Mortal Kombat 11 (2019)

Alternatieve titel: Mortal Kombat XI

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Fighting

Ontwikkeld door NetherRealm
Uitgegeven door Warner Bros.

In deze elfde uitgave van de bekroonde franchise, zal de strijd om de Outer Realms weer losbarsten. Buiten de lijst van klassieke karakters is er dit keer een geheel nieuw Custom Character Variation-systeem, waarmee spelers hun favoriete vechters kunnen personaliseren. Daarnaast introduceert het spel ook een nieuw filmisch verhaal dat voortborduurt op de epische saga die inmiddels zijn 25e jaar ingaat.

• vanaf 23 april te koop voor de PC
  • vanaf 23 april te koop voor de PlayStation 4
  • vanaf 23 april te koop voor de Xbox One
  • vanaf 10 mei te koop voor de Nintendo Switch

Zo’n zin in. Deeltje 10 was ook geweldig (komt naar gamepass btw)

Hier vast wat gelekte details, waaronder bloederiger/gruwelijkere Fatality’s

Check:

Details gelekt door GameStop over Mortal Kombat 11 | Nieuws | InsideGamer.nl

avatar van horizon
De rapmuziek in de trailer is wel vijfentwintig keer niks.

Die rapmuziek van de trailer was bagger, maar heeft natuurlijk niets met het spel te maken. Maar die gelekte details bouwen dus eigenlijk gewoon verder op wat we al jaren van NetherRealm kennen. (en met name van Injustice 2) - dat 'personaliseren' van je karakter heb je daar tenslotte ook al, en een deluxe editie met de season pass inbegrepen zodat je meteen de 6 DLC karakters bij verschijnen krijgt ook. Niet zo heel erg veel nieuws dus.

Maar goed - dat hoeft ook niet aangezien Injustice 2 samen met Killer Instinct wat mij betreft nog altijd de beste fighting games van de huidige generatie zijn. Ik kijk er dus behoorlijk naar uit en ben voornamelijk benieuwd wie wel / niet in het rooster wordt opgenomen (buiten de obvious choices als Sub-Zero / Scorpion en Raiden). Ik weet dat ze niet super-populair zijn maar Frost, Nitara of Kira zou ik wel leuk vinden om terug te zien (of een van de drie of zo). En natuurlijk enkele nieuwe fighters.

Na deel 4 ging het achter uit en was er geen vernieuwing meer...
Ik zie veel liever dat ze andere brawlers weer nieuw leven in blazen zoals Bio FREAKS (1998) of een Fighters Destiny (1998).

Mortal kombat 11 is (waarschijnlijk) veel te veel van het zelfde

avatar van theo79
banjo schreef:

Mortal kombat 11 is (waarschijnlijk) veel te veel van het zelfde

Ik ben het wel voor een groot gedeelte met je eens. Alhoewel de laatste twee mortal kombat delen best wel aardig zijn. Probleem vind ik alleen dat er teveel van die infinite combo's zijn.
Ik zag gister dit voorbij komen, een remake van mortal kombat :

Mysterious Mortal Kombat HD remake prototype appears online, and it looks promising - eventhubs.com

Ik vind het er erg gaaf uitzien. Precies mooi genoeg want als je het nog 'mooier' zou maken zou het zn karakter verliezen.

Het vorige jaar zijn trouwens enorm veel fighting games uitgekomen dus we zitten niet persee vast aan mortal kombat.
Zelf probeer ik wel zo'n beetje alle fighting games te kopen omdat ik naast gamer ook verzamelaar ben van fighting games.

banjo schreef:
Na deel 4 ging het achter uit en was er geen vernieuwing meer...

Dan kunnen ze zowat met 90% van alle games stoppen vanwege 'geen vernieuwing'.

Overigens 'geen vernieuwing'? Heb je toch even niet opgelet, denk ik dan zo. Deel 4 is met afstand de slechtste uit de reeks. Deel 5 is de eerste die zich in een 3D arena afspeelt en ook een (slappe) verhaal modus in de vorm van Konquest toevoegt. Ook de Krypt is nieuw. Tevens had ieder karakter liefst drie vechtstijlen.

Deel 6 ging weer een stapje verder - Konquest mode werd verder uitgebreid - de interactiviteit van de arena's werd fors (!!) uitgebreid met damage en instant kill zones. Plus er werden voor de eerste keer mini games aan toegevoegd in de vorm van een Schaak variant en een Tetris varian (die overigens erg geinig is).

Deel 7 was dan weer een beetje over-the-top - alles en iedereen werd in 1 game gepropt wat een beetje chaotisch was. Qua verhaal ook niet echt meer te volgen. Maar wel leuk voor een potje met twee spelers en de Mario Kart kloon met Mortal Kombat figuurtjes was best geinig.

Deel 8 ging terug naar basics en introduceerde DC karakters in de 'moderne' fighting games - een mooie voorbode voor Injustice jaren later.

Over 9 en X hoef ik het eigenlijk niet te hebben maar die vind ik trouwens uiterst geslaagd. Met name 9 - die op zich al een beetje als 'reboot' telt van de reeks - dus een 'remake' van Mortal Kombat vind ik zelf maar onzin.

Maar om maar te zeggen dat Mortal Kombat na deel 4 niets 'nieuws' te bieden had? Of het nu de stage transitions zijn of de x-ray moves / supermoves (in Injustice) - of de meer-dan-bovengemiddelde content in de vorm van de Krypt, verhaallijn, afzonderlijke karakter-eindes of diverse tower-challenges - Mortal Kombat (of Injustice aangezien beide games in elkaars verlengde liggen) bied hopen meer dan de meeste fighters op de markt. En ik houd geeneens van de eerste 1-3. (vanwege stijf / houterig / saai / eenmaal je elke fatality gezien hebt is de lol er wel vanaf, als je merkt dat ieder mannetje gewoon een kloon met een andere fatality of special move is - dat is in de latere delen wel anders).

Dus hier kijk ik nog altijd naar uit. Alleen weet ik nog altijd niet of ik hem ook op dag 1 in huis haal. Soul Calibur kreeg je tenslotte ook al voor 30 euro in de sales periode een maand na release. En Dead or Alive zit er ook nog aan te komen.

Ik hoop op een nieuwe vecht stijl niet compleet anders maar net even frisser en gekker..
Maar persoonlijk zou ik graag willen dat ze een ander vechtspel nieuw leven in blazen.
Ze blijven bij Mortal kombat omdat het stoer is (en verkoopt) maar Bio Freaks zat ook vol potentie.
Of bedenk eens iets totaal nieuws.. dan heb je volledig mijn aandacht.

Zojuist de reveal geweest. Ziet er weer dope uit. Erg veel zin in. Ik blijf toch fan van deze serie.

Check:
Here's Everything From The Mortal Kombat 11 Reveal Event - Game Informer - gameinformer.com

avatar van theo79
Mortal kombat 11 ziet er bijzonder indrukwekkend uit moet ik zeggen.
Zodra deze in de winkel ligt haal ik er gelijk eentje op.
Ik vind mortal kombat qua gameplay mischien dan niet de allerbeste fighting game (ik ben er helaas niet enorm goed in) maar mortal kombat heeft altijd wel een ietwat duister sfeertje, heerlijk!!!