Big Brain Academy (2005)

Nintendo DS / Nintendo Wii U
Educational / Puzzle

Ontwikkeld door Nintendo

In Big Brain Academy zijn er vijf voornamelijk wiskundige takken waar je jezelf in kunt trainen. Dit zijn logica, geheugen, analyse, rekenen en visie. Iedere tak kent drie verschillende spelletjes. Ieder spelletje duurt een minuut, waarin je zoveel mogelijk puzzels of vraagstukken op moet lossen, die per goed antwoord ook nog eens ingewikkelder worden. Je kunt opdrachten zoals rekensommen, tangrampuzzels, ruimtelijke blokken tellen of memory tegenkomen. Als de minuut verstreken is wordt er aan de hand van het aantal goede en foute antwoorden je hersengewicht voor het specifieke denkgebied bepaald. Daarnaast kun je ook examen doen, waarin je van elk gebied een spelletje speelt.

deze is beter dan Kawashima! Kawashima zag er wel erg leuk uit, met dat 3d hoofdje, maar deze is echt veel beter. Heb me hier mee vermaakt. Leuk, even 20-30 minuutjes per dag lekker je brain trainen. Hier leer je wel een beetje van, maar je moet niet te veel verwachten, je hebt weer veel opties die je kan gebruiken.
Reclame?
Nooit gezien.

Maar ik heb mijn vrienden die dit spel speelden, net als ik. En daardoor kon ik hem. Zoals ik al zei, blijft wel even leuk, maar na een maandje word het minder, ik pak hem soms gewoon nog even en stop hem in de DS. Dat is hij wel waard.
Beat Kawashima!
3.5