Company of Heroes (2006)

Strategy
single player / online

Ontwikkeld door Relic
Uitgegeven door THQ, Buka en Feral

Het is 1944, het einde van de oorlog is in zicht, maar de Duitsers proberen stand te houden. De speler, als bevelhebber van Able Company en 101st Airborne van het Amerikaanse leger, speelt een belanrijke rol in de invasie op Normandië. Hier begint het verhaal en gaat verder met enkele doorslaggevende veldslagen. Verzamel resources als fuel, manpower en ammopoints om een leger op te bouwen en de oorlog te beëindigen.

avatar van Jorge-E
Perfect spel gewoon. Zeker 5 sterren waard naar mijn mening. Dit is nou eens een van de realististe WW2 game. Alleen k*t dat de Duitsers Engels praten, opzich is dat niet erg maar ze doen er een Duits accent doorheen en enkele Duitse woorden, ergelijk is dat!

avatar van Jorge-E
Zo weinig reacties voor dit zeer goede spel?

avatar van Rod
Rod
Tja wat moet je er van zeggen, het is gewoon een heel goed spel. Enige jammere is dat je niet zover kan uitzoomen en dat het aantal units nogal beperkt is. En daarom geef ik het een 4,5*

4.5 sterren
echt een top game, verbluffende graphics toen ik het voor het eerst foto's van dit spel zag op het internet geloofde ik niet dat het een RTS was omdat het er zo prachtig uitzag. enkele minpunten zijn het feit dat duitsers engels praten met een duits accent, en als ze dan toch eens een duits zinnetje zeggen is het nog fout uitgesproken ook , wat ik ook nog slecht vind is dat de wapens weinig bereik hebben, en niet zo krachtig zijn als toen, bv een tiger moet om een sherman te vernietigen 3 keer schieten, in het echt was dat 1 keer.
de technologie trees van beide partijen zijn heel verschillend, dat is leuk maar heeft ook een paar nadelen, zo kunnen de amerikanen veel vroeger aan tanks komen dan de duitsers, maar dan neemt die dus eerst de goedkopere tanks die redelijk makelijk te vernietigen zijn.

deze game is echt geweldig en kan ik zeker aanraden aan alle RTS en WW2 fans

avatar van FrK.
Vette game, alleen kwam ik op een gegeven moment gewoon niet meer verder dus ben ik er mee gestopt maar het is gwn een goede game

avatar van W B
W B
Pffff, af en toe erg moeilijk, maar ontzettend goed spel. Mooie graphics, simpele besturing, goed geluid en ontzettend verslavend.

avatar van Timal01
jazkr ben er erg tevreden over wist eerst niet wat ik er van moest verwachten maar gewoon in 1 woord geweldig goeie grapihcs goeie besturing Top spel echt een aanrader

Dre
erg vette game!!

wel jammer dat het installeren en updaten erg langzaam gaat,
maar verder toppie!

avatar van Sjoerd
Mijn eerste post als member van gamesmeter, wat een mooi moment {pinkt traantje weg}.

Company of Heroes is, mijns inziens, één van de beste RTS-games van de afgelopen jaren. Waar het genre een beetje in het slop leek te zijn geraakt (veel klonen van Age of Empires en Command & Conquer, zonder veel vernieuwing) weet Relic het hier meer dan waar te maken.

Een RTS-aanpak, die net even anders is dan gebruikelijk, maar tegelijkertijd toch meteen vertrouwd aanvoeld. Persoonlijk ben ik groot fan van squadbased RTS games, dus dat helpt vast ook.

Het resource gatheren door middel van gebieden innemen vind ik erg fris. Verder is de manier waarop de Amerikanen en de Duiters compleet andere tech-trees hebben, maar toch zo goed gebalanceerd zijn, wat mij betreft een kleine 'tour de force'.

De voice acting vind ik ook leuk gedaan, waarbij bijvoorbeeld engineers bij het ontvangen van vlammenwerpers dingen roepen als: "When in doubt, burn 'em out" of "Johnson, you're on the flamethrower". Op de een of andere manier verveelt dat nooit...

Dikke pluim voor deze game, die ook online erg gaaf is (ranking systeem geeft nog iets extra's). 5*

avatar van Jorge-E
He Sjoerd, leuk dat je deze game koos om te posten. Jij bent zo te lezen een grote fan van deze supergame. Dan raad ik je aan om de uitbreiding, opposing fronts, ook te kopen.
Wat ik ook aanraad is om Duitse speechfiles te downloaden, zodat de Duitsers Duits spreken, als je ze niet vind pm me dan maar.

avatar van Tha Luz
Zeer goede game,alleen minpuntje dat je alleen een US campaign kan doen.Voor iemand die voor mij zei dat de wapens niet kloppen met kracht enzo zeg ik even dit:Het is niet leuk spelen als je een Tiger(of Panther/Pershing)koopt en dat die dan meteen iedereen uitmoord zonder zelf enige damage te hebben waardoor het erg gaat ergeren.En we snappen zelf wel hoe********het is als je een tank verliest na 1 schot .Daarom hebben ze dat gedaan:)
4.0

avatar van Jorge-E
Amerikanen zouden tanken verliezen met 1 schot, maar zouden er dan ook véél meer hebben.

Maar maakt niet uit, ik vind het goed zoals het is.

Lad
Viel goed mee maar ik was toch verbaasd door de hoge score...

Ik moet wel zeggen dat het bij mij fel haperde en het zelfs niet heb kunnen uitspelen...Jammer natuurlijk.

Zeker zonde.
Tot welke missie was je gekomen?

avatar van Tha Luz
Er komt een nieuwe CoH uit!

In 2008 zou in China een versie van Company of Heroes komen met het etiket 'online-only'. Voor de ontwikkeling sloot THQ een overeenkomst met Shanda. Een release buiten China is mogelijk maar staat vooralsnog niet vast.

THQ en Shanda Interactive Entertainment Limited kondigden vandaag een overeenkomst aan voor de gezamelijke ontwikkeling en het gezamelijk uitgeven van een online-versie van het goed onthaalde Company of Heroes. Company of Heroes Online, de voorlopige titel van de game, wordt momenteel gezamelijk ontwikkeld door THQ-studio Relic Entertainment, makers van het origineel, en Shanda. Als deel van de overeenkomst bezit Shanda de exclusieve licentie voor Company of Heroes Online in China. Ook voor een mogelijke release buiten het land worden de rechten gedeeld.

“This new deal is a significant milestone for THQ as it supports two significant growth drivers for the company - building our product offering across Asia and expanding into new digital revenue streams,” said Brian Farrell, president and CEO of THQ. “Shanda’s leadership position in the online space makes them the ideal partner to serve as both co-developer of Company of Heroes Online and operator of the game across China.”

“We are excited to cooperate with THQ in bringing Company of Heroes Online to China, where there is an extensive base of RTS fans. Company of Heroes remains one of the greatest RTS titles ever created, and we believe this type of experience promises a tremendous following in the online space,” said Tianqiao Chen, Chairman and CEO of Shanda. “Teaming up with THQ is an important step as we continue to seek co-development and benefit-sharing opportunities with world-renowned game developers. Our ability to attract international partners is proof of the strength of Shanda’s operational and R&D abilities, and it is an integral part of our overseas business development strategy. We are confident that combining THQ's strong game development experience with Shanda's powerful operating platform and expertise in the online game market will ensure that Company of Heroes Online becomes a great success.”

De game zou in 2008 op de Chinese markt moeten verschijnen. Over een Europese release is voorlopig niets bekend.

Bron 9live.be

avatar van Jorge-E
Wow, geweldig! Bedankt hiervoor man!

Maar is dit een uitbreiding of echt een nieuw spel?

avatar van Tha Luz
Het is waarschijnlijk een nieuw spel aangezien het originele coh niet in china is uitgebracht geloof ik.

avatar van Tha Luz
Zo Hehe eindelijk staat het spel in de top 250 dik verdient!

Company of Heroes: Tales of Valor aangekondigd
Uitgegeven: 3 november 2008 16:29

Er ging al enige tijd het gerucht dat er een nieuwe uitbreiding voor Company of Heroes zou komen, maar vandaag is deze door uitgever THQ dan ook officieel bevestigd in de vorm van Tales of Valor.

“Company of Heroes is een van de best ontvangen RTS-series aller tijden”, zegt Peter Matiss, vice president of global brand management van THQ. “Met Company of Heroes: Tales of Valor brengt Relic Entertainment een compleet nieuw standalone hoofdstuk binnen de franchise en worden er grenzen verlegd op het gebied van innovatie en kwaliteit binnen het genre.”

De uitbreiding zal drie campagnes bevatten, nieuwe multiplayer modi en maps en een innovatieve Direct Fire-feature. “Tales of Valor zal spelers in de meest historische sleutelmomenten van de Tweede Wereldoorlog gooien”, aldus Matiss.

Strategische opties

“In Company of Heroes: Tales of Valor bieden wel een enorme hoeveelheid aan nieuwe content waaronder meer strategische opties in zowel singleplayer als multiplayer”, zegt Tarrnie Williams, general manager bij Relic.

De standalone uitbreiding staat gepland voor een release in de lente van 2009.

Eindelijk!:D
Komen alleen geen nieuwe fracties hebben maar wel nieuwe units voor nog steeds dezelfde landen.Dus dat beloofd veel goeds.

avatar van Jorge-E
Geen nieuwe armies? Damn, dat vind ik wel spijtig. En dit is toch gewoon een uitbreiding zeker he? Zoals Opposing Fronts.

Jorge-E schreef:

Nou, een tweede Britse leger kunnen we zeker niet gebruiken, ik hoop dat de nieuwe eenheden het spel beter balanced maken.

Jorge-E schreef:

Nee het is een Stand-Alone,het zou opzich niks met de vorrige delen te maken hebben.En ik stoor me er niet echt aan aangezien ik bijvoorbeeld een russische campagne niet zie zitten,en om nou in de pacific met de japannertjes banzai aanvallen te voeren spreekt me niet zo aan.Dus ik ben blij dat ze gwn wat nieuwe units erbij doen en niet nieuwe army's gaan maken want dat word anders weer vervelend met die MP,aangezien we allemaal weten dat de Brits overpowered zijn,dus om nou 3overpowerde legers te krijgen...

avatar van Tha Luz
Oliver waarom heb je als cijfer een 3.0 staan terwijl je in je recensie het spel een 4.5 geeft?

Jammer dat het Russische leger er nog steeds niet bijkomt, ze hebben tenslotte Duitsland een enorme klap gegeven.

avatar van Tha Luz
Ja ach.Iedereen heeft de Duitsers wel een harde klap gegeven.Vind het ook wel jammer maar ik heb bijvoorbeeld liever dat ik met de Amerikanen in de Ardenne zit dan dat ik om Stalingrad ga vechten.

Tha Luz schreef:

Die recensie is nog van in juli 2007, toen bestond OF nog niet, toen is het spel wel serieus gezakt, niets anders dan unbalancede legers. En wat ik ook idioot vind is dat je verplicht bent om in te loggen als je zelfs de tutorial wilt spelen.

avatar van Tha Luz
Ja ach,zo een probleem is dat toch niet?Iedereen bischikt haast wel over internet dus het lijkt me geen probleem om dan telkens in te loggen.En die unbalancede leger.Tja,als je gewoon heel goed bent met de US is het niet zo een probleem lijkt me:).

avatar van oliver
Ja met de Amerikanen is het geen probleem, maar als je liever met Wehrmacht speelt is het gewoon bidden dat je niet tegen britten hoeft te spelen.

Dit spel op zich is wel goed, maar als je dit koopt moet je OF in de multyplayer er wel bijnemen, wat dus een slechte multyplayer geeft, en voor de singleplayer aleen moet je het nou ook niet kopen.

avatar van Tha Luz
Ja alleen zitten de britten niet in dit deel.Dus daar mag je het niet op baseren vind ik.En je zegt net dat je OF in de multyplayer erbij moet nemen.Terwijl je daarvoor nog zegt dat je een hekel hebt aan de britten...

avatar van oliver
Ik bedoel daarmee dat je dit spel niet online kunt spelen zonder geregeld de OF legers tegen te komen en dus ook de Britten.