Company of Heroes (2006)

Strategy
single player / online

Ontwikkeld door Relic
Uitgegeven door THQ, Buka en Feral

Het is 1944, het einde van de oorlog is in zicht, maar de Duitsers proberen stand te houden. De speler, als bevelhebber van Able Company en 101st Airborne van het Amerikaanse leger, speelt een belanrijke rol in de invasie op Normandië. Hier begint het verhaal en gaat verder met enkele doorslaggevende veldslagen. Verzamel resources als fuel, manpower en ammopoints om een leger op te bouwen en de oorlog te beëindigen.

avatar van Jorge-E
Ik vind tegen de Panzer Elite spelen ook geen pretje.

Wehrmacht tegen Amies... Dat is nog het leukste.

avatar van Tha Luz
Ik vind het geen probleem,als je je gewoon goed aanpast aan je tegenstander.Bijvoorbeeld;als je tegen de britten speelt dan moet je gewoon rushen aangezien de britten in het begin nog niet zo veel hebben(dit kan je het beste doen met PE).En dit soort dingen stimuleren mensen het juist nog meer om dit spel te spelen.Om beter te zijn dan die britten..En oliver;Je hebt het weer over OF legers.Maar dit is het eerste deel dus je moet je cijfer baseren op de leger van het origineel en ook die MP zoals die is in het origineel(wher tegen US)en op de campaign.Als je de britten vervelend vind moet je bij OF een teleurstellend cijfer geven(aangezien de britten uit OF komen).

Tha Luz schreef:

En dit kan je NIET doen met de Wehrmacht.

Ik geef dit deel toch een hoger cijfer dan OF, maar ik vind dat dit ook een laag cijfer verdient omdat als je DIT deel online speelt je nog steeds tegen de OF legers moet spelen. De MP zoals die is in het origineel kun je niet meer spelen als je patcht...

avatar van Tha Luz
Dat kan wel degelijk,als je high recourses doet dan kan je na haast 2minuten al stormtroopen krijgen.Maar ach het ligt gewoon aan je speelstijl.Maar dan vind ik een 3.0 nog steeds laag aangezien je je argumenten alleen maar hebt gebaseert op het OF gedeelte.En ik heb mijn cijfer gebasseerd op de potjes die ik heb gespeeld(wher vs us).Aangezien dat de legers zijn die je in dit deel krijgt.En jij niet,daarom vind ik dat een beetje vreemd.En het is logisch dat de wehrmacht dat minder goed kan omdat die meer is ingespeeld op de US en de PE is weer meer ingesteld op de brits.Omdat de brits er pas later bijkwamen..
En je schrijft ook bij OF:COH was een geweldig spel tot dit uitkwam.TOT DIT UITKWAM dus daarvoor vond je coh een goed spel,en een goed spel geef je geen 3.0 dan denk ik meestal aan een 4.0/4.5/5.Dus je zegt het zelf al dat je het origineel goed vind.En OF niet,dus waarom is mijn vraag dat je dit dan zo een laag cijfer geef alleen maar doordat de brits erin zitten,want ja die horen bij de MP maar niet bij het origineel.En daar hebben we het nu over,niet over de brits of PE puur over US en wher,dat zijn de facties in dit deel.

avatar van Jorge-E
Je hebt gelijk Luz, ik vind ook dat dit spel een 5 waard is. Moest die vreselijke OF niet gereleased zijn was iedereen nog vollop aan het genieten, op de tegenstanders van de piospammers na.

avatar van oliver
Als je op high resources speelt kun je dat inderdaad vermijden, maar de ranked games zijn niet met high resources.
Ik zal even uitleggen hoe ik aan dit cijfer kom. Stel je voor, je koopt coh, maar niet OF, je instaleert [u]dit[/u] deel en speelt MP, dan speel je dus ook tegen de legers van OF. Als ik dit deel dus instaleer, en ik vind het niet leuk (vanwege de OF legers) kan ik een 3 geven: want ik heb OF nooit gespeeld of geinstaleerd. Bij de MP van het ene spel hoort het andere spel er zowiezo bij, daarom vind ik niet dat je kunt stemmen zonder het andere deel weg te laten. (Tenzij je een nieuwe game toevoegt die coh mp noemt, dan geef ik beide delen een 4, want in singleplayer zijn die wel goed.)

avatar van oliver
Piospam is toch al opgelost dacht ik?

avatar van Tha Luz
Ja ach,ik zie het eerder als een extra(dat er nog meer leger bij zitten dan eigenlijk bij de originele hoort).Ik vind het daarom geen probleem,ik speel namenlijk meestal alleen maar wher of US en heel af en toe brits.Ik speel nooit PE omdat ik daar gewoon heel slecht mee ben xD,ik ben nooit echt een aanvallende speler.Ja je hebt wel een punt maar bij dit spel horen alleen de US en Wher(ja daar ga ik weer maar volgens mij snap je het nog niet),de brits en PE zitten inderdaad in de MP van ook dit deel,maar ze horen oorspronkelijk niet bij dit deel vandaar dat ik je cijfer niet snap omdat je het alleen maar richt op de MP die je niet goed vind door de brits terwijl die niet bij het originele deel horen.Het kan dat je het dan minderleuk vind maar als je je cijfer nou eens basseert op de potjes die je Als US(of wher)tegen de wher(of US)hebt gespeeld.
En als je het dan nog niet leuk vind,heb ik daar vrede mee;)

avatar van oliver
Allé dan, eigelijk heb je gelijk.

avatar van Tha Luz
Ik ben blij om dat te horen;)

avatar van oliver
Maar toch geef ik OF een 2,5 hoewel PE tegen Britten geen probleem is en er een tweede, Duitse campaign is waar ik nog het meest van genoten heb dan van de andere campaigns.

avatar van Tha Luz
Ach dat OF gedeelte boeit me niet:P
Het ging me meer om je argumenten over dit deel,en dat je OF niet leuk vind,ach iedereen heeft z'n eigen smaak.

avatar van Tha Luz
Net weer een potje met een vriend van me.2vs2 Lyon.Whermacht Panzer Elite.Tegen US(toch het leukst zoals oliver al zei),verveelt gewoon nooit.Ik kan een potje van 3uur spelen zonder me te vervelen.Uiteindelijk gewonnen .Terecht ook

avatar van Tha Luz
Wanneer is iemand nou van plan om de nieuwe company of heroes erop te zetten?
Heb het al 4x gevraagd,zelf proberen lukt me niet,en de game is al over 3weken uit.

avatar van Jorge-E
Ik zal Tales of Valor wel toevoegen.

mooi

Coole game, wat laat hij zich lekker weg laat gamen. Superspel tot nu toe, mijn cijfer staat dus ook niet vast
Terecht dat er op mijn hoesje staat **game of the year**!! (2006 )
Machtige game zoals je hem kan vergelijken met panzers...ook een supergame.
Als je deze game supergoed vind moet je zeker eens de game
"Faces of War" van Ubisoft gamen . Ook een vergelijkbare game als deze en ook uitgebracht in 2006.
Deze is super...alles lijkt te kloppen aan deze game..4,5*!!

avatar van Tha Luz
Blij dat je het een goed spel vond dan kan ik je eigenlijk Opossing fronts ook aanraden als je dit een goed deel vond.

Dat zal ik zeker doen Tha Luz ...krijg geen genoeg van deze. Gewoon weg een mega RTS!!!
Zit nu inde derde missie van Omaha beach!!

Tha Luz....hoe zit dat met die patches eigenlijk?....ik word horensdol ervan zeg!!
heb het spel nu drie dagen op mijn pc staan en in die drie dagen heb ik maar één keer kunnen gamen en dat was gisteren, daarvoor patchen, patchen en nog eens patchen. Nu is hij alweer aan het patchen vanaf dat ik mijn vorige bericht hierboven heb geplaatst.
Begin nu wel mijn geduld te verliezen zeg, over 1 download is hij al vanaf 4:52 doen vanmorgen. Als dit zo door gaat dan kan deze game het shaken...trek ik mijn stem terug voor een stem die hij eigenlijk niet verdient....(sry heb geen geduld en ben vlug aangebrand).

avatar van Tha Luz
Ja je hebt het niet echt op een gunstig tijdperk gekocht denk ik,aangezien Tales Of Valor net uitkomt en dan moet heel de MP ervoor worden aangepast,en er zijn ook veel patches uitgekomen voordat je het hebt gekocht(stuk of 6)als je dat allemaal gedaan hebt,kan je ongeveer 1 patch om de 2maanden verwachtten dus dat valt wel mee

Thnx Tha Luz
Ben al een geruime tijd door de patchzone heen....heb 5 missies gedaan in Normandië en heb een paar skirmisches gedaan tegen de
computer. Echt een vette game man!!
Speel jij de game nog wel eens...zo ja kan ik je dan toevoegen aan de friendlist?
Kunnen we eens babbelen of een potje gamen, zou ik wel vet vinden!
Ik verhoog ook mijn stem naar 5*!!

avatar van Tha Luz
Mooi,ja ik speel dit nog erg vaak online,het verveeld maar nooit bij mij
M'n naam is; GeorgeLuzZ

Lad
Allemaal positieve commentaren blijkbaar, maar het viel mij anders dik tegen. Het leek me allemaal te veel op mekaar, echt strategisch was het ook weer niet zo en voor de rest verveelde het me dat het spel zo traag verliep thuis. Wel een paar leuke gevechten, dat moet ik toegeven, maar voor de rest vind ik deze algemene score overdreven.

3 sterren, leuk voor een keer maar meer niet.

Dit spel tijdje geleden eens eventjes gespeeld en moet zeggen goed spel maar verveelt na een tijdje toch wel.
Grafisch zeer mooi afgewerkt spel,dat wel, campain ook wel leuk maar altijd die upgrades enzo steekt rap tegen.
Goed strategie spel maar zeker niet top of strategie.
3,5 sterren

avatar van Jorge-E
Om de patches te vermijden zou ik Tales of Valor kopen.

Lad
Misschien moet ik dit spel eens een herkansing geven op de (snellere) laptop.

joeri592
5 euro bij bart smit, met welk spel kan je dit vergelijken??

avatar van Tha Luz
Met het beste rts spel ooit.
Als ik jou was zal ik hem kopen als je rts fan bent krijg je er geen spijt van!