Momonga Pinball Adventures (2013)

Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One / PC / Macintosh / Android / Apple iOS / Windows Phone
Action / Pinball

Ontwikkeld door Paladin
Uitgegeven door Paladin, Plug In Digital en Game Troopers

In Momonga flipper je een vliegende eekhoorn door verschillende werelden heen. Onderweg vorm je een team met je vrienden om vijanden en eindbazen te verslaan. Je doel is om de momonga's te redden uit de klauwen van de boze uil.

Deze game heb ik "gratis" via PS Now gespeeld en de verhaallijn heb ik zelfs uitgespeeld. Heb al een poosje Yoku's Island Express op de wishlist staan en dit deed me daar wat aan denken.

Je bent een vliegende eekhoorn wiens hele dorp ontvoerd is en je bent een pinballbal wanneer je je oprolt. De speler bestuurt de eekhoorn via de flippers en moet door allerlei levels heen om je dorpsgenoten te redden.

De mechanics werken aardig, de graphics zijn cutesy en zien er best aardig uit en voor de speelduur (denk dat je met een uurtje door het verhaal heen bent) verveelt het niet. Vreemd was wel dat ik het idee had dat ik het spel niet had uitgespeeld, alsof er nog veel meer levels bij zouden moeten komen maar nooit gemaakt zijn.

Na het voltooien van het verhaal kun je elk van de levels revisiten om uitdagingen aan te gaan en zo meer lintjes en sterren te halen. Heb het nog even geprobeerd om 20 uitdagingen te voltooien en een trophy erbij te scoren maar betrapte mezelf erop dat ik liever iets anders zou gaan doen

Om kort te gaan: als je kort vrolijk vertier wilt voor een uurtje en je kunt de game gratis spelen, dan zul je er zeker lol aan beleven, helemaal wanneer je flipperen leuk vindt. Maar hier geld aan uitgeven (kost 6 euro in de PS Store) is denk ik zonde!