In eerste instantie doet de game denken aan een N64-achtig platform adventure, maar al snel ontpopt 'ie zich tot dreamcast-esque rpg, met PS1 era 3d brawler invloeden. Iets verder spelen laat echter zien dat het meer dan enkel een ode aan bovengenoemde nostalgische classics is. Nieuwe en oude invloeden worden door elkaar gemixt in design en gameplay, met een unieke stew tot gevolg.
De beetje self-contained, maar interlinked, gebieden van de game zitten vol oldschool charm, maar verbergen verbazend veel secrets, shortcuts en skill-gates, die moderner voelen. Ook de vele verschillende orginele skills van je party members voelen vertrouwd doch uniek. De wereld manipulatie skills, zoals rotsen summonen en levitation powers, zijn super leuk met elkaar verweven om omgevings puzzels te creëren, die constant evolven en fresh blijven.
De combat, die in een mini arena afspeeld, is buttonbashy hectisch, maar wederom met verbazend veel options, blocks, dodges, breaks en parry's, 1v1 fighter achtige combo skills, projectile magics met element weakness systeem. Ouderwets rpg stijl wapens, armor en items om te equippen en upgraden. Verschillende fighting style scrolls, passive buff en abillity learning. En dan heb ik het nog niet gehad over het animal catching en cooking en crafting gedeelte...
Maar hoewel het echt een massive brij van verschillende elementen is, voelt het echter nooit zo, omdat je mooi langs de verschillende genres en stijltjes wordt geleid, niet door handje vast houden maar met classic genre tropes. Helaas showt het iets te lage budget wel af en toe in de afwerking, wat toch een halfje van de score afnipt.
Wat leek op een nostalgia fan mix, blijkt een unieke eigen blend worth fighting fur!