The Hitchhiker's Guide to the Galaxy (1984)

Amstrad CPC / Apple II / Atari 400/800/XL/XE / Atari ST / Commodore 64/128 / Commodore Amiga / Macintosh / PC

Ontwikkeld door Infocom
Uitgegeven door Infocom

Je speelt Arthur Dent, op een morgen word je wakker terwijl de plaatselijke wegenbouw je huis wil venietigen om er een nieuwe straat aan te leggen. Iets later komen aliens de aarde venietigen. Je vriend Ford Perfect, die niet echt een gewone mens is heeft je echter net op tijd gered en aan boord van een voorbijvliegend ruimteschip gebracht. Dit is een tekst-avontuur waarbij je met simpele tekst-commando's het plot vooruitstuwt. Bij de originele verpakkingen waren vaak kleine gimmicks bijgevoegd.

avatar van Brains
Via een opdracht van mijn opleiding waar we dus een text-based game moeten programmeren ben ik hiermee in contact gekomen. Erg leuk spelletje dat vooral gebasseerd is op veel trial & error. Ongelooflijk ook hoe uitgebreid je commando's kan invullen, dat valt namelijk nog niet mee om zelf allemaal te implenteren. Voornamelijk de humor is een drive om dit te blijven spelen.

avatar van fabblwaps
Is hier een spel van verschenen? Wist ik geeneens. Het boek is geweldig, ik zie dat de game hetzelfde verhaal volgt dus dat zal ook wel erg leuk zijn.

avatar van Brains
Hij is trouwens gewoon gratis te spelen:
Even goed de handleiding lezen. Het is 'maar' een text-based game, maar wel een van de besten in zijn genre.

Inventory
You have:
A splitting headache
No tea

Vet droog, zoals van The Hitchhiker's guide valt te verwachten.

Zelfs dat stukje over history is in de stijl van The Hitchhiker's Guide geschreven.

avatar van fabblwaps
Ik probeer 't te spelen maar ik sta nu al vast, ik kan m'n huis niet verlaten. Iets wat ik in menig 21ste eeuws spel toch wel weet te presteren.

avatar van Brains
Zoals ik al zei, is het spel voornamelijk trial & error.
Als je 'look around' doet zie je als het goed is een 'gown' over de stoel hangen. Misschien is het handig om die te pakken.

avatar van fabblwaps
Wat stom, ik moest gewoon 'turn on light' doen en nu zie ik ineens van alles. (ik speel de versie met plaatjes)