Big Brain Academy (2005)

Nintendo DS / Nintendo Wii U
Educational / Puzzle

Ontwikkeld door Nintendo

In Big Brain Academy zijn er vijf voornamelijk wiskundige takken waar je jezelf in kunt trainen. Dit zijn logica, geheugen, analyse, rekenen en visie. Iedere tak kent drie verschillende spelletjes. Ieder spelletje duurt een minuut, waarin je zoveel mogelijk puzzels of vraagstukken op moet lossen, die per goed antwoord ook nog eens ingewikkelder worden. Je kunt opdrachten zoals rekensommen, tangrampuzzels, ruimtelijke blokken tellen of memory tegenkomen. Als de minuut verstreken is wordt er aan de hand van het aantal goede en foute antwoorden je hersengewicht voor het specifieke denkgebied bepaald. Daarnaast kun je ook examen doen, waarin je van elk gebied een spelletje speelt.

Nog nooit van gehoord, lijkt zeker een beetje op Buzz.

avatar van davidov
JohnWilliams schreef:
Nog nooit van gehoord, lijkt zeker een beetje op Buzz.

Nooit van gehoord? grappig, gezien nintendo er momenteel een fortuin tegenaan smijt om het bekend te maken. Ik kijk zelden tv en toch meen ik ruim 10x een reclame op tv gezien te hebben.

Lijkt verre van op buzz. Het zijn allemaal simpele spelletjes en puzzeltjes met het idee dat je je hersens een beetje kan trainen.

Single player is echt saai na een tijdje, maar de multiplayer kan enorm verslavend zijn. Wie ziet er het snelste een patroon, een figuur, of een oplossing etc.

SP: 2.5*
MP: 4*
all in all: 3.5*

avatar van jaspertje3
Dit is wel wat anders dan Brain Training van die een of andere Japanse doktor, Davidov. Dit spel leunt een beetje mee op het grote succes van het spel dat jij op de reclame ziet. Men wist niet hoe snel ze dit spel in elkaar moesten zetten toen Brain Training volledig uitverkocht was en niet meer verkrijgbaar was. Daarom is dit spel wel een succesje geworden!

Reclame? Nog nooit gezien......maar ondanks dat lijkt het me géén leuke Game. Ondanks dat is het denk ik wel erg leerzaam vandaar natuurlijk de naam.

avatar van jaspertje3
Reclame met Nicole Kidman zelfs!

avatar van davidov
jaspertje3 schreef:

Vind je? Ik vind het er bijzonder erg op lijken. Beide spellen hebben maar een handjevol games, meestal iets met rekenen of snel inschatten... enige grote verschil is dat je het ene spel zo snel mogelijk moet halen en dit spel zoveel mogelijk binnen een vaste tijd.

Tevens vind ik dit spel leuker dan die van die Japanse dokter. Heeft meer spelletjes en tevens ook nog multiplayer. Die andere ging sneller vervelen.

Tevens is het spel naar mijn idee niet op de markt gezet omdat het vervolg te lang duurde, maar meer omdat meer spellen gewoon meer geld opleveren

Van dit spel zijn momenteel WII reclame's op tv. Ok is een ander spel maar een beetje snugger persoon kan wel raden dat er overeenkomsten zijn tussen "Big Brain Academy" en "Big Brain WII Academy"

haha inderdaad!

Heb het zelf trouwens niet gespeeld allemaal, was er alleen van op de hoogte omdat ik 2,5 jaar bij de spellenafdeling van Intertoys heb gewerkt.

JohnWilliams schreef:

Dit schreef ik eerst, maar nu heb ik hem wel gezien!
Lijkt me een best leuk spel, vooral nu ik (eindelijk) die Reclame heb gezien.

SvV_Ying
Aardig. Alhoewel ik het spel na een week niet meer heb aangeraakt. Geef mij maar de Brain Training van die japanner Kawa nog iets

avatar van wiiplayer
Brain Training was beter.

avatar van Zuzuu
SvV_Ying schreef:
Geef mij maar de Brain Training van die japanner Kawa nog iets

Je bedoeld Dr. Kawashima's Brain Training: How Old Is Your Brain.
Brain Age: Train Your Brain in Minutes a Day!

wiiplayer schreef:
Brain Training was beter.

Mag ik weten in welke opzicht?

deze is beter dan Kawashima! Kawashima zag er wel erg leuk uit, met dat 3d hoofdje, maar deze is echt veel beter. Heb me hier mee vermaakt. Leuk, even 20-30 minuutjes per dag lekker je brain trainen. Hier leer je wel een beetje van, maar je moet niet te veel verwachten, je hebt weer veel opties die je kan gebruiken.
Reclame?
Nooit gezien.

Maar ik heb mijn vrienden die dit spel speelden, net als ik. En daardoor kon ik hem. Zoals ik al zei, blijft wel even leuk, maar na een maandje word het minder, ik pak hem soms gewoon nog even en stop hem in de DS. Dat is hij wel waard.
Beat Kawashima!
3.5

Niet echt een spel waar je een DS voor koopt maar wel best grappig, en het houd je hersenen gewoon scherp, niet voor uren speelbaar maar voor soms een kwartiertje vooruit een 2,5