Thronebreaker: The Witcher Tales (2018)

PC / PlayStation 4 / Xbox One
RPG / Card

Ontwikkeld door CD Projekt
Uitgegeven door CD Projekt

Betreed opnieuw het universum van The Witcher. De wereld staat aan de rand van complete chaos, door de alsmaar oplopende spanningen tussen het machtsbeluste Nilfgaardian Empire en de trotse Northern Realms coalitie. Geconfronteerd met een naderende invasie, wordt koningin Meve van Lyria en Rivia gedwongen om opnieuw het oorlogspad te betreden. Wat volgt is een immer donkerder wordende reis vol vernietiging en wraak.

avatar van patenpac
Ben best wel benieuwd naar deze. De grafische stijl die ze hier hanteren is donker en kan wel eens perfect passen bij de donkere wereld van The Witcher! Gameplay gewijs lijkt het me voornamelijk het spel Gwent te hanteren. Opzicht niet slecht, maar je moet er voor zijn natuurlijk.

Op de pc trouwens enkel verkrijgbaar via GOG en dus niet via Steam

Heel erg benieuwd inderdaad - voornamelijk omdat ze toch proberen een soort van volwaardige RPG beleving erin te verwerken. Aan de hand van je beslissingen e.d verandert blijkbaar het verhaal en zijn er als ik het goed begrijp meerdere eindes mogelijk - iets wat als ik me niet vergis nog niet eerder gedaan is in een dergelijk card-game. Dus ook deze gaat zeker op de wishlist.

avatar van patenpac
Vanaf heden ook verkrijgbaar op Steam