The King of Fighters 2001 (2001)

Arcade / Neo Geo Advanced Entertainment System / Sega Dreamcast / PlayStation 2 / PlayStation 3 / Xbox One / Nintendo Switch
Fighting

Ontwikkeld door BrezzaSoft en Eolith
Uitgegeven door SNK, Hamster, Playmore en Eolith

In dit achtste deel uit de King of Fighters serie zijn er tien teams die uit gaan vechten wie de King of Fighters titel mee naar huis mag nemen. Echter, NESTS staat weer in de weg van de deelnemers om een mooi toernooi te houden. Zij hebben hun eigen team van vier vechters gestuurd, geleid door twee individuen met een hoge rang binnen NESTS: een man die claimt de originele Zero te zijn, en Igniz, de CEO van NESTS.