Panda Hero (2018)

PlayStation 4 / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Mindscape
Uitgegeven door Mindscape en Markt+Technik

Verken vier werelden met meer dan 50 levels als je favoriete soort held: Panda Hero, gewapend met zijn Kungfu-vaardigheden en zijn bamboestok. Ontdek verborgen speurtochten terwijl je van platform naar platform springt en steeds tegen nieuwe vijanden vecht. Vergeet niet om munten te verzamelen om nieuwe krachten en vaardigheden te krijgen.

Straf, dat dit anno 2018 nog kan. Gebaseerd op de trailers lijkt me dit een combinatie van alles wat maar gepikt kan worden, in de slechtst mogelijke zin. iOs grapics, grafische en gamplay elementen direct gestolen van o.a. Angry birds en Super Mario Bros. Een spel als Giana Sisters werd al met minder gelijkenissen in 1987 gerechtelijke problemen, maar nu kan dit blijkbaar weer?

Hater.

Ik wil je niet shockeren maar...zo ziet de meerderheid van de mobile android / ios (bvb - of ook steeds meer en meer op Steam) troep er toch al jaren uit. En dan heb ik niet over die paar uitzonderingen die er hier en daar opduiken en daadwerkelijk ook echte, op zichzelf staande spellen zijn, maar over die honderden goedkope clones van bestaande games met een woordje of twee lettertjes verschil waarvan dingetjes zoals muziek en graphics bijna 1/1 lijken overgenomen te zijn van reeds bestaande spellen.

Het lijkt weer helemaal hip tegenwoordig. Zeker nu gaandeweg weer meer en meer interesse lijkt te zijn in de wat kleinere indie games e.d lijken heel veel huiskamer programmeurs een graantje mee te pikken van de hype en zoveel mogelijk shovelware op de markt te gooien.

Het gaat hier wel over een PS4 disc-versie die in de handel ligt voor 24,99 EUR! Da's toch nog steeds de uitzondering, zover ik weet.

Denk het. De laatste echt grote vlaag van shovelware die ik in de winkels heb weten liggen was op de Wii.