Pathfinder: Kingmaker (2018)

PC / Macintosh

Ontwikkeld door Owlcat
Uitgegeven door Deep Silver

Aan de rand van het continent Golarion liggen de River Kingdoms, een daarvan is de constant van heerser wisselende Stolen Lands. Als plaatselijke edelman heb je het jouw doel gemaakt om een einde te maken aan de machtswisselingen, door het gebied voor eens en voor altijd te verbinden onder een nieuw koninkrijk. Verzamel een groep trouwe metgezellen om je heen, neem het op tegen de vele versplinterde facties en creëer je eigen rijk.

Deze game heeft veel weg van Baldurs Gate . Het begin is een beetje
lastig , maar dat went wel snel.
In ieder geval ziet het best mooi uit , alleen de laadtijden zijn wat lang
, maar dat mag de pret niet verderven
ik geef nou geen punt want ik ben pas 2 uur bezig
Voor iedere rpg fan is deze game zeker het proberen waard

avatar van woeler82
Ik ben begonnen met een ranger maar naderhand toch opnieuw gestart met een rogue , deze is veel beter dan wat ik nou gekozen heb.
Je heb een warior en een paladin (wat een tank is) al in het begin van de game en een ranger vindt je ook alleen de echte rogue vindt je pas bij level 8 0f 9
Het spel is best wel mooi ,enigste minpunt is de travel en de laadtijden
Als je versie 2.5 D zijn de laadtijden veel sneller en is het redelijk goed speelbaar
Bij het beheren van de kingdom zijn problemen het belangrijkste en de optie de 2 de keus.
Je kunt ook de kingdom beheren ook als je aan questen bent , maar vergeet niet minimaal 1x in de maand terug te keren naar je fort

Ben nou lvl 11 maar de game duurt tot lvl 20 denk ik
Het is best verslavend alleen jammer dat hier weinig animo is
Nogmaals de travel is soms vervelend en verwacht niet veel dungeons
Ik heb tot nu toe 5 gedaan waar je wel een uurtje of 2 bezig bent.
Deze is een goede vervanger van Baldurs Gate

avatar van woeler82
In de 2.5d versie zit ergens ook een bug in Ik kom namelijk Pitax niet binnen, en ik zit op lvl 13 , erg vervelend.
En als ik verder speel in de hoop dat ik een invite krijg is mijn kingdom destroyed en is het game over
Ik heb v 3.13 dan maar gekocht , was toevallig in de aanbieding.
Ondanks de tegenvaller ben nu alweer opnieuw begonnen met een dief, maar het spel ziet toch weer anders uit als waar ik mee begonnen bent, best wel interessant

avatar van woeler82
Ik krijg eindelijk een invite naar pitax
Die krijg je ongeveer 21 -04 -4713.
Beetje een slappe periode ervoor ,upgrade jou kingdom, enkele quest
Maar ja ik kom nu vooruit , ik weet echter niet of die invite die ik begin
in 4712 krijg belangrijk is, die had ik afgewezen in de versie 2,5 d

De versie wat ik nou speel is inmiddels versie 3.3
Ik denk dat ik hem nou kan uitspelen , ben inmiddels voor de invite
naar pitax lvl 14 geworden.

Als ik de game uitgespeeld heb zal ik nog een final bericht plaatsen

avatar van woeler82
Vandaag is een nieuwe patch van pathfinder uitgekomen, was ongeveer 1 uur bezig om de patch te downloaden en te installeren
Ziet best veelbelovend uit, maar ik ga echter niet meer opnieuw
beginnen , ik ben nou te ver gevorderd om te herstarten , doe ik later wel over een jaar of 3
Zoals beloofd bericht ik later meer over het spel als ik hem uitgespeeld heb, wou alleen deze mededelen

Laatse versie van deze is 2.05c enchanted edition
Na 10 weken spelen heb ik hem eindelijk uitgespeeld
Hij is op sommige stukken best wel pittig en ik heb bij 80% van het spel de moeilijkheids graad naar beneden gedaan

Dit spel is niet echt geschikt voor beginnende rpg's
Ik raad iedereen aan die Pathfinder - Kingmaker wilt starten en nog niet zoveel ervaring heeft de easy mode doen

Trouwens bij elke episode die je speelt zit een tijdslimiet, overschrijdt je dat Limiet is je kingdom destroyed
In de easy mode zal dat wel niet voorkomen wel als je de normaal mode gaat spelen, denk eraan

Het is een mooie game , alleen sommige puzzels heb ik niet kunnen oplossen en vindt ook geen hint daarover , en heb moeten spieken .
Gelukkig zijn dat niet zo veel , maximaal 4 waar ik naar de oplossing heb moeten kijken.
Het laatste wat ik wilde mededelen is de invite naar Pitax , dan ben je al op 60% van de game , die krijg je ongeveer op 21 -04 -4713, heb dus wat geduld als je de eerdere episode wat eerder klaar bent.
Linzi komt ermee naar de thronezaal.

Upgrade je kingdom , doe wat kleine questen

Om de stad Pitax echt te betreden moet je iets belangrijks vinden
maar ik ga dat niet verklappen .
Als je het einde haalt krijg je een verhaaltje te zien over je charakters
sommige gaan dood als je de boself dungeon betreed ,dat is de voorlaatste chapter ligt eraan hoe je de questen van elke charakter oplost.

De game zal ik over een jaar 3 toch opnieuw spelen , maar wel in de normaal mode en koop ik alle dlc erbij

De hoofdvraag voor mij is eigenlijk - zitten er keuzes in het spel? In hoeverre hebben die ook echt invloed op het verloop van het verhaal? Hoe zit het verder met het einde? Meerdere eindes voor je hoofdpersonage of het hoofdverhaal? Is dat hele Kingdom gebeuren puur kosmetisch of voegt het ook daadwerkelijk iets toe?

avatar van woeler82
Beste Sinner , er zijn keuzes die invloed hebben op het einde van het spel, sommige gaan dood andere niet, Ik ben al blij dat ik die game fatsoenlijk heb kunnen uitspelen
Het is aan jou de keus wat je doet met de personages die met je meespelen.
Ik zal dat spel nog eens spelen , maar over 2 a 3 jaar pas.
Ik heb eigenlijk veel te lang er over gedaan over het spel. niet 10 weken maar bijna 20 weken , 3 x opnieuw begonnen