Death Stranding (2019)

PlayStation 4

Ontwikkeld door Kojima
Uitgegeven door Sony

Jij bent de alledaagse Sam Porter Bridges, een koerier in een mysterieuze wereld waar de dood overal op de loer ligt en de resterende mensen zichzelf ingemuurd hebben. Zijn pogingen om de wereld weer te verbinden zullen zware tochten worden. Death Stranding is een unieke game met een sterrencast, waaronder Norman Reedus, Mads Mikkelsen, Lindsay Wagner, Léa Seydoux, Guillermo del Toro en Nicolas Winding Refn.

Awake78
Mooie ervaring, ik ben zelf nu een uur of 4 op weg pas. Echt top inderdaad, al is dat natuurlijk nog helemaal niks.

Ach.. Aan de ene kant is het wel begrijpelijk dat dit niet voor iedereen is, maar aan de andere kant stoor ik me ook mateloos aan de bekrompenheid die zo'n game teweeg brengt. Je zou maar eens openstaan voor iets nieuws...

Ik ben ook erg onder de indruk, dit lijkt me de ideale filmgame. Een genre waar ik normaal gesproken niet veel mee heb (gezien de matige kwaliteit), maar deze vorm van verhaalvertelling en sfeerschepping is wel 2.0. Oh en vergeet de magistrale soundtrack / score niet, inderdaad.

avatar van Awake78
Ja die soundtrack...echt. Gisteravond hele album van Low Roar op Spotify beluisterd, dat zuigt je zo weer de game in. Magistraal.

Begrijp ook dat niet iedere (jongere) gamer hier zoveel mee heeft, maar ik stoor me vooral aan het afkraken zonder dat ze ook maar 1 minuut hebben gespeeld. Dat vind ik echt te makkelijk. Die reacties soms ook op Youtube... Nou ja, als wij er maar van genieten

Zijn volgens mij vooral personen die niet over de adequate apparatuur beschikken om dit te gaan spelen die kritiek hebben.

Confusie schreef:

Een Playstation en een tv. Nou, ik gok dat de halve wereldbevolking die combi wel bezit.

Awake78 schreef:

Het is inderdaad een hele experimentele ervaring waarbij het me niets verbaasd als mensen er raar van opkijken. Ikzelf zit er een beetje tussenin, maar voor iemand die eigenlijk niet binnen de doelgroep valt is er genoeg plezier uit te halen. Op het eerste gezicht dacht ik ook "pakketjes bezorgen? Is dat serieus alles? ", maar na een paar uurtjes te hebben gedaan blijkt er wel meer achter de gameplay te zitten. De lange reis die je moet afleggen, niet wetende welke obstakels er kunnen komen en hoe je de bagage (heel) behoud. Het kan van 10 minuten aan een rustgevende sfeer plots schommelen naar een onverwachtse stressvolle confrontatie, waarbij ik de bagage kon verliezen terwijl er van alles achter me aanzat. Combineer dat met sfeervolle soundtrack en de foto-realistische omgeving en het maakt een interessante, aparte game ervaring. Daarmee is het originele verhaal met artistieke designs, de goede cast en sterke cinematografie niet eens meegerekend. Voor mijn doen is alles wel wat traagjes en veel van hetzelfde (in de regel houd ik me meer bezig met 5-20 uur games), maar er is zeker geen spijt over de aankoop.

Awake78 schreef:

Thx! Ondanks geen directe interesse in de game wel ook ff de soundtrack meegepikt - erg fijn!

avatar van Awake78
Ah top, leuk dat je dat hebt gedaan. Vooral het nummer 'Don't be so serious' raakte op het moment in de game precies de juiste snaar bij mij...

Was je weer zo serieus ja.