Mutant Year Zero: Road to Eden (2018)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Strategy / RPG

Ontwikkeld door The Bearded Ladies
Uitgegeven door Funcom

Het was slechts een kwestie van tijd... Extreme klimaatveranderingen, wereldwijde economische crisis, een dodelijke pandemie en toenemende spanning tussen nucleair bewapende machten. Nadat het stof zich vestigde op de geruïneerde aarde nam de natuur de overblijfselen van onze steden over. Het doorzoeken van de resten van beschaving is nu aan de enige overgebleven vorm van leven; de mutanten. Misvormde mensachtigen en dieren, verwikkeld in een constante strijd om te overleven. Samen met je team van metgezellen zul je de zones moeten verkennen, gedreven door de legende van Eden.

Staat ook op de gamepass al een tijdje. Sterke game, doet prima wat die moet doen. Ziet er leuk uit, soort van open wereld Xcom. Voor mij is Xcom beter, maar deze game mag er zeker zijn.

Verhaal interesseerde mij niet zoveel, maar er zit zeker genoeg uitdaging in. Lekker steeds opnieuw proberen totdat je een goede tactiek hebt gevonden om het gevecht te winnen. Ik heb de optionele gebieden moeten doen, omdat ik vaak vastliep omdat ik niet krachtig genoeg was. De open wereld is dan wel weer een pluspunt tov van Xcom, die wat lineairder is.

Leuk vosje, stoer varkentje en grappig eendje. Overige 2 personages zijn wat minder uitgesproken. Had nog wel een haaimannetje bijgemogen. Vijanden hadden ook wel wat meer gevarieerder mogen zijn.

Gewoon direct spelen als je Xcom leuk vindt zoals ik. Stiekem een van de beste games van 2018.

Het spel speelt zich vaak af in een te donkere spel omgeving en je moet de map echt goed bestuderen voor dat je iets onder neemt, dit is gewoon een moeilijk spel. Ik ben wel gelijk verliefd geworden op de karakters
en hun stemmen.. ze zijn geweldig gedaan en motiveert je om het verhaal te ontrafelen.
Rommel (scrap) verzamelen is verslavend en als je in een gevecht raakt ben je vaak met te weinig man!.
En dat maakt het ook weer spannend,maar je gaat dood en vaak ook dus ik zou maar op normal beginnen. Dat voorkomt weer dat je stopt met het spelen van het dit spel aan te te veel aan teleurstellingen.

Maar als je de finesse van het spel eenmaal kent dan is de voldoening groot.
Het is zeker een bijzonder stijlvol en uitdagend spel.