Mutant Year Zero: Road to Eden (2018)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch
Strategy / RPG

Ontwikkeld door The Bearded Ladies
Uitgegeven door Funcom

Het was slechts een kwestie van tijd... Extreme klimaatveranderingen, wereldwijde economische crisis, een dodelijke pandemie en toenemende spanning tussen nucleair bewapende machten. Nadat het stof zich vestigde op de geruïneerde aarde nam de natuur de overblijfselen van onze steden over. Het doorzoeken van de resten van beschaving is nu aan de enige overgebleven vorm van leven; de mutanten. Misvormde mensachtigen en dieren, verwikkeld in een constante strijd om te overleven. Samen met je team van metgezellen zul je de zones moeten verkennen, gedreven door de legende van Eden.

Dit lijkt me wel een interessant spel hij komt 25 juni ook op de Switch.

Mutant Year Zero: Road to Eden Review - Duck For Cover - GameSpot

Heb 'm ook al een tijd op m'n wishlist staan. Alleen 35 buxx vind ik iets te overpriced voor deze...

Maar waarom doet Howard the Duck mee? Lopen ze daar niet in ip issues

Hij is in de Humble Bundle Monthly deze maand. 10 euro en een rits andere games die ik wil. Leuke deal dus. Ik kijk er naar uit.

Staat ook op de gamepass al een tijdje. Sterke game, doet prima wat die moet doen. Ziet er leuk uit, soort van open wereld Xcom. Voor mij is Xcom beter, maar deze game mag er zeker zijn.

Verhaal interesseerde mij niet zoveel, maar er zit zeker genoeg uitdaging in. Lekker steeds opnieuw proberen totdat je een goede tactiek hebt gevonden om het gevecht te winnen. Ik heb de optionele gebieden moeten doen, omdat ik vaak vastliep omdat ik niet krachtig genoeg was. De open wereld is dan wel weer een pluspunt tov van Xcom, die wat lineairder is.

Leuk vosje, stoer varkentje en grappig eendje. Overige 2 personages zijn wat minder uitgesproken. Had nog wel een haaimannetje bijgemogen. Vijanden hadden ook wel wat meer gevarieerder mogen zijn.

Gewoon direct spelen als je Xcom leuk vindt zoals ik. Stiekem een van de beste games van 2018.

Komt pas 30/7/2019 uit op de Switch maar ik haal hem toch al is het alleen al om de grafische stijl.
En die karakters zijn erg tof.. Maar het spel schijnt erg moeilijk te zijn dat word een uitdaging dus.

Dan denk je dat deze maand al duur genoeg is geweest voor de Switch eigenaren...
Kom dit spel ook nog eens om het hoekje, en ja die moet ik natuurlijk ook hebben!.
Dit is echt nieuw hoor van Nintendo, het was in de zomer maanden altijd 10 keer niks.
En nu komt het ene naar het andere must have uit. Dit is geweldig want ik ga niet op vakantie dit jaar.

Nintendo is destroying my wallet !

Het spel schijnt grafisch op de Switch erg korrelig te zijn waar door je slecht zicht hebt..
Heeft iemand hier ervaring mee?

Is deze week trouwens gratis voor de PC op de Epic Game Store. Ik weet dat niet iedereen fans is om nog een launcher te installeren maar eerlijk is eerlijk - ik heb nog geen enkele game gekocht en toch al een heel aardig collectie games opgebouwd met menige game die op mijn Steam wishlist stond. En eerlijk is eerlijk, deze is gewoon te mooi om te laten gaan als je een PC hebt.