Our World is Ended (2017)

Alternatieve titel: Oretachi no Sekai wa Shimatteiru

PC / PlayStation 4 / PlayStation Vita / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Red
Uitgegeven door Red en pQube

Een groep ambitieuze game-ontwikkelaars, Judgement 7 genaamd, werkt aan een revolutionaire engine genaamd het W.O.R.L.D. program. Middels een augmented reality headset verandert deze engine de omgeving om je heen in een compleet nieuwe wereld. Wanneer Reiji – één van de ontwikkelaars – de nieuwe engine uitprobeert in de straten van Asakusa, vangt hij een glimp op van een onbekende en duistere wereld. Nadat meerdere leden van Judgement 7 op onderzoek uit gaan raken ze gevangen in een wereld ergens tussen fictie en de echte wereld. Wat ervoor zorgt dat karakters en vijanden uit eerdere spellen zich kunnen onttrekken uit de game en ontsnappen naar de echte wereld. Lukt het Judgement 7 om dit te herstellen of wordt onze wereld overschreven?!

Geinig een titel met grammaticale fout. Vraag me af of dit een bewussie is. Hou m wel in de gaten, schijnt 40 uur speeltijd te hebben! En dat voor n Visual novel

Hoeft volgens mij geen onjuiste grammatica te zijn.

To end something of for something to end zijn twee verschillende dingen.

Al blijft het natuurlijk wel gissen wat hun oorspronkelijke intentie is geweest.

Mooi vind ik het in ieder geval wel, en ook zeker klinken, our world is ended.

Het is volgens mij zo:

Our world HAS ended (dat is een volledige uitspraak)

Our world IS ended kan wel, maar dat is onvolledig..er moet dan iets bij:

Our world Is ended by a horde of demons, oid

EDIT: dit kan wel weer naar het taaltopic, lol

De nuance zit 'm volgens mij in onze wereld is geëindigd of onze wereld is beëindigd.

Waarbij in het Engels het verschil grammaticaal wordt aangeduid.

Ik zie niet in waarom perse zou moeten worden vermeld door wie of door wat deze zou zijn beëindigd.

Dat mag volgens mij gerust in het midden blijven.