Buzz! The Mega Quiz (2007)

PlayStation 2
Party

Ontwikkeld door Relentless

Buzz de quizmaster presenteert in The Mega Quiz een nieuwe quiz en hij wordt hierbij weer bijgestaan door zijn assistent Rose. Plaatjes, geluidsfragmenten en videoclips worden gebruikt als ondersteuning bij vragen over onder andere film, sport en muziek. Speel niet alleen tegen elkaar of tegen de computer maar ook tegen Buzz zelf!

Deze ken ik niet, lijkt me grappig om tegen Buzz zelf te spelen......is hij al lang uit?

avatar van Stan
Nee komt 10 Augustus uit

avatar van Stan
Minder leuke vragen en minder leuke spellen, wel blij dat het bom spel eruit is maar het is nu veel makkelijker om te winnen omdat je bij bijna geen een ronde punten kwijt raakt

2,5 Ster is niet veel. Maar jij kan het weten, jij hebt de Game al gespeeld. Ik wil hem ooit wel eens proberen maar ondanks dat staat deze Game niet op mijn verlanglijstje.

Dit vind ik persoonlijk de beste Buzz tot dusver vooral dankzij de leuke afwisseling en mooi aangeklede spelrondes.
Het nieuwe eindspel (waar je score omgezet wordt in tijd) vind ik zeer geslaagd en is ook overgenomen in de opvolger (Buzz: The Hollywood quiz)
Ook het "Mysterie Game" in het midden van het spel zorgt voor een leuke afwisseling van het gewone quizen. Een aanrader voor wie van Quizen houdt.

avatar van Duke Nukem
Buzz is de perfecte party game om samen met vrienden of je familie een avondje aangenaam te vullen. Het spel wordt met buzzers gespeeld: controllers die speciaal ontworpen zijn voor het spel, met vier gekleurde knoppen en een grote rode buzzer. De vragen gaan over algemene kennis, en is dus beter geschikt voor spelers die geen bijzondere kennis hebben over sport, film en muziek. Daarvoor bestaan dan weer andere Buzz spelletjes. Buzz de quiz-gastheer is wel een beetje vervelend en de achtergrond muziek te luid, waardoor je soms de vragen niet begrijpt. Dit spel is zeker en vast een dikke aanrader, als je iemand hebt om mee te spelen.