Project Warlock (2018)

PC / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One
Shooter / Action

Ontwikkeld door Buckshot en Crunching Koalas
Uitgegeven door Gaming Company en Crunching Koalas

In deze ode aan de klassieke first person shooters neem je controle over een mysterieuze en machtige magiër, op missie om het kwaad doorheen de verschillende werelden en dimensies te vernietigen. Knal je een weg door de meer dan zestig levels, terwijl je je krachten steeds verder uitbreidt, en stuur het demonisch tuig terug naar de hel waar het vandaan kwam.

5 minuutjes waren letterlijk genoeg om me te overtuigen dat dit toch ook wel eens een heel erg goede retro-shooter zou kunnen zijn. Nou stond hij wel al op mijn wishlist (en zat hij in de Humble Bundle) en was ik dus al benieuwd maar het speelt dus prima, sfeertje is heerlijk, grafisch ziet het er lekker stijlvol uit - maar toch heeft het ook licht moderne invloeden in de vorm van het upgraden van zowel wapens als ook skills en magie van je Warlock. Later toch maar eens een keertje verder spelen. (ben nu gewoon even door de games van gisteren aan het gaan - en zag dat er hier dus letterlijk niet niemand gereageerd had, wat ik op zich wel vreemd vond aangezien er toch best wel liefhebbers van dit soort retro-shooters zijn).

avatar van The_CrY
Ik was er wel aan begonnen, en had er best lol in, maar bij de eerste bossfight was ik geragequit Ik zal me er vast nog wel een keertje aan wagen, want ik wil m voor de compleetheid toch wel even helemaal door.