Crash Team Racing: Nitro-Fueled (2019)

Alternatieve titel: CTR Nitro-Fueled

PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Racing / Action

Ontwikkeld door Beenox
Uitgegeven door Activision

Crash Bandicoot en zijn vrienden kruipen weer achter het stuur in deze remaster van Crash Team Racing. Herbeleef de authentieke CTR ervaring plus een hele hoop extra's, zoals nieuwe speltypen, personages, banen, power-ups en wapens. Ook is er dit keer de mogelijkheid om online met en tegen vrienden te racen in een online klassement.

avatar van esteban
Is ondertussen al bekend of Spyro hier daadwerkelijk in zit? Dat is al lange tijd een gerucht.

avatar van Cervantes
esteban schreef:

Dat is nog niet bekend. Wel is er bekend gemaakt dat er ook personages en tracks beschikbaar zijn van Crash Nitro Kart. Een leuke bonus wat mij betreft.

2 kart spellen in 1 maand 1 met Sonic en 1 met Crash en ze zijn minder dan die 60 euro....
Maar ik vind wel dat ze gemiddeld hoger moeten scoren dan een 8 want anders weet je dat Mario Kart toch de kart kampioen is en die blijft leuk om te spelen.....
Ik denk dat het het budget-bak spellen gaan worden voor mij.

Crash Team Racing Nitro-Fueled - Review - Crash Team Racing Nitro-Fueled Review - nl.ign.com

een 8 1/2 !
En Crash op een Nintendo en X-box console dat blijft vreemd he....

Na 20 jaar is deze klassieker terug van weggeweest.
Nitro Fueled speelt behoorlijk lekker, de gameplay lijkt nog preciezer afgesteld te zijn dan bij het origineel.

Twee minpunten:
1) Het systeem van de Wumpa Coins is afgrijselijk slecht uitgevoerd
2) Een frustratie die ik in 1999 reeds had is nog steeds niet verholpen: why oh why kan je geen eigen toernooi samenstellen?

Maar verder een meer dan prima spel, waarmee ik me nog vele uren zal vermaken.

WOAH!

esteban schreef:

Dit is inmiddels bevestigd. Hij zou binnen een aantal weken moeten arriveren...

En ook voor maar 40 euro he... maar is dit spel beter dan Mario Kart Rode Zomerzon (met een koud biertje)?

avatar van Devoo
Mario Kart is leuker met een groep omdat het een pak makkelijker is. Bij Mario Kart rij je als het ware op automatische piloot door de parkoers. Crash Team Racing is veel uitdagender en meer skill-based. Ik vind de items in CTR ook veel meer gebalanceerd.

Net de Adventure uitgespeeld op Classic Mode, was echt wel pittig, maar een zalige nostalgietrip! Online is echt ondoenbaar, het niveau ligt zo hoog, het is daar bijna strijden voor de 5de plek, hoger lukt toch nooit.

maar is dit spel beter dan Mario Kart Rode Zomerzon

De vergelijking met Mario Kart 8 kan ik niet maken. Mijn ervaring met die reeks is beperkt tot het allereerste deel en Double Dash. Ik had gisteren wel een goede vriendin op visite die me wist te vertellen dat Crash Team Racing veel taaier is en dat het snelheidsgevoel bij CTR ook veel hoger ligt.

Devoo schreef:

Ik schrok ook van het niveau! Sommige spelers halen absurd strakke tijden. De top-3 halen lukt me nagenoeg altijd maar de eerste plek heb ik tot nu toe maximum 10x behaald.

Devoo schreef:

Bij Mario Kart Deluxe heb je ook aardig wat skills nodig hoor, zeker online. Daar is een stuurfout ook voldoende om normaal gesproken de eerste plek te missen. Daar moet je ook goed door bochten driften en de wapens strategisch gebruiken.

Deze Crash Racing ziet er trouwens best geinig uit. Misschien in de toekomst eens halen.

avatar van Marcellussss
Het grote verschil tussen MK en CTR zit hem vooral in toegankelijkheid. In tegenstelling tot MK is CTR niet een spel waarbij vrijwel iedereen mee kan doen. MK is 'easy to learn, difficult to master' terwijl CTR de speler meer uitdaagt en fouten harder durft af te straffen. CTR heeft tevens niet de zijwieltjes die latere MK's introduceerden.

Naar mijn mening is om die reden MK's multiplayer veel leuker, en is CTR de betere single player ervaring.

Ondergetekende heeft intussen zijn niveau opgekrikt en is bij de online-matchen vaak op numéro uno te vinden. Het is toch iedere keer kicken om de hete adem van de tegenstander in de nek te voelen en te weten dat iedere misstap fataal kan zijn.

Verder is het uitkijken naar komende woensdag, wanneer de eerste Grand Prix start. Benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

Dan hadden ze de multiplayer en de singelplayer toch beter met elkaar in balans moeten brengen als ik jullie zo hoor. Als het online zo extreem moeilijk is dan haak ik aardig snel af... In Mario Kart gaat dat er al heftig aan toe maar goed voor 40 tientjes een goede single player voor op de bank nou misschien wel.

banjo schreef:

Ik denk dat dit spel zijn ware potentieel laat zijn met een paar vrienden op de bank in plaats van in je eentje. Good old classic split-screen, I love it.

Ik vind dat het helemaal geen echte concurrentie is voor een Mario Kart.
Om te beginnen waarom zijn de kleuren zo donker in het spel (en je kunt ze ook niet lichter krijgen).
De adventure mode is gewoon over genomen van Diddy Kong Racing.
Weinig originaliteit daar dus... De banen zijn veel kleiner en korter dan in Mario kart.
Ik vind het wel moedig dat ze het geprobeerd hebben om een kart game neer te zetten met 'andere mogelijkheden', en voor een kleiner budget en team, gun ik ze het ook wel. maar de koning van het karten gaat nog steeds makkelijk naar Mario Kart.

En hoe zit dat met die turbo werkt die niet of werk die wel!?
Ik kan het je niet vertellen....

banjo schreef:
En hoe zit dat met die turbo werkt die niet of werk die wel!?
Ik kan het je niet vertellen....

Die werkt wel degelijk. Sterker nog, het is de basis van het hele spel.
Zonder de turbo speel je het spel niet zoals het bedoeld is.
Die turbo is ook wat CTR onderscheidt van andere kartgames.
Waar je in Mario Kart nog 'fixed' snelheden hebt (je kiest 50cc of hoger) bepaal je in CTR, door de turbo op een efficiënte manier te gebruiken, zelf hoe snel je door de tracks scheurt.

Nou ik heb er in ieder geval erg veel moeite mee dan nog maar eens oefen...

Morgen kent de tweede Grand Prix alweer een aanvang. De tijd gaat snel, wat waren we anderhalve maand geleden nog jong. Maar morgen gaan we Back N. Time

avatar van Pepino
Heb inmiddels zo goed als alle trofeeën in de Nitro-modus. Wel leuk dat ik kan afwisselen wat betreft de personages.

Maar... ligt het aan mij, of is de game een heel stuk moeilijker dan haar originele versie? Zoals steeds probeerde ik eerst bij Hard, maar hield dat al snel voor bekeken: hard is in dit geval INSANE hard. Het leek wel alsof je auto dubbel zo traag gaat dan de rest en je eigenlijk alleen nog mag rekenen op de turbo. Normal is wat evenwichtiger.

Speaking of turbo: dat blijft toch wat vaag imo. Ook de tutorials geven niet genoeg duidelijkheid. Wat ik nu doe is dus slippen en dan op het juiste moment op de break-knop drukken, waarna 1X verschijnt. Als dit de goede manier is, dan heb ik toch niet de indruk dat het mij echt zó veel vooruit helpt. Een beetje misschien, maar... meh.

Pepino schreef:

Wanneer je de boost een eerste keer activeert begint het metertje weer vol te lopen en kan je het proces herhalen totdat je 3 boosts in 1 slide hebt. Dit zorgt ervoor dat je substantieel veel sneller gaat. Ik stel voor om in Time Trial te oefenen op een track als Coco Park tot je het onder de knie hebt. Uiteindelijk kan je in iedere track met een permanente boost rondrijden, al vergt dit wel wat kunde.
Bovendien bouw je met die boosts 'momentum' op waardoor je steeds sneller gaat. Dat momentum verdwijnt van zodra je ergens tegen botst.

Als mijn uitleg onduidelijk zou zijn: Powersliding

avatar van Pepino
Heel erg bedankt, Rode Zomerzon!
Een prachtige username, trouwens

Bedankt voor het compliment Pepino!

Ik heb zonet een demonstratievideo gemaakt. Hier zet ik geen echte toptijd neer maar ik wou gewoon tonen hoe je permanent de boost kan gebruiken.

Misschien heeft banjo er ook iets aan?

De video: Rondje Coco Park

En nog een demonstratie van Ultimate Sacred Fire, om het plaatje compleet te maken
Vooral de tweede lap ging lekker.

Rode Zomerzon had je ook een bakje met ijs voor je, om je vingers er mee in te af te koelen en om de kramp te verminderen..? Ik vind dat boosten nog steeds niet te doen
Het is veel te geforceerd.

Haha, nee hoor banjo. Op die twee videos haal ik trouwens allesbehalve het onderste uit de kan. De controllers zijn tegenwoordig overigens best lief voor de handjes. Herinnert iemands zich nog de pijn uit de SNES-dagen? Soms verbaas ik me erover dat ik mijn linker duim nog heb.