menu

CTR: Crash Team Racing - Nitro-Fueled (2019)

Alternatieve titel: Crash Bandicoot Racing: Buttobi Nitro!

mijn stem
3,90 (20)
20 stemmen

Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4
Racing / Action
single player / multi player / online

Ontwikkeld door Beenox
Uitgegeven door Activision

Crash Bandicoot en zijn vrienden kruipen weer achter het stuur in deze remaster van Crash Team Racing. Herbeleef de authentieke CTR ervaring plus een hele hoop extra's, zoals nieuwe speltypen, personages, banen, power-ups en wapens. Ook is er dit keer de mogelijkheid om online met en tegen vrienden te racen in een online klassement.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=8p_wFyEn75M

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van esteban
Is ondertussen al bekend of Spyro hier daadwerkelijk in zit? Dat is al lange tijd een gerucht.

avatar van Cervantes
Cervantes (crew)
esteban schreef:
Is ondertussen al bekend of Spyro hier daadwerkelijk in zit? Dat is al lange tijd een gerucht.


Dat is nog niet bekend. Wel is er bekend gemaakt dat er ook personages en tracks beschikbaar zijn van Crash Nitro Kart. Een leuke bonus wat mij betreft.

avatar van Banjo
2,5
2 kart spellen in 1 maand 1 met Sonic en 1 met Crash en ze zijn minder dan die 60 euro....
Maar ik vind wel dat ze gemiddeld hoger moeten scoren dan een 8 want anders weet je dat Mario Kart toch de kart kampioen is en die blijft leuk om te spelen.....
Ik denk dat het het budget-bak spellen gaan worden voor mij.

avatar van Banjo
2,5
Crash Team Racing Nitro-Fueled - Review - Crash Team Racing Nitro-Fueled Review - nl.ign.com

een 8 1/2 !
En Crash op een Nintendo en X-box console dat blijft vreemd he....

Na 20 jaar is deze klassieker terug van weggeweest.
Nitro Fueled speelt behoorlijk lekker, de gameplay lijkt nog preciezer afgesteld te zijn dan bij het origineel.

Twee minpunten:
1) Het systeem van de Wumpa Coins is afgrijselijk slecht uitgevoerd
2) Een frustratie die ik in 1999 reeds had is nog steeds niet verholpen: why oh why kan je geen eigen toernooi samenstellen?

Maar verder een meer dan prima spel, waarmee ik me nog vele uren zal vermaken.

WOAH!

esteban schreef:
Is ondertussen al bekend of Spyro hier daadwerkelijk in zit? Dat is al lange tijd een gerucht.


Dit is inmiddels bevestigd. Hij zou binnen een aantal weken moeten arriveren...

avatar van Banjo
2,5
En ook voor maar 40 euro he... maar is dit spel beter dan Mario Kart Rode Zomerzon (met een koud biertje)?

avatar van Devoo
4,0
Mario Kart is leuker met een groep omdat het een pak makkelijker is. Bij Mario Kart rij je als het ware op automatische piloot door de parkoers. Crash Team Racing is veel uitdagender en meer skill-based. Ik vind de items in CTR ook veel meer gebalanceerd.

Net de Adventure uitgespeeld op Classic Mode, was echt wel pittig, maar een zalige nostalgietrip! Online is echt ondoenbaar, het niveau ligt zo hoog, het is daar bijna strijden voor de 5de plek, hoger lukt toch nooit.

Banjo schreef:
maar is dit spel beter dan Mario Kart Rode Zomerzon


De vergelijking met Mario Kart 8 kan ik niet maken. Mijn ervaring met die reeks is beperkt tot het allereerste deel en Double Dash. Ik had gisteren wel een goede vriendin op visite die me wist te vertellen dat Crash Team Racing veel taaier is en dat het snelheidsgevoel bij CTR ook veel hoger ligt.

Devoo schreef:
Online is echt ondoenbaar, het niveau ligt zo hoog, het is daar bijna strijden voor de 5de plek, hoger lukt toch nooit.


Ik schrok ook van het niveau! Sommige spelers halen absurd strakke tijden. De top-3 halen lukt me nagenoeg altijd maar de eerste plek heb ik tot nu toe maximum 10x behaald.

avatar van Manny Calavera
3,0
Devoo schreef:
Mario Kart is leuker met een groep omdat het een pak makkelijker is. Bij Mario Kart rij je als het ware op automatische piloot door de parkoers. Crash Team Racing is veel uitdagender en meer skill-based. Ik vind de items in CTR ook veel meer gebalanceerd.

Net de Adventure uitgespeeld op Classic Mode, was echt wel pittig, maar een zalige nostalgietrip! Online is echt ondoenbaar, het niveau ligt zo hoog, het is daar bijna strijden voor de 5de plek, hoger lukt toch nooit.


Bij Mario Kart Deluxe heb je ook aardig wat skills nodig hoor, zeker online. Daar is een stuurfout ook voldoende om normaal gesproken de eerste plek te missen. Daar moet je ook goed door bochten driften en de wapens strategisch gebruiken.

Deze Crash Racing ziet er trouwens best geinig uit. Misschien in de toekomst eens halen.

avatar van Marcellussss
4,0
Het grote verschil tussen MK en CTR zit hem vooral in toegankelijkheid. In tegenstelling tot MK is CTR niet een spel waarbij vrijwel iedereen mee kan doen. MK is 'easy to learn, difficult to master' terwijl CTR de speler meer uitdaagt en fouten harder durft af te straffen. CTR heeft tevens niet de zijwieltjes die latere MK's introduceerden.

Naar mijn mening is om die reden MK's multiplayer veel leuker, en is CTR de betere single player ervaring.

Ondergetekende heeft intussen zijn niveau opgekrikt en is bij de online-matchen vaak op numéro uno te vinden. Het is toch iedere keer kicken om de hete adem van de tegenstander in de nek te voelen en te weten dat iedere misstap fataal kan zijn.

Verder is het uitkijken naar komende woensdag, wanneer de eerste Grand Prix start. Benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

avatar van Banjo
2,5
Dan hadden ze de multiplayer en de singelplayer toch beter met elkaar in balans moeten brengen als ik jullie zo hoor. Als het online zo extreem moeilijk is dan haak ik aardig snel af... In Mario Kart gaat dat er al heftig aan toe maar goed voor 40 tientjes een goede single player voor op de bank nou misschien wel.

Banjo schreef:
maar goed voor 40 tientjes een goede single player voor op de bank nou misschien wel.


Ik denk dat dit spel zijn ware potentieel laat zijn met een paar vrienden op de bank in plaats van in je eentje. Good old classic split-screen, I love it.

avatar van Banjo
2,5
Ik vind dat het helemaal geen echte concurrentie is voor een Mario Kart.
Om te beginnen waarom zijn de kleuren zo donker in het spel (en je kunt ze ook niet lichter krijgen).
De adventure mode is gewoon over genomen van Diddy Kong Racing.
Weinig originaliteit daar dus... De banen zijn veel kleiner en korter dan in Mario kart.
Ik vind het wel moedig dat ze het geprobeerd hebben om een kart game neer te zetten met 'andere mogelijkheden', en voor een kleiner budget en team, gun ik ze het ook wel. maar de koning van het karten gaat nog steeds makkelijk naar Mario Kart.

En hoe zit dat met die turbo werkt die niet of werk die wel!?
Ik kan het je niet vertellen....

Banjo schreef:
En hoe zit dat met die turbo werkt die niet of werk die wel!?
Ik kan het je niet vertellen....


Die werkt wel degelijk. Sterker nog, het is de basis van het hele spel.
Zonder de turbo speel je het spel niet zoals het bedoeld is.
Die turbo is ook wat CTR onderscheidt van andere kartgames.
Waar je in Mario Kart nog 'fixed' snelheden hebt (je kiest 50cc of hoger) bepaal je in CTR, door de turbo op een efficiënte manier te gebruiken, zelf hoe snel je door de tracks scheurt.

avatar van Banjo
2,5
Nou ik heb er in ieder geval erg veel moeite mee dan nog maar eens oefen...

Morgen kent de tweede Grand Prix alweer een aanvang. De tijd gaat snel, wat waren we anderhalve maand geleden nog jong. Maar morgen gaan we Back N. Time

avatar van Pepino
Heb inmiddels zo goed als alle trofeeën in de Nitro-modus. Wel leuk dat ik kan afwisselen wat betreft de personages.

Maar... ligt het aan mij, of is de game een heel stuk moeilijker dan haar originele versie? Zoals steeds probeerde ik eerst bij Hard, maar hield dat al snel voor bekeken: hard is in dit geval INSANE hard. Het leek wel alsof je auto dubbel zo traag gaat dan de rest en je eigenlijk alleen nog mag rekenen op de turbo. Normal is wat evenwichtiger.

Speaking of turbo: dat blijft toch wat vaag imo. Ook de tutorials geven niet genoeg duidelijkheid. Wat ik nu doe is dus slippen en dan op het juiste moment op de break-knop drukken, waarna 1X verschijnt. Als dit de goede manier is, dan heb ik toch niet de indruk dat het mij echt zó veel vooruit helpt. Een beetje misschien, maar... meh.

Pepino schreef:
Speaking of turbo: dat blijft toch wat vaag imo. Ook de tutorials geven niet genoeg duidelijkheid. Wat ik nu doe is dus slippen en dan op het juiste moment op de break-knop drukken, waarna 1X verschijnt. Als dit de goede manier is, dan heb ik toch niet de indruk dat het mij echt zó veel vooruit helpt. Een beetje misschien, maar... meh.


Wanneer je de boost een eerste keer activeert begint het metertje weer vol te lopen en kan je het proces herhalen totdat je 3 boosts in 1 slide hebt. Dit zorgt ervoor dat je substantieel veel sneller gaat. Ik stel voor om in Time Trial te oefenen op een track als Coco Park tot je het onder de knie hebt. Uiteindelijk kan je in iedere track met een permanente boost rondrijden, al vergt dit wel wat kunde.
Bovendien bouw je met die boosts 'momentum' op waardoor je steeds sneller gaat. Dat momentum verdwijnt van zodra je ergens tegen botst.

Als mijn uitleg onduidelijk zou zijn: Powersliding

avatar van Pepino
Heel erg bedankt, Rode Zomerzon!
Een prachtige username, trouwens

Bedankt voor het compliment Pepino!

Ik heb zonet een demonstratievideo gemaakt. Hier zet ik geen echte toptijd neer maar ik wou gewoon tonen hoe je permanent de boost kan gebruiken.

Misschien heeft banjo er ook iets aan?

De video: Rondje Coco Park

En nog een demonstratie van Ultimate Sacred Fire, om het plaatje compleet te maken
Vooral de tweede lap ging lekker.

avatar van Banjo
2,5
Rode Zomerzon had je ook een bakje met ijs voor je, om je vingers er mee in te af te koelen en om de kramp te verminderen..? Ik vind dat boosten nog steeds niet te doen
Het is veel te geforceerd.

Haha, nee hoor banjo. Op die twee videos haal ik trouwens allesbehalve het onderste uit de kan. De controllers zijn tegenwoordig overigens best lief voor de handjes. Herinnert iemands zich nog de pijn uit de SNES-dagen? Soms verbaas ik me erover dat ik mijn linker duim nog heb.

Met de komst van de 4e Grand Prix is er een heuse gamechanger gearriveerd: voortaan kan je een klasse toewijzen aan ieder personage. Ik verklaar: Tiny Tiger is normaal gezien een type dat een hoge snelheid weet te bereiken maar robuust is in het bochtenwerk, maar voortaan kan je als Tiny Tiger rijden en toch het acceleratie- of bochtentype selecteren.

Op zich ben ik hier wel voorstander van. Het is enkel vreemd dat de game na zovele maanden plots geheel anders aanvoelt.

Oude Observator
Dit moet de game zijn die ik de afgelopen 2 jaar het meest gespeeld heb. Wat onmogelijk leek is gelukt: men heeft de originele Crash Team Racing een welverdiende upgrade gegeven en zodoende een game afgeleverd die nóg beter is dan de eersteling uit 1999. Hulde!

Laten we eerst het enige pijnpunt aansnijden: de laadschermen. Jemig de pemig, wat duurt het soms tergend lang om een track te laden. Dat kan bijwijlen frustrerend zijn, met name omdat een game als CTR smeekt om snelle laadschermen. Het is potjandorie een karting game, geknipt om met vrienden te spelen. Het laatste wat je op zo’n moment wil is onderbrekingen van een minuut tussen iedere race. Jammer. Indien ze de laadtijden met de helft hadden kunnen reduceren had dit een perfecte game geweest. Ook de online-lobby is niet altijd even stabiel en kon mijns inziens een tikkeltje sneller. Een mens kan nu eenmaal niet alles hebben, bedenk ik me terwijl de late zomerzon zijn lome stralen over het grasveld laat glijden.

Nu we de negatieve aspecten besproken hebben kunnen we de zaken die me 2 jaar aan CTR gekluisterd hebben onder de loep nemen. Allereerst wil ik de adembenemend mooie graphics in de bloemetjes zetten. Iedere track, iedere character en ieder wagentje ziet er fenomenaal uit. Over tracks gesproken… je kan je in maar liefst 40 tracks uitleven. Voor diegenen die het meer op wapengeweld begrepen hebben zijn er ook 12 battle-tracks die tot ware oorlogszones kunnen omgetoverd worden. Iedere locatie barst van de liefde voor de Crash Bandicoot franchise. Het is nu pas, door de Crash N. Sane Trilogy te spelen, dat ik besef hoezeer de developers iedere racebaan volgepropt hebben met allerlei verwijzingen naar de oorspronkelijke Crash-trilogie. Neem het van mij aan, het is een lust voor het oog en een waar plezier om alle details in jou op te nemen. Visueel zijn Coco Park en Nina’s Nightmare mijn favorieten. Eerstgenoemde stamt uit de originele Crash Team Racing en is voor Nitro-Fueled omgetoverd tot een ware bloemenzee, ik krijg er nooit genoeg van. De tweede track werd in oktober 2019 toegevoegd tijdens de Halloween Grand Prix en is zo overtuigend goed uitgewerkt dat ik er geen seconde aan twijfel dat er echte spoken en griezels in rondwaren.

Nu ik het over ‘Grand Prix’ heb: de periode juli 2019 - maart 2020 was het hoogtepunt binnen de levenspanne van Crash Team Racing: Nitro-Fueled. Iedere maand was er een nieuwe Grand Prix, waarbij een nieuwe track, nieuwe personages, nieuwe skins en wagens geïntroduceerd werden. Er waren ook telkens rankings die bepaalden welke beloningen je op het einde van de Grand Prix kreeg. Het was een mooie tijd, waarin ook soms nieuwe gamemodes het levenslicht zagen. Fascinerend ook hoe je uiteindelijk een geheel ander product, een geheel ander universum, gepresenteerd kreeg. De game zoals hij in juni 2019 gereleased werd kan moeilijk met de huidige versie vergeleken worden. Ik acht mezelf gelukkig dat ik dat transformatieproces van dichtbij heb kunnen meemaken.

Op de gameplay van de originele CTR valt niets aan te merken en tóch is de gameplay van deze remake nog beter. Dat lijkt me geen geringe prestatie. Zoals bij vele goeie games geldt hier het credo ‘easy to learn, hard to master’. Instappen is niet moeilijk. Eenmaal je je verdiept in de mechanics merk je echter al heel snel dat je jouw grenzen steeds kan verleggen. Na ruim 2 jaar word ik nog steeds beter, snijd ik mijn bochten steeds scherper aan, weet ik de turpo-pads steeds beter in mijn voordeel aan te wenden. Na 2 jaar voelt het ook nog steeds heel bevredigend om een scherpere tijd neer te zetten. Dat is knap en betekent dat men erin geslaagd is een meer dan solide game af te leveren die voor zowel casual gamers als diehards een bevredigende ervaring kan opleveren. Al lijkt CTR toch net dat tikkeltje meer voor die laatste groep bestemd te zijn.

Het mag inmiddels duidelijk zijn dat ik Crash Team Racing: Nitro-Fueled enorm hoog heb zitten. Deze game heeft me ontzettend veel plezier bezorgd en zal me altijd bijblijven. Nu, indien u me niet langer nodig heeft… ik zou graag nog even online mensen het leven zuur gaan maken.

WOAH!

4,0
Geweldige kart racing game dit. Als kind speelde ik het eerste deel al op de ps1. Ook zit hier het het kartspel erbij wat je op de ps2 had.

Sowieso een game met veel content. Battle mode , soort van story mode , ctr mode (waarbij je een doelstelling heb om de C, T , R letters te pakken in de map. Ook kan je in tegenstelling tot de orginele games , je kart aanpassen en bekleden met extra's.
Mocht je alles gered hebben , heb je nog de extreem uitdagende time challenges.

Wat ik overigens wel opvallend vond. Is dat ik recht had op een trophy en deze niet kreeg(zal geen invloed hebben op me cijfer)

Al met al een vermakelijk game die keurig opgepoetst is naar huidige maatstaven. Altijd vermakelijk om te spelen met vrienden, familie.
Ik ga dit spel belonen met een 4.

4,0
Welke trophy Jeffavoriet?


Take all short-cuts trophy. Heb wel elke indivuele vlucht route trophy maar allemaal niet. Heel apart

Gast
geplaatst: vandaag om 09:47 uur

geplaatst: vandaag om 09:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.