Digimon World (1999)

PlayStation

Ontwikkeld door Bandai
Uitgegeven door Bandai

Word zelf een digidestined en beheer je eigen digimon. Zorg ervoor dat je je digimon genoeg liefde en eten geeft waardoor je hem kan trainen zodat hij kan digivolven in een beter en sterkere digimon. Als je digimon sterk genoeg is kun je je missie gaan voltooien om File Island te redden van zijn ondergang.

avatar van BlackskullB
Erg goed spel moet ik eerlijk zeggen, had er eerst niet zoveel van verwacht maar toen ik het eenmaal een keer speelde was ik meteen verkocht. Ik ging het hele land af op zoek naar dat spel want ik had m eerst alleen gehuurd bij de lokale videotheek, maar ik kon m nergens vinden. Ik vind het echt heel goed gedaan en erg leuk om je eigen Digimon gewoon op te voeden en dat ie ook dood kan gaan. En vooral ook dat verschillende stats ook verschillende digivolutions opleveren. Beter dan Pokémon in mijn ogen, in Pokémon gaan die beestjes nooit es dood, en ze zullen altijd in één beestje evolueren, terwijl het bij Digimon toch echt ligt aan de manier hoe je hem behandelt. Een 4,5* zeker weten.

avatar van ps3me
het is inderdaad een spel waar je wel even mee bezig kunt zijn vanwege het feit dat je ze moet opvoeden en heel wat realistischer dan pokémon!

avatar van Brains
Erg leuk en verslavend spel. Het principe is hetzelfde als bij Pokémon alleen dan moet je echt je digimon voeden en trainen. Afhankelijk van hoe je je digimon opvoed zal hij in een andere digimon evolueren. Aangezien je digimon ook dood gaat na een bepaalde tijd (Waarna je weer opnieuw moet beginnen met een andere digimon) zal je moeten proberen een tussenweg te vinden tussen trainen en de main quest doen. Dat blijkt nog een enorme uitdaging, want ik heb het spel in ieder geval nog nooit uitgespeeld. Maar toch wel vele uren er in gestoken.

Is hij ook voor de PC want dat word beweerd?

avatar van Brains
Deze niet, misschien latere delen wel?