms sla ik gewoon ff een jaartje over of ben ik het zat. Maar er zijn altijd wel nieuwe tweaks, features, updates en/of grafische verbeteringen.

COD ben ik momenteel echt zat, AC Origins vond ik heel vet na een lange AC pauze, maar Odysee trekt me dan weer niet. Fifa wilde ik dit jaar overslaan, maar toch aangeschaft en vond hem erg verbeterd tov het vorige seizoen (erg verrassend)
MK heeft mij sinds deeltje 10 weer volledig gepakt en daardoor kijk ik enorm uit naar 11. Kan bij 12 ook zo maar weer anders zijn.

Ik ben zelfs voorstander van meer van hetzelfde als een game (in basis) gewoon goed is en kan prima leven met ‘kleine’ vernieuwingen. Nostalgie en fan van een serie speelt gewoon een grote rol voor mij.

-marco- schreef:
Meer van hetzelfde is niet per definitie slecht.

Grote fout! Odyssey is geweldig en tot op heden zelfs de beste AC. Alleen al de RPG invloeden zorgen voor een behoorlijk frisse wind in het spel.

Maar ik zou een SF, MK, Soul Calibur of Dead or Alive niet meteen in het rijtje van een COD of FIFA gooien. Die fighting games houden het over het algemeen bij 1 deel per generatie (nou ok - MK bij deze dus 2, wel met een tussenpauze van 4 jaar) - terwijl de rest ieder jaar wel weer een drolletje dumpt . Dus dat vind ik te behappen.

Maar wat betreft de gameplay beelden tot nog toe - het ziet er in ieder geval wel weer uitstekend uit. Ik ben nog steeds aan het twijfelen, aangezien ik 60 euro nog steeds best veel vind voor een nieuwe game, maar aan de andere kant is het de maand erop wel weer vakantiegeld, dus misschien dat ik bij deze dan toch weer toehap. NetherRealm heeft met Injustice 2 tenslotte ook al een van mijn favoriete games van de laatste jaren uitgebracht - dus ik kan nu al bijna met zekerheid zeggen dat het met Mortal Kombat 11 niet heel veel anders zal zijn.

En dat het deel 11 is? Nee dat boeit me ook niet veel, 11 delen op 25 jaar dat valt best wel mee. Als je dat gaat vergelijken met 15 delen van Call of Duty op 14-15 jaar? Of Assassins Creed met zijn 20 delen (zonder de IOS games) op ongeveer 10-11 jaar? Dan is dat echt geen overkill. Besides - het unlocken van de diverse costumes / karakters (? wellicht niet hier) e.d houd het toch wel weer interessant. En laat ze bij NetherRealm ook altijd netjes aandacht besteden aan zowel het multiplayer gedeelte (online als offline) alsook het singleplayer gedeelte (de Krypt en ieder personage een afzonderlijk einde) - dan vind ik dat MK (en Injustice) qua content bij de betere fighters behoren.

avatar van theo79
Als ik het goed begrepen heb schijnt deze Mortal kombat iets trager te zijn dan Mortal kombat 9 en Mortal kombat x.
Bovendien schijnt de nadruk wat minder te liggen op (lange) combo's, iets wat ik zelf zou toejuichen.

Nieuwe gameplay beelden:

New Gameplay Today – Mortal Kombat 11 - Game Informer - gameinformer.com

Toch wel wat “grote” changes imo, kiezen van je moves load out . (Special) moves die je niet kan blijven spammen.
Vind die customization opties er wel heel interessant vet uitzien hoor!

Jongens het merk van Ed Boon is echt wel sterk genoeg om zieke aparte vreemde vernieuwingen er in aan toe te voegen. En als ze wat lef hebben komen die er ook. En dan denk ik aan Super Smash achtige dingen...
Wat meer van dat soort gekkigheid. ik kan Mortal Kombat inmiddels wel dromen.

banjo schreef:
En dan denk ik aan Super Smash achtige dingen...
Wat meer van dat soort gekkigheid.

Nee. Asjeblieft niet. Laat iedere franchise maar lekker zijn eigen identiteit behouden, maar kom me al helemaal niet af met een kruisbestuiving van MK en Super Smash of dergelijks.

avatar van theo79
Er komen toch weer een aantal mooie fighting games aan dit jaar. Deze Mortal Kombat natuurlijk die ik gelijk dag 1 ga aanschaffen.

Samurai shodown komt natuurlijk ook een nieuw deel van uit en ik zag dat er zelfs een fighting game van de power rangers uitkomt in April

avatar van Nomak
Smash achtige dingen in een MK game?
Ja dat lijkt me echt leuk.

Ik pleit ook voor een Fifa spel waarin men de bal in een basketring moet trappen in plaats van in een doel. Een beetje zoals NBA 2K. Zo een gewone Fifa is altijd maar hetzelfde, jammer dat de makers daarvan geen lef hebben om dit soort zieke vernieuwingen te implementeren.

Nomak Mortal Kombat is een fantasie wereld dat staat haaks op een voetbalspel.

Mijn wenslijst Mortal Kombat vs Super Smash bros

- omgevingen en gebouwen die kapot gaan (interactief)
- meerdere levels (werelden) die aan elkaar verbonden zijn
- wie het eerst het wapen te pakken heeft heeft het voordeel
- losse wapens kunnen gebruiken en naar je tegenstander kunnen werpen
- He-Man karakters toevoegen
- tijdelijk mortal of immortal zijn

dit lijken mij toffe toevoegingen of niet?

banjo schreef:
Nomak Mortal Kombat is een fantasie wereld dat staat haaks op een voetbalspel.

Mijn wenslijst Mortal Kombat vs Super Smash bros

- omgevingen en gebouwen die kapot gaan (interactief)
- meerdere levels die aan elkaar verbonden zijn
- wie het eerst het wapen te pakken heeft heeft het voordeel
- losse wapens kunnen gebruiken en naar je tegenstander kunnen werpen
- He-Man karakters toevoegen
- tijdelijk mortal of immortal zijn

dit lijken mij toffe toevoegingen of niet?

Mij zouden alleen de He-Man characters me aanspreken

MORTAL KOMBAT 11 Gameplay Demo Baraka Vs Scorpion (2019) PS4/Xbox One/PC - YouTube

Grafisch zijn ze wel op alle fronten los gegaan !
Het ziet er echt bruut uit...

banjo schreef:

Grafisch zijn ze wel op alle fronten los gegaan !
Het ziet er echt bruut uit...

Die Fatality van Baraka
Ik zelf ben niet zo’n liefhebber van orgaanvlees

Ik ben ook super benieuwd hoe het er op de Switch uit gaat zien.
Maar ja die verschijnt weer wat later, en dat is heel vervelend want de echte fans halen hem toch op dag 1.
Vreemd hoor... dat Switch spellen regelmatig later uit worden gebracht.
Daar moeten ze eigenlijk boven op zitten om dit te voorkomen toch Nintendo?.

avatar van theo79
Geen idee wat er waar van is maar er is een groep mensen op het web die een petitie hebben opgezet om Shaggy van de tekenfilm Scooby Doo als speelbaar character in deze Mortal Kombat te krijgen. Bovendien claimen ze dat die 'eis' gaat worden ingewilligd. Voorlopig hou ik het even op een sterk verhaal maar je weet het maar nooit.

Ze kunnen claimen wat ze willen maar ik kan bijna met 100% zekerheid zeggen dat dergelijks nooit zal gaan gebeuren. Inderdaad - 2019 - iedereen kan iets op het internet pleuren - gebeurt vaak genoeg. Intussen zijn er genoeg karakters die als 'gastkarakter' kunnen of zullen optreden. Persoonlijk heb ik wel liever dat ze zich min of meer beperken tot het Mortal Kombat universum maar goed. Er is sprake dat Spawn op zal duiken (ook Todd McFarlane heeft hiernaar gehint) en bvb een Judge Dredd (of tegenhanger Judge Death) zou ik ergens ook wel ergens op de een of andere manier grappig vinden, maar de hele MK Lore steekt al zo vol figuren dat ze vast en zeker nog het een of ander obscuur karakter uit hun hoed kunnen toveren.

En nee. Ik wil ook geen Akuma.

Sinner schreef:

En nee. Ik wil ook geen Akuma.

Haha ben het helemaal met je eens. En zowieso als er al van die gekke characters in een game moeten komen dan liever in een Injustice. He-Man, Skelletor, Orco en dat soort characters zouden dan wel leuk kunnen zijn.