Company of Heroes (2006)

Strategy
single player / online

Ontwikkeld door Relic
Uitgegeven door THQ, Buka en Feral

Het is 1944, het einde van de oorlog is in zicht, maar de Duitsers proberen stand te houden. De speler, als bevelhebber van Able Company en 101st Airborne van het Amerikaanse leger, speelt een belanrijke rol in de invasie op Normandië. Hier begint het verhaal en gaat verder met enkele doorslaggevende veldslagen. Verzamel resources als fuel, manpower en ammopoints om een leger op te bouwen en de oorlog te beëindigen.

avatar van Tha Luz
Zeer goede game,alleen minpuntje dat je alleen een US campaign kan doen.Voor iemand die voor mij zei dat de wapens niet kloppen met kracht enzo zeg ik even dit:Het is niet leuk spelen als je een Tiger(of Panther/Pershing)koopt en dat die dan meteen iedereen uitmoord zonder zelf enige damage te hebben waardoor het erg gaat ergeren.En we snappen zelf wel hoe********het is als je een tank verliest na 1 schot .Daarom hebben ze dat gedaan:)
4.0

Lad
Allemaal positieve commentaren blijkbaar, maar het viel mij anders dik tegen. Het leek me allemaal te veel op mekaar, echt strategisch was het ook weer niet zo en voor de rest verveelde het me dat het spel zo traag verliep thuis. Wel een paar leuke gevechten, dat moet ik toegeven, maar voor de rest vind ik deze algemene score overdreven.

3 sterren, leuk voor een keer maar meer niet.