The Outer Worlds (2019)

Alternatieve titel: The Outer Worlds: Spacer's Choice Edition

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch / PlayStation 5 / Xbox Series X/S
Shooter / RPG

Ontwikkeld door Obsidian
Uitgegeven door Private Division en Take-Two

In de toekomst heeft de alsmaar groeiende commercie het mogelijk gemaakt dat bedrijven de ruimte beginnen te koloniseren. Tijdens je doorreis op een kolonistenschip, op weg naar de verste rand van de Melkweg, lig je veilig te pitten in je hypersleep pod, als je plotseling vroegtijdig wakker wordt gemaakt. Je bevindt jezelf te midden van een grootse samenzwering die de kolonie Halcyon dreigt te vernietigen. Al snel wordt je heen en weer gesleurd tussen de facties van de verschillende bedrijven, die allemaal strijden om macht in deze uithoek van de ruimte.

zijn er nog mensen bezig met The Outer Worlds !?
Het is zo stil hier..

Effekes nie.

Is er al een DLC?

Nope.

avatar van Janor
Ondanks veel lof kon ik me hier maar moeilijk mee vermaken en halverwege heb ik er dan ook de brui aan gegeven. De game kwam op mij gedateerd over, zowel grafisch als qua gameplay. Het verhaal had potentie maar de uitwerking vond ik vreselijk. Jammer, had wel weer eens zin in een echt goede RPG.

avatar van FlorisV
Janor schreef:

Obsidian...het zijn de gasten die het uitmuntende KOTOR 2 hebben gemaakt...en ook Pillars of Eternity...dan moet het wat zijn toch?

Ook ik heb redelijk wat uurtjes gespendeerd om dit spel echt een kans te geven maar ik kon er maar niet inkomen. De combat vond ik te stijf. Eigenlijk is alles stijf, de gezichtsanimaties, sfeer, de dynamiek in het verhaal, het wil nergens echt sprankelen of leven en de quests en karakters voelden allemaal een beetje by the numbers. Een voldoende krijgt het nog wel maar het is zeker geen Mass Effect. Het lijkt voor een deel een beetje lollig te willen zijn met FallOut achtige camp (waar ik ook niet zo'n fan van ben) maar echte hilariteit blijft ook uit.

avatar van John Milton
Ik moet de game nog spelen (beginnetje gemaakt met mijn vorige pc, maar die was met zijn GTX970 eigenlijk te gaar om dit op 1440p lekker te draaien.)

MAAR: hebben jullie de trailer van deel 2 gezien? Ik vond hem bijzonder aardig: *klik*

John Milton schreef:
Heerlijk, lekker zelfreflecterende humor.

avatar van Princess Piranha
Jahaha moest ook lachen van de trailer : )

Trailer was best lollig. Een van de weinige games waar ik me op verheug. Overigens hoop ik dat de eerste nog een GOTY krijgt, kan ik die ook nog inclusief DLC herspelen.

avatar van JacoBaco
Aangezien de game nu gratis is (PS+ februari) de game (uit)gespeeld. De game voldoet vrijwel volledig aan mijn verwachtingen, maar ik kan mij goed voorstellen dat dit niet voor iedereen is. Het is een RPG-FPS, dus heel veel praten, NPC's, side-quests en trage pacing. Zo werd ik bijvoorbeeld opgehouden door een main-quest waar ik nog geen geld voor had, dus ging ik side-questen voor poen.

Voor mij is deze game een Fallout en Borderlands mix. Ik ben een groot Fallout fan en aangezien de makers ook New Vegas hebben ontwikkeld kan je wel wat kwaliteit verwachten. Het is geen open wereld, maar verschillende planeten die je kunt bezoeken met elk hun eigen stijl uiteraard.

Een leuke toevoeging zijn NPC's die zich bij je kunnen aansluiten en met je mee kunnen vechten. Je kan ze wapens/armor geven en je kunt hun vechtstijl aanpassen. Wil je dat hij of zij met melee wapens vecht, long range of wat dan ook, dan kan je zo dat zo instellen.

Maar goed, eigenlijk is alles al gezegd over deze game. Ik heb vandaag de Platinum trophy gehaald. Slechts 0,2% heeft hem en dat vind ik erg weinig. Wellicht vanwege de Supernova moeilijkheid. Ja dat is lastig, maar als je het slim speelt kan je al heel veel met praten voorelkaar krijgen. Ik heb gekozen voor een Supernova speedrun via YouTube en ik was in 50 min klaar! Ja dat is erg lame van mij, maar ik wilde die Platinum scoren! Ik ga het nog een keer doen hoor, maar dan op eigen kracht!

Sick ouwe.