Crash Team Racing: Nitro-Fueled (2019)

Alternatieve titel: CTR Nitro-Fueled

PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Racing / Action

Ontwikkeld door Beenox
Uitgegeven door Activision

Crash Bandicoot en zijn vrienden kruipen weer achter het stuur in deze remaster van Crash Team Racing. Herbeleef de authentieke CTR ervaring plus een hele hoop extra's, zoals nieuwe speltypen, personages, banen, power-ups en wapens. Ook is er dit keer de mogelijkheid om online met en tegen vrienden te racen in een online klassement.

Welke trophy Jeffavoriet?

Jeffavoriet schreef:
Take all short-cuts trophy. Heb wel elke indivuele vlucht route trophy maar allemaal niet. Heel apart

Zeker dat je geen gemist hebt? In Blizzard Bluff zijn er 4 denk ik

Oude Observator schreef:

Zeker dat je geen gemist hebt? In Blizzard Bluff zijn er 4 denk ik

Ik weet het vrijwel zeker. Heb daarna ook nog zelfs een walktrough bekeken en ik heb ze echt allemaal gehad. Ach het is ook niet heel erg ofzo. Maar wel opvallend.

Das gewoon ferm kut.

Ik heb de platinum voor CTR, mag er niet aan denken dat ik hem door zoiets niet had kunnen halen

Oude Observator schreef:
Das gewoon ferm kut.

zo dat is wel een prestatie. Ik ben niet zo heel goed in kart gaming race spellen op 1 of andere manier

Jeffavoriet schreef:

Ja, op de Time Trials heb ik wel even gezwoegd, dat was in september 2019.

Een paar maanden later voegden ze Emperor Velo toe, die NOG sneller is dan Oxide. Voor sadomasochisten

Het was een leuke avond om even door de adventure mode te racen en online tegen anderen, maar ik merk al dat deze game echt gemaakt is om gewoon met een paar maten splitscreen aan de gang te gaan.

De levels zijn super kleurrijk en origineel en zijn eigenlijk allemaal leuk. Ik denk dat ik deze game nog leuker vind dan Mario Kart, maar net zoals Mario Kart is het natuurlijk vooral tegen maten spelen wat het leuk maakt. In je eentje is na een paar uur de rek er wel uit.

Jeetje. Een tijdje terug gekocht samen met Team Sonic Racing als afwisseling voor Mario Kart maar...het verschil is moeilijkheidsgraad is inderdaad zoals ik al in wat eerdere berichten lees enorm. Vanavond nog wat zitten spelen en heb er nu ongeveer een uurtje of twee insteken en maar naar de easy mode overgegaan om te oefenen en de tracks en besturing onder de knie te krijgen want zelfs op medium is het bijwijlen bijzonder moeilijk.

Wat mij betreft ligt dat overigens niet alleen aan de manier van driften / sliden - dat toch wel wennen is aangezien het behoorlijk anders is dan zowat iedere andere game, en best wel concentratie vergt, iets wat redelijk moeilijk is terwijl je toch al op je vijanden en power-ups bent aan het letten. (...en je vingers na een half uurtje verkrampen) - maar ook aan het feit dat de impact van items e.d minimaal is. Worden vijanden geraakt door een raket of een bom? Boem. Twee stuiters, een secondje buitenspel en nog voordat je echt gebruik hebt kunnen maken van enig echt voordeel hiervan is hij alweer vlotjes in de race.

Maar goed...op easy dus best speelbaar. En hopelijk groeien mijn vaardigheden nog wat op medium. Want qua gevoel, graphics en design vind ik het zeker een leuk spel. In mijn ogen kan het zich niet meten met Sonic of Mario racing, maar het heeft zeker het potentieel om er dichtbij te komen. Maar niet geschikt (zoals de eerder aangehaald franchises) voor casual spelers.