Loki (2007)

Alternatieve titel: Loki: Heroes of Mythology

RPG / Action
single player / online

Ontwikkeld door Cyanide
Uitgegeven door Focus en Crimson Cow

Loki is een hack'n'slash RPG geïnspireerd door diverse mythologieën. In het spel kom je goden tegen uit Noorse, Griekse, Egyptische en Azteekse legendes. Sommige goden geven je krachten tijdens je reis, andere moet je verslaan tijdens je zoektocht. Na iedere verslagen vijand krijg je God Points, waarmee je speciale krachten vrijspeelt die je verder zullen helpen gedurende het spel.

avatar van jaspertje3
Is in Duitsland al een maand te koop. Wat de vertraging in Nederland veroorzaakt is mij niet bekend.

avatar van jaspertje3
Demo vanaf nu te downloaden op diversen sites.

avatar van Zuzuu
Ziet er wel goed uit.

avatar van Prof-dawngamer
ik ben weer zo een apart ras dat van deze soort fantasie/fictie verhalen houd.
Zelf vind ik het toch nog 5 punten waard.

avatar van Angelo_Cheetah
Loki Noorse God

Ai, Ai hij schommelt net tegen een voldoende, kan dus alle kanten op met deze game. ben benieuwd hoe ik 'm vind. Een 3,0* heeft hij al...ben gek op Mythology en van deze game, wat ik ervan gezien heb, druipt het er vanaf. Dus ga gauw aan deze een keer beginnen...hehe mijn eigen kennis over vervlogen tijden en hun geloven testen!

Heb net anderhalf uur de game gespeeld en ben toch positief verrast door de game. Kan wel eens een game worden waar je wel een maandje (of zelfs 2) mee zoet bent want je kunt kiezen uit 4 classes, ieder met hun eigen verhaallijn!! ...dus vier speelbeurten in één gigantische game/rpg.

De noorse campaing begon wel moeizaam, was de hele tijd bezig om me zelf te orienteren in die ondergesneeuwde Noorse wereld. Was zeker een half uur van links naar recht aan het chasen om nu eindelijk de persoon te vinden bij wie je eigenlijk moest zijn...maar geeft wel aan dat het geen simpele en ondoordachte RPG is. ben er nu al achter gekomen dat je alles echt alles alleen moet doen.
Zoals de chieftain van je dorp, word niet aangegeven wie of waar hij staat..blijk ik er al 7 keer langs te zijn gerend

De graphics zijn een beauty, vooral helemaal verkocht aan de sneeuwsetting. Je Noorse krijger is een uit de kluiten gewassen Schwarzenegger...de andere drie moet ik eens goed bekijken. Een Spartan (female), Aztec Shaman (man) en de laatste een vrouwelijke Egyptian Sorceror. Maar bij de graphics gebleven is hij net iets minder dan The Witcher...maar dat mag de game niet schaden.

De gameplay is ook geweldig..zo heb je de upgrade in je exppoints, maar ook een leuk gegeven dat je nu ook een enorme skilltree hebt, met 3 opties aan goden en dat voor ieder ras.
Weet niet waarom hij zo laag scoort, maar ik vind dat Focus zo af en toe geweldige games op de markt brengt!!

Ben dus benieuwd welk cijfer ik over een tijd geef!!

+punten
4 individuele verhaallijnen
Goede Graphics
De omgevingen zijn prachtig neergezet
Moeilijk (speel op normal) en veel uitdaging.
Lekker bloederig..het vliegt echt in het rond
Interresante exp-tree & skilltree

-punten
Draaien met de camera is soms irritant (zwenkt alle kanten uit)
Dialogen hadden beter gekund

Word toch denk een favo van mij en een goede inluider voor RPG-2010!!

Ben nu 7 uur onderweg en wat een beauty van een game zeg..alles wat ik van verschillende mythologieën afweet en wat ik nog leer..(door te lezen)..zit echt alles ervan in deze game en dan nog eens een RPG.
Door al die weetjes, kan ik 'm makkelijk naast Titan Quest voegen....zelfde inhoud, maar toch verschillende games.

Maar ook voor deze een 4,5*!!
(sorry RPG is Magisch, vandaar die hoge cijfers!!)

avatar van DES-Niels
Lijkt deze een beetje op Diablo II, als skills?
Want zo ja, dan zou ik deze wel een keertje in de toekomst binnenhalen. (nu niet vanwege oude pc)

Hij lijkt op Diablo II Des-niels...alleen deze is complexer qua skills en exp-points. maar als je eenmaal doorhebt hoe het werkt is het een prachtgame...het is een echte Hack & slash RPG. Maar ook leerzaam over 4 verschillende Mythologieën.

Ik raad hem je zeer aan Niels...echt een bijzondere game!

Gamelord je hbet wel vaker als iets te lastig wordt dat je het spel gelijk slecht vind. Is je goed recht hoor, maar wel opvallend.

avatar van Tsjo-Wi
Inderdaad, net zei je nog dat het één van je favo's is, een aanrader, en je gaf hem 4,5*, en na 1 moeilijke eindbaas is het gelijk een kutgame... Ik snap je frustratie maar zo erg zal het toch niet zijn?

Niet echt. Blijkbaar heb je veel plezier gehad met het grootste gedeelte van de game. Als je je dan al de kast op laat jagen door één baas...

Je geeft wel erg snel op. Desnoods haal je dat stuk met cheats en speel je dan weer normaal verder.

Als je bij je mening blijft zou ik wel je mening even weghalen als ik jou was, die is nu niet echt representatief meer.

Voor de 11 mooie uren, nu ik eraan denk waren wel super eigenlijk.
maar kan er ook niets aan doen dat ik bijna geen lontje meer heb.
Thanks Arthur voor dat inziens!!

Graag gedaan. Je bent overigens ook wel snel over te halen .

Eerlijk is eerlijk, misschien moet ik de volgende keer maar eerst eens afkoelen en het later nog eens proberen..hoop alleen dat het lukt!!
Maarja het blijft moeilijk als je overdonderd wordt en dan er achter moet komen dat ze voor die Boss-battles cheat-trainers hebben ontwikkeld...ligt het dan aan mij hehe?