Death Stranding (2019)

Alternatieve titel: Death Stranding: Director's Cut

PlayStation 4 / PlayStation 5 / PC / Apple iOS / Macintosh

Ontwikkeld door Kojima

Jij bent de alledaagse Sam Porter Bridges, een koerier in een mysterieuze wereld waar de dood overal op de loer ligt en de resterende mensen zichzelf ingemuurd hebben. Zijn pogingen om de wereld weer te verbinden zullen zware tochten worden. Death Stranding is een unieke game met een sterrencast, waaronder Norman Reedus, Mads Mikkelsen, Lindsay Wagner, Léa Seydoux, Guillermo del Toro en Nicolas Winding Refn.

??

Ik heb even in een ouwe sok gezocht naar wat ongebruikte spullen om te verkopen en heb het spel inmiddels toch maar in mijn bezit.

avatar van JacoBaco
Kwam ook nog een ouwe sok tegen.. Daar zaten vooral heel erg veel gaten in.

Goed zoeken en loslaten van je verzamelwoede wil soms een hoop helpen, afscheid genomen van een aantal dingen die ik al jaren nog eens wilde spelen wat er toch nooit van kwam.

De patch was eens een vlotte dus dat is alvast netjes, even installeren en ik zou over een half uurtje of iets een beginnetje moeten kunnen maken.

??

Heel erg benieuwd.

Overigens helemaal niet zo'n Kojima fan, had hier tot voor kort dan ook nul belangstelling voor, vaak zat niet echt weg geweest van zijn verhalen, heb dan wel MGS 2 in mijn top tien maar 4 vond ik vreselijk.

Vijf heel aardig maar ook niet perse qua verhaal en sowieso een verkwanseling van een toffe acteur als Sutherland.

Dus ja we gaan het zien, gaan het ervaren wat dit nou eigenlijk allemaal precies moet voorstellen.

Het kan hitten en het kan missen, zeker met iemand als Kojima.

Vandaag opgestaan rond 8. Kruipend mezelf naar de badruimte begeven om mijn medicatie in te nemen. Na 12 pillen was het weer zover en kon ik ook weer mijn dagelijks plasje doen. Donkerzwart. Niet goed. Of het radiatie is of iets anders laat ik in het midden. Toch maar de stappers aangedaan om pakketje A naar het postkantoor te brengen. Afgegeven. De vriendelijke postbeambte verzekerde me dat alles in orde zou komen. Ook al was er geen Madds mikkels te zien vandaag. Of op welke andere dag dan ook. Wederom een plasje geprobeert - deze lukte dankzij de cocktail aan geneesmiddelen niet en wekte enkel irritatie op. Wel had ik nog een afspraak in het ziekenhuis om de achteruitgang van mijn gewrichten na te gaan. Dat viel reuze mee. Hop en top dan maar naar huis gekreupeld (een 12tal kilometer) tegen beter weten in. Weer geen vijanden tegengekomen. Eenmaal thuis heb ik dan maar Casino Royale gekeken. Zodat ik niet helemaal de band met Madds verloor. Intussen deed de kat waar hij goed in was - een potje knuffelen. Wellicht tot de dag des oordeels daadwerkelijk nadert.

...en daar gaan julie echt 60 euro aan uitgeven? Ik ga voor Total Immersion, Behalve die dode baby dan.

Ik meen ergens te hebben gelezen dat het mee zou vallen met de cutscenes maar de eerste uren heb ik in ieder geval ervaren als 20% spelen overige procent filmpje.

Niet zo weg van het stukje lopen filmpje dingetje maar tot dusver pakt het mij wel, hetgeen ze vertonen.

Eerste indrukken zijn zonder meer goed te noemen.

Waar ik voor nu wel helemaal niet kapot van ben is het feit dat Spotify gebruik wordt afgeblockt. Lijkt me een typische gevalletje Kojima pretentie.

'Spotify moet afgebrockt.'

Hij zet dan wel zo nu en dan een smaakvol zelfgekozen nummertje in maar toch zou het prettig zijn als ik op de stillere momenten iets uit eigen selectie in de mix zou kunnen gooien, zoals ik eigenlijk altijd graag doe deze dagen met de huidige mogelijkheden.

Ga ook weer niet via een andere bron mijn eigen muziekcollectie er doorheen draaien dus dit beleef ik wel als een dompertje ja.

Verder ben ik uiteraard nog mijlenver verwijderd van een definitief oordeel maar voor nu zie ik zeker potentie.

Dus dat is wel leutig natuurlijk.

Iemand heeft een trapje dat ik had neergelegd gebruikt en deze geliket.

Vind ik wel een grappige toevoeging.

avatar van Awake78
Wat ben je ook een sociaal dier hè ?

In deze mate kan ik het nog net verdragen.

Ik begin er lekker in te komen heb ik het idee. Fijn stukje bezigheidstherapie. Stik mij da nou dat ik eens geen gastjes hoef te hakken of dood te schieten, prettig zelfs.

Misschien was RDR 2 ook wel beter af geweest zonder al die vreselijk saaie vuurgevechten.

Ben daar in ieder geval mee gestopt omdat ik daar geen trek meer in had.

Vooralsnog blijkt dit concept uitstekend te werken en dat lijkt me toch wel behoorlijk bewonderenswaardig.

En gasten met namen als Deadman en Diehardman is classic Kojima. Op de goede manier deze keer.

Een uniek concept heeft dit spel jammer dat ik geen PlayStation heb....
Maar een Playstation aanschaffen dat is eigenlijk taboe voor mij...
Dat heeft nog met de console war van vroeger te maken dat blijft toch in me zitten.
Terwijl dat nu veel minder leeft of zelfs niet eens bestaat..

Dan zou ik dat toch maar eens heel gauw loslaten ja. Jezelf in laten perken door kinderlijke neigingen is nooit bevorderlijk, en treft uiteindelijk enkel jezelf. De PS is al sinds jaar en dag de place2be voor de dikste games die je nergens anders op speelt, bij iedereen wel bekend inmiddels lijkt me. Leuk als je lekker excentriek wil doen met je alternatief merk apparaat maar je trekt wel keer op keer aan het kortste eind ermee. Iets met als je het toch niet gaat winnen beter joinen of zo.

Ja ik ben nog steeds een groot Nintendo liefhebber maar ik sta wel veel meer open voor andere platformen hoor... Maar dat is nog die kleine jongen in mij hahah ja zo is het..
En dit spel zal ook wel naar de X-box One komen hopelijk..

Gelet op de uitgever lijkt me dat net zo waarschijnlijk als dat God of War, Spider-Man, Horizon: Zero Dawn, Uncharted, Last of Us, Days Gone en Detroit: Become Human om maar even wat te noemen ook komen.

Ik krijg er ook wel een beetje een Harvest Moon gevoel bij.

Want hoe leuk kan het nou zijn om digitaal je plantjes water te geven en je gewassen te oogsten.

Nou, heul leuk zelfs.

Overigens net ook nog een paar gasten een paar flinke meppen verkocht, flink om de oren met een koffertje zelfs dus dat zit er toch ook nog iets of wat in.

Ho ho Metal Gear Solid kwam wel naar de X-box en zelfs naar de Game cube..
Dit spel lijkt me een vreemde eend in de beit.. dus als het niet zo goed gaat verkopen...
Kan het zo gebeuren

Ho3️⃣❌

En je hebt kerstsfeer.

Verder ontgaat de logica van je bericht me en voel ik er eerlijk gezegd weinig voor om op dit vlak serieus de diepte in te gaan.

Niet alles zo serieus nemen Confusie geniet van je spel....

Hij komt wel naar PC.

avatar van Awake78
Ok, toch maar terug naar de winkel gegaan en The Outer Worlds teruggebracht. Pakte me niet. Kom daar later op terug op die pagina. En met iets bijbetaling toch maar deze aangeschaft! Net geinstalleerd en moet zeggen; eerste uur is echt adembenemend!

Kojima vindt dat sommige mensen te dom zijn voor Death Stranding | Power Unlimited - pu.nl

"en vooral Amerikanen, die liever first-person shooters spelen, hebben misschien meer moeite met het verhaal."

Iets wat ik vaak niet begrijp lijkt mij juist wel interessant....

Amerikanen sowieso te dom hiervoor. Verder hoop ik ook dat de onderlaag van de samenleving het eens links laat liggen deze keer zodat we ook eens niet hoeven te vrezen voor rondfladderende spoilers voor een keer.

Soms net zo hardnekkig uit te bannen als een Ed Sheeran song in de open lucht.

Ik heb Kojima hoog zitten (vond de MGS-games echt super), maar met dit soort verwaande uitspraken kan ik niet zoveel. "Mensen vinden het niet goed, want ze spelen vooral first-poerson shooters" is hetzelfde als ik zeg dat mensen die Death Stranding goed vinden snobs zijn die het bezorgen van pakketjes als hogere kunstvorm zien. Ook onzin.

Ik heb de game niet gespeeld en ik heb zelf ook niet echt de behoefte daartoe. Death Stranding is voor mij nog steeds te vaag en zit vol met dingen waar ik me sowieso aan ga ergeren (het feit dat je van schoenen moet wisselen, want realistisch is daar een voorbeeld van). Dat 'realisme' houdt me ook tegen om aan Red Dead Redemption 2 te beginnen. Ik wil gewoon een game spelen. Als ik mijn schoenen kapot wil lopen bij het bezorgen van post, kan ik net zo goed extra gaan werken voor PostNL. Daar heb ik in mijn games echt geen behoefte aan.

Ik ga de game misschien nog wel eens halen als hij een tientje is ofzo.

DarthSolidKevin schreef:

Ik ga de game misschien nog wel eens halen als hij een tientje is ofzo.

Bij Red Dead is het realisme maar bijzaak. Je moet een keertje je paard borstelen of je pistool schoonvegen, maar dat neemt serieus nauwelijks tijd in beslag. Bij RDR2 blijft de fun en de vrijheid gewoon voorop staan. Laat je vooral niet weerhouden om die reden om de beste game sinds GTA V te spelen

Confusie schreef:

Beiden bijzonder mooie staaltjes elitisme.

In het geval van Kojima kan ik me nog inbeelden dat de essentie van wat hij probeert uit te leggen 'lost in translation' is. (Kojima zijn Engels is niet brilliant naar ik meen, een vertaler maakt ook fouten). Maar bij tweede statement heb ik al helemaal zoiets van... ?

Goh Amerikanen spelen graag Call of Duty. De rest van de wereld heeft wellicht zeker niet meegeholpen aan het succes hiervan. Krijgen we weer het 'iedereen die een shooter speelt is dom net zoals de FIFA spelers'.

Maar goed ik ben iedere dag blij dat we in het superieure intellect van sommige gebruikers mogen vertoeven. Misschien leren we daar nog ooit van bij.

Verder ben ik dus vooral met solidKevin eens over deze game. Krijg ik de kans om hem voor 15 euro te spelen doe ik het wel. Anders jammer maar geen gemis voor mij.

Ik proef toch iets van verbitterdheid dat je dit niet direct kan gaan spelen in je reacties.

Manny Calavera schreef:

Van wat ik heb gehoord en gelezen is het wel iets meer dan bijzaak . Maar goed ik ga een beetje van het topic af zo. Ik zal er nog dit over zeggen: ook die game haal ik niet voor meer dan 15-20 euro in huis.

Ik las in een review dat deze game nog een tandje verder zou gaan met het 'realisme' dan bovengenoemde titel.

Dat ervaar ik echter niet zo. Ja je schoenen kunnen verslijten maar dit komt op mij veel minder drastisch over dan om maar iets te noemen de zeer breuk gevoelige wapens in MGS 5. En ook daar werd er al min of meer op aangedrongen dat je zo nu en dan een douche nam bijvoorbeeld. Het moeten zorgen voor goed schoeisel draagt in mijn beleving alleen maar bij aan het gevoel van goed voorbereid op pad gaan, daarnaast kan je ook altijd een reserve paar meenemen mocht het een erg lange tocht gaan worden.

avatar van Awake78
Gister toch al zo'n slordige 4 uur op de speelteller gezet en moet eerlijk zeggen dat dit de meest memorabele gameuurtjes ooit zijn geweest. Echt een episch begin, waarin alles op een keurige, trage manier wordt uitgevouwd. De tussenfilmpjes zijn soms lang, maar nergens vervelend of langdradig. Je blijft geboeid en met hoge hartslag kijken tot ze weer voorbij zijn en laten je dan met bezwete handjes achter als je de controle(r) weer hebt... wat een game dit zeg, ben tot nu toe echt weggeblazen.

Degene die dit simpel wegserveerd als een 'walking-sim' terwijl degene de game niet heeft gespeeld heeft echt geen recht van spreken. Doen jullie wat je wilt en koop dit spel niet of wacht op de budgetbak, maar dan lopen jullie wel een heroïsche ervaring mis...!

DarthSolidKevin schreef:

Ik heb 100 uur in RDR2 gestopt, dus kan best oordelen Maar iedereen zal het anders ervaren. Het is vooral een geweldig verhaal met een geweldige wereld vol geweldige personages.

avatar van Awake78
Blijft opvallend hoeveel users deze game niet hebben gekocht/gespeeld, dus zal deze idioot maar eens een tussenstandje geven...

Heb er nu 10 uur inzitten en dit is toch wel de meest epische game-ervaring die ik ooit heb mogen spelen. De game blijft je verrassen en alles, maar dan ook werkelijk ALLES is van een exceptioneel hoog niveau. Het acteerwerk, de graphics, de verhaalopbouw, maar bovenal de geluiden (als je met headset op speelt)....echt niet normaal zó goed en treffend - echt Hollywood niveau. De muziek in de game versterkt je emotie en binding met de hoofdpersoon en wereld. Het is echt een topgame op alle vlakken en verveelt nooit (waar ik vantevoren misschien nog wel bang voor was).

Ik wou dat ik deze eerste 10 uur weer opnieuw kon spelen zonder voorkennis. Ik ben jaloers op degene die dit nog gaan beleven.... Ik dacht even dat de game het uitzonderlijke eerste uur qua niveau en open-mond niet vol kon houden, maar het wordt alleen maar beter. Ik zit wel eens op Metacritic te kijken naar de cijfers en er komen zoveel nullen voorbij, het is echt ongelooflijk. Als diegene ook maar beetje gamer zijn en gevoel hebben voor kwaliteit en écht goeie games, kan ik dit gewoon niet begrijpen - óf ze hebben de game niet gespeeld en vinden het gewoon leuk om zulke vernieuwende games af te kraken.

Nogmaals; doe wat je wilt, maar ik heb er een heroïsche game-ervaring bij!