Return of the Obra Dinn (2018)

PC / Macintosh / Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4
Adventure / Puzzle

Ontwikkeld door 3909
Uitgegeven door 3909

In 1802 vertrok het koopvaardijschip Obra Dinn vanuit Londen naar het oosten met meer dan 200 ton handelsgoederen. Zes maanden later had het zijn ontmoetingsplaats bij Cape of Good Hope niet bereikt en werd het verloren gewaand op zee. Vroeg in de ochtend van 14 oktober 1807 dreef de Obra Dinn naar de haven in Falmouth met beschadigde zeilen en geen zichtbare bemanning. Als verzekeringsonderzoeker voor het Londense kantoor van de East India Company word je onmiddellijk naar Falmouth gestuurd, om manieren te vinden om aan boord te gaan en een schadevaststelling voor te bereiden. Dit is een first-person mystery-adventure gebaseerd op onderzoek en logische deductie.

Na een uur gespeeld te hebben ben ik nog geen steek wijzer geworden. Met name achter de namen van de bemanningsleden komen gaat naar mijn inziens een aardig lastige taak worden. Daarnaast ben ik benieuwd of dit format het hele spel leuk zal blijven voor mij, want ik begin te betwijfelen of asynchroon puzzels oplossen echt mijn ding is