The Legend of Kyrandia: Hand of Fate (1993)

Ontwikkeld door Westwood
Uitgegeven door Virgin

Jij speelt in dit tweede boek van de geschiedenis van Kyrandia als de vrouwelijke alchemiste Zanthia. Er lijken stukjes van het koninkrijk van Kyrandia te verdwijnen. De Raad van de Mystici gaat in beraad over dit vreemde verschijnsel. Een enorme Hand zegt te weten hoe dit komt. Een grote steen in het midden van de aarde zou de oplossing zijn van het probleem en Zanthia wordt uitgekozen om deze steen te achterhalen. Wanneer er van je laboratorium een puinhoop is gemaakt, merk je meteen dat er iemand is die je probeert tegen te houden. Allereerst moet je naar het eiland Volcania gaan waarvandaan je naar het middelpunt van de aarde kunt komen. Hier kom je steeds dichter bij het achterliggende complot en de geheimen van de stukjes land die verdwijnen. Het is aan jou om het brein hierachter een halt toe te roepen.

avatar van rpger
Unieke humor en karakters maken dit een prachtige, zei het wat minder bekende adventure, een prachtige reeks als je deel 1, 2 en vooral 3 (Malcolms revenge) achtereenvolgens speelt.