Strange Brigade (2018)

PC / PlayStation 4 / Xbox One / Google Stadia / Nintendo Switch
Shooter / Adventure

Ontwikkeld door Rebellion
Uitgegeven door Rebellion

Egypte 1930. Gewist uit de geschiedenis en 4000 jaar lang begraven in een naamloos graf, is Seteki de Heksenkoningin opnieuw opgestaan. Slechts een groep moedige helden kan weerstand bieden tegen de afschrikwekkende kracht van Seteki en haar leger van gemummificeerde monsters; de Strange Brigade! Verken opmerkelijke ruïnes, los gevaarlijke puzzels op en ontdek een prikkelende schat in zowel single, als coöperatieve, Campagnes.

Nadat we met pijn en moeite Back 4 Blood (2021) - GamesMeter.nl op het makkelijkste niveau hadden uitgespeeld, zochten we een nieuwe 4 player co-op game. Helaas zijn daar er tegenwoordig weinig van (veel hebben nu max 3 co-op players), maar via een sale stuitten we op deze game en wat blijkt: dit is een hele leuke action adventure puzzle co-op game. Je krijgt er een beetje een Disney's Up/The Mummy/Tombraider/Indiana Jones vibe bij.

Maar leuke levels met veel actie maar ook veel leuke puzzels die je echt samen moet oplossen. Verder kan je wat geld looten her en der en special weapons af en toe kopen. Weapons kun je ook upgraden met amuletten die je moet vinden. Veel collectibles ook. Je kan uit 8 speelbare karakters kiezen en elke karakter heeft zo zijn/haar special move en gedrag.

Laatste weken dit gespeeld en gister hebben we de laatste level van de base game voltooid en we zijn er unaniem over eens dat dit leuker was dan Back 4 Blood. Rest ons alleen nog de 3 dlc levels (en die zaten erbij in de sale). Die de komende weken nog doen en dan op zoek naar een nieuwe 4 player co-op game: nog tips iemand? (alle Tom Clancy games zijn gespeeld inmiddels).

Dit schijnt leuk te zijn met 4 payer coop: PAYDAY 2 (2013) - GamesMeter.nl

Ah goede tip, thx. Die hebben we ooit wel es op het oog gehad maar nog niet gespeeld. Maar weer es overwegen.

mrdig schreef:

Obviously heb je alle Borderlands games er al doorgedraaid neem ik aan. Of zelfs de Dead Islands (als die met 4 te spelen zijn?). Zo niet komt binnenkort de Tiny Toon borderland-Spin Off eraan. Of Zombie Army Trilogy. Of deel 4. Wat minder gericht op het snipen maar wel erg leuk om te doen.

Maar Strange Brigade vind ik ook een erg charmante game die ik vroeg of laat aanschaf. Eh. Nou ja heb hem op PC maar same old story - op mijn oudje vertraagd allemaal enorm met te veel op het scherm en laat dat nou net dit soort game zijn. Dus of wel wachten tot ik ooit upgrade, ofwel uit een budget bak of eshop digi sale halen (beiden lijken me redelijke opties bij dit spel). Alleen...wie heeft er nou verdomme 3 vrienden. 3 katten of 3 koeien dat snap ik. Maar 3 vrienden? Ik heb er 1 of 2 en dat vind ik al heel wat. En daar zit minstens eentje tussen die geen shooters met een joypad kan spelen.

Ik vind het haast schandalig om toe te geven maar van alle vrienden en kennissen waar ik ooit mee heb gegamed (online of couch co-op) waren de dames simpelweg superieur als het aankwam op de shooters. Met of zonder gamepad.

Maar zelfs in mijn eentje vond ik dit wel een leuke game.

Sinner schreef:

Borderlands 1 heb ik wel (voor de helft) gespeeld maar dan solo. Borderlands 2 en 3 niet gespeeld, kunnen die ook met 4 man? Geen groot fan van borderlands hier maar co-op wellicht wel de moeite waard, thx! Andere tips zal ik ook ff checken.

Sinner schreef:

Haha nou hier op gamesmeter heb je al meer dan 1 of 2 vrienden toch?

Sinner schreef:
Maar zelfs in mijn eentje vond ik dit wel een leuke game.

Ja in je eentje volgens mij goed te doen alleen die puzzels samen vinden en oplossen is wel te gek, maar ook ik pak het wellicht nog wel es solo op voor wat collectibles ed.

mrdig schreef:

Borderlands 2 hebben we online met 3, soms 4 gespeeld destijds inderdaad, dus ik neem aan dat dit bij 3 ook mogelijk zal zijn. Was wel voor de PC versie, maar lijkt me dat de consoles hetzelfde doen (als ik me niet vergis kan je zelfs couch co-op met 2 doen, zoals bij Diablo 3, ook op zich een aanrader).

En ja. Ik heb wel erg genoten van solo spelen (3 niet gedaan, de overige delen deels solo, deels multi), maar in co-op is het een hartstikke leuke ervaring, en nog een stuk beter. Althans vond ik.