Skull & Bones (2022)

Simulation / Action
multi player / online

Ontwikkeld door Blue Byte
Uitgegeven door Ubisoft

Het is de Gouden Eeuw van de piraterij. Rebelse kapiteins hebben de leiding over de krachtigste wapens op aarde: oorlogsschepen. In Skull & Bones ben jij een onverzadigbare, beginnende kapitein die het pardon van de koning heeft afgewezen. Aangezien je niks te verliezen hebt, vaar je van de Caraïben naar de Indische Oceaan, een exotisch en ongetemd gebied vol met ongekende rijkdom. Echter zijn deze mooie en idyllische wateren ook een plek waar enorme bevolkingsgroepen, krachtige handelsorganisaties en meedogenloze piratenbendes het gevecht met elkaar aangaan voor hun deel van deze schatten. Tijdens je avontuur om de grootste piratenkoning te worden, bouw je een vloot van schepen die je kunt aanpassen, ben je op zoek naar lucratieve handelsroutes en haal je andere piratenkapiteins memorabele karakters of andere spelers neer. Om de gevaren van de oceaan te overleven, moet je samenwerken met andere piratenkapiteins en zo de meest invloedrijke piratenbende worden.

• vanaf 8 november te koop voor de Google Stadia
  • vanaf 8 november te koop voor de PC
  • vanaf 8 november te koop voor de PlayStation 5
  • vanaf 8 november te koop voor de Xbox Series X/S
Release in 2019, is een beetje een expansieve online multiplayer versie van de bootstukjes in AC: Black Flag

avatar van patenpac
Hopelijk krijgen we met deze eindelijk eens een piratenspel dat we een echt toppertje kunnen noemen.

Oh die heb je toch al. Zet Assassin's Creed Black Flag nog maar eens lekker op. Blijft mijn favoriet van de reeks. Al was het maar om de geweldige ship-to-ship combat. Ik heb letterlijk uren erin zitten waarin ik gewoon rondjes heb gevaren op zoek naar schepen om te plunderen of te luisteren naar mijn crew die gezellig liedjes liepen te zingen terwijl ze het dek zwabberden.

En zoals centurion81 ook al aangeeft lijkt me dit een beetje een multiplayer versie hiervan. Ik hoop dan ook van harte dat het een beetje succesvol is. Als dat het geval is zou ik me wel overwegen om het aan te schaffen, het ziet er in ieder geval uitstekend uit. (maar goed - ik heb wel altijd al iets gehad met piraten en traditionele schepen uit die periode. Alleen al voor de boten te zien varen vond ik een serie als Black Sails geweldig om te zien (sowieso een uitstekende reeks, maar al helemaal als je ziet hoe ze ook daadwerkelijk een schip gebouwd! Indrukwekkend!).

Dus...ook hier houd ik een oogje in het zeil (hahah? )

avatar van patenpac
Na wat gameplay opgezocht te hebben lijkt het besturen van de boten inderdaad aardig veel op Assassin's Creed Black Flag (en eigenlijk alle delen erop waarbij men over boten kan beschikken). Naar mijn mening niets mis mee, maar voor mij gaat dit redelijk snel lijken te vervelen.

Wat me echter wel opvalt is dat het 'enteren' van een vijandig schip precies niet zelf bestuurd kan worden en uitgevoerd wordt met een simpele cutscene. Dit zou voor mij persoonlijk een grote boosdoener zijn, want je kunt geen piraat zijn zonder af en toe eens close up te komen met een vijandige kapitein.

In ieder geval lijkt de game in ieder geval multiplayer only te zijn, dus mij gaat het sowieso niet weggelegd zijn

Sinner schreef:
Oh die heb je toch al. Zet Assassin's Creed Black Flag nog maar eens lekker op.

Die was zeker en vast niet slecht, maar om enkel aan te kopen om de piraat te spelen deed hij voor mij onder. Daarvoor was er voor mij namelijk te weinig 'winst' te halen in het onveilig maken van de Caraïbische zee
Liever zou ik een piraten game zien die zich echt focust op sterkere RPG elementen zoals het uitbouwen van je schip, je crewleden, een mogelijke uitvalbasis, etc. Tot er zo'n spel uitkomt, blijf ik (waarschijnlijk) nog even op mijn honger zitten wat deze games betreft

patenpac schreef:

Snap ik wel ook wel. Zeker wat betreft uitbouwen van een basis en enteren van een vijandig schip in dit spel. Daar had ik ook mijn twijfels bij. Maar goed. Ik blijf het toch even in de gaten houden.

Een zoveelste remake van Sid Meiers Pirates! of gewoon een tweede deel dat voortbouwt op de beste elementen daarvan vermengd met Black Flag zal helaas wel eventjes een mooie droom blijven denk ik.

avatar van bettafish14
Deze game is dus behoorlijk op de schop gegaan blijkt. Ubisoft is nog steeds bezig achter de schermen. Hopelijk wordt dit meer een (mmo)RPG achtige game. AC4 black flag was een geweldige game. Iets in de richting zou zeker welkom zijn.

Goh. Weer zo eentje. Duidelijk de wind niet mee gehad. Aangekondigd ergens in 2018, windstil gebleven en rondgedobberd tot 2022 en heel (maar dan ook heel misschien?) komt het er in 2022 aan? Maar daar geloof ik weinig van aangezien we al bijna in juli zitten ook maar echt een release datum heeft gehoord. Lijkt me toch dat een game die je een beetje op voorhand aan zou kondigen na jaren geleden te hebben geroepen dat dit DE Online zeeslag / piratengame zou worden. Reken maar op ten vroegst 2023?

...zo hadden we er trouwens nog eentje die een beetje een stille dood is gestorven...Sea of Thieves. Het leek even op een piraten revival maar is meer een soort van scheepskerkhof geworden als je terugblikt.

8 november komt ie dan eindelijk uit. Las net een preview die niet zo positief was. Vooral dat je kon zien dat de game focus mist en dat de vrijheid en beleving op het eerste gezicht erg tegenvalt.

avatar van legian
Heel gek is dat natuurlijk ook niet gezien de moeizame totstandkoming hiervan.

Wonderbaarlijk. Ik had er dus echt niet meer op gerekend. Nou val ik wel letterlijk buiten de boot bij aanschaf hiervan maar toch benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben. Ondanks dus die matige preview.

Toch is het nogal voorbarig een game dat nog 4 maanden te gaan heeft tot release nu al af te breken. Het heeft zijn reputatie natuurlijk niet mee, maar ik zou het toch even het voordeel van twijfel geven.