NHL 99 (1998)

Nintendo 64 / PC / PlayStation
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts

NHL 99 bevat alle 27 NHL teams en 18 internationale teams. Je kan kiezen uit 5 modes waaronder Exhibition, Tournament en Season. In Season neem je de leiding over een team, koop je spelers aan - of maak zelf nieuwe - en neem je tactieken door. Er is ten opzichte van het vorige deel ook een Beginner mode toegevoegd, wat totaal nu 4 verschillende moeilijkheidsgraden maakt.

Dit is volgens mij de eerste - en enige - NHL die ik echt heb gespeeld. Ik vond het dan best vermakelijk, vooral het moment dat ik voor het eerst iemand door de ruit beukte Ik had geen idee dat dat kon. Heerlijk snelle gameplay en mooie graphics.

avatar van royals
Ik vond deze versie jaren ook de beste, toen ik NHL 2002 speelde. Toen leken de graphics ineens behoorlijk matig. Maar dat doet niets af aan de speelbaarheid en verslavendheid van deze versie. Ook het geluid, de muziek, de menu interface en de details zoals bewegingen van de boarding, texturen van het ijs en intro's zijn erg cool. Voor mij de eerste echte goede, en nog steeds beste, game in de NHL serie.